K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2010, 09:32   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Arbejdsprøvning via revalidering

jeps det er det jeg skal, skulle have være i gang her d. 1 maj men pga travlhed på jobcenteret har de åbentbart ikke haft tid til at finde noget til mig. Jeg har henvendt mig og de skrev at jeg ville høre noget snart..

Men tænkte, nu er mine 52 uger på sygedagpenge gået her d.30/4-2010 og jeg er overgået til revalideringsydelse. Hvad hvis jeg bliver syg under arbejdsprøvningen? Hvilke ydelse modtager jeg så? Hvad hvis mine børn (håber jeg jo ikke men pt. har de 2 af dem lungebetændelse) bliver syge, må jeg så tage barnets 1. sygedag?

Hvad er fordelen/ulempen for mig/dem (kommunen) at sende mig i arbejdsprøvning via revalidering? i stedet for at forlænge sygedagpengene?

Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 13:09   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvis du bliver syg, ændres din ydelse ikke umiddelbart, ej heller hvis dine børn bliver syge.

MEN du skal være opmærksom på at hvis det vurderes at du ikke kan følge kontrakten (gennemføre dit revaliderings forløb) ryger du direkte på KHJ, uden pardon.
Kan du ikke gennemføre pga din egen sygdom skavanker, ryger du også på KHJ, KUN hvis du bliver langtidssyg på anden sygdom end det du har nu, vil du kunne overgå til sygedagpenge (med mindre du har fået lavet en kontakt der siger noget andet)

Fordelen for dig, er klart det økonomiske, du får langt mere på reva-ydelse end på KHJ (hvor du ellers sikkert ville være havnet)
Fordelen for kommunen er at de meget nemmere kan få dig skubbet ud af systemet, netop fordi din eneste mulighed efter endt reva-forløb eller ved utidig stop, er KHJ (som sagt med mindre du har fået lavet en anden kontrakt end standarten)