K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2010, 14:10   #1
Noah
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 10
Styrke: 15
Noah er ny på vejen
Stop af sygedagpenge

Hej med jer,

Jeg er ny herinde og har allerede fået nogle AHA oplevelser. Så først og fremmest vil jeg rose alle jer, som bruger en masse tid og ressourcer til hjælper jeres medmennesker - I er for seje !!!!

I forbindelse med en trafik ulykke i 2005 pådrog jeg mig et piskesmæld, som sidenhen har haft store konsekvenser for mit liv. Min arbejdsevne er nedsat og jeg har endnu ikke fået tilkendt et fleksjob. I januar 2007 fik jeg frataget mine sygedagpenge, fordi jeg ikke mødte rettidigt til et møde med min sagsbehandler. Jeg kontakter sagsbehandler 50 min. efter mødets start; fortæller jeg er på vej og undskylder forsinkelsen, men at jeg havde taget smertestillende piller og lagt mig til at hvile (faldt i søvn), fordi ikke ville aflyse mødet. Hun fortæller at jeg ikke skal komme og at man nu tager sygedagpengene fra mig. Dette er anket til socialnævnet og Kommunen fik medhold De mener jeg skulle ha sat mit vækkeur.
Det skal siges at det er min eneste forseelse overfor Kommunen!

Jeg har hørt, at man kan anke dette til Ombudsmanden og at der ligger afgørelser, hvor borger får medhold, fordi Kommunen har stoppet sygedagpengene og forsørgelsesgrundlaget på et for tyndt grundlag?

Kan nogen hjælpe mig videre med hvordan og hvorledes dette kan ankes til ombudsmanden?

Jeg har ikke fået ydelser fra det offentlige siden start 2007 og derfor brugt en stor del af min opsparing.

Kh
Noah
Noah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 14:31   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvor mange dages sygedagpenge mistede du?

Det burde max. være een dag, for hvis jeg husker rigtigt, så SKAL kommunen genopstarte udbetalingen, når betingelsen igen er opfyldt.

Ovenstående skal vist med i et evt. brev til Ombudsmanden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 14:49   #3
Noah
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 10
Styrke: 15
Noah er ny på vejen
Hej Zuza,

Jeg har ikke fået sygedagpenge siden da. De blev ikke genoptaget.

Jeg mistede sygedagpengene efter ca 26 uger og blev henvist til kontanthjælp. Jeg anmodede om at få dem genoptaget, men blev afvist igen. Jeg fik at vide, at jeg ville være berettiget til sygedagpenge efter 12 ugers fuldtidsbeskæftigelse .... hvilket har været umuligt, da min arbejdsevne er nedsat - max 15 timer pr. uge.
Noah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 15:09   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Har du prøvet at læse i linket om sygedagpengestop, for der er vist noget helt galt i din sag?

Du kan også læse her - fra kapitel 7:

https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K7

Der er noget, der ikke stemmer i din sag. De kan ikke stoppe dine sygedagpenge med flere begrundelser.

Du skulle også have haft en klagevejledning mv.

Men prøv at læse de to links.

Det er IKKE Socialnævnet, der behandler klager over sygedagpengestop, men Beskæftigelsesankenævnet under www.statsforvaltning.dk

Jeg forstår ikke, hvorfor du har klaget til Socialnævnet, for der skulle have stået i brevet til dig om sygedagpengestop, hvor din klage skulle stiles til.

Og så er det desværre længe siden.... 2007, så jeg tror desværre ikke, du får meget ud af at klage.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 07-05-2010 kl. 15:12.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 15:20   #5
Noah
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 10
Styrke: 15
Noah er ny på vejen
Tak for links .... Synes blot de links/tråde jeg har læst omhandler stop efter 52 uger.

Du har ret, det var til Beskæftigelsesankenævnet. Jeg fik også en klagevejledning.
Noah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 15:30   #6
Noah
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 10
Styrke: 15
Noah er ny på vejen
3) hvis den sygemeldte uden rimelig grund undlader at medvirke ved kommunens opfølgning, jf. kapitel 6.

Stk. 2. Bortfald af sygedagpenge efter stk. 1, nr. 1 og 3, er betinget af, at kommunen har givet den sygemeldte en skriftlig orientering om konsekvenserne af, at den sygemeldte afviser at modtage nødvendig lægebehandling eller deltage i hensigtsmæssig optræning eller undlader at medvirke ved kommunens opfølgning.


Synes ikke jeg har undladt at medvirke i kommunens opfølgning.
Jeg prøvede at undgå en aflysning og jeg ringede omgående til sagsbehandleren indenfor den time hun havde afsat til mig
Noah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 15:34   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Problemet er, at der er gået 3 år.

Så det bliver nok svært at få noget ud af en klage til Ombudsmanden, når der er gået så lang tid.

Men du må have en ressourceprofil, og så kan du forlange, at din kommune hjælper dig til at blive selvforsørgende - evt. i fleksjob.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 15:54   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Noah velkommen til siden

Du har ret i at det ser ud til at der er noget galt i din sag, jeg ved faktisk ikke hvordan du skal forholde dig nu så lang tid efter, og tro mig du er ikke alene om den problematik , jeg er en af dem der også har fået stoppet mine sygedagpenge på et ulovligt grundlag for år tilbage men dengang vidste jeg så ikke alle de ting som jeg ved nu ...

Problemet er at det er nogen dage siden

Jeg må indrømme at jeg ikke ved (skal prøve at finde ud af det ) om det i 07 gjaldt at man skulle have genoptaget sine sygedagpenge når man så havde været til møde , men måske Andersine (sagsbehandler) ved det ellers må det være til at finde ud af ...

Men hvis du har anket den til beskæftigelseankenævnet så kan jeg ikke forestille mig at det gjaldt dengang ..

Men hvad med nu ? hvor langt er du kommet siden , her tænker jeg på at kommunerne har en grim tendens til at sylte ens sag og ikke gøre mere ved det når først det ikke er deres kasse pengene kommer fra.

Og er du gift så du er under ægtefælleforsørgelse .. ?
tænker på når din opsparing slipper op ...

Og er der lavet en ressourceprofil er der nogen handle plan for hvad der skal ske osv osv ...

Jeg tror ikke at du vil få noget ud af at kigge baud (mht sygedagpenge) ikke dermed sagt at jeg ikke syntes du skal klage over det til ombudsmanden , men jeg tror at du vil komme bedst af vej ved at kigge fremad , finde ud af hvad du har af skånehensyn om du mener det skal være fleks, pension revalidering eller ??

Ergo komme i gang med at sparke til kommunen og komme videre i din sag fremadrettet..

Men en klage til ombudsmanden er vel aldrig af vejen

Du får lige et link her til hvordan man klager og hvilke betingelser der skal være opfyldt ...

http://www.ombudsmanden.dk/om_at_klage/foerduklager/
  Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 16:33   #9
Noah
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 10
Styrke: 15
Noah er ny på vejen
Hej Hejdien

Min sag er blevet syltet lige siden stoppet af sygedagpenge. Dog har jeg lige fået sat skub i sagen igen og afventer nu færdiggørelsen af en ressourceprofil og en indstilling til et fleksjob.
I 3 år har jeg ikke fået offentlige ydelser og kva det og som du skriver, bliver man fuldstændig usynlig og ignoreret af kommunen pga $$$
Da jeg hørte om mine ankemuligheder til ombudsmanden, synes jeg, dette skulle forsøges. Men jeg vil bare gerne gøre det rigtig og evt. bruge en paragraf eller refererer til en lign afgørelse?

Jeg bor selv, ugift og har ingen børn.

Jeg kigger bestemt fremad, men det er surt at se en opsparing forsvinde pga et umenneskeligt system som muligvis udøver magtmisbrug som en anden diktaturstat!
Noah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 16:52   #10
Noah
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 10
Styrke: 15
Noah er ny på vejen
Til Hejdien,
Tjek disse link,
http://forsiden.3f.dk/article/201003...R/3030353/2140
http://forsiden.3f.dk/article/201004...100339991/2140
Noah er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension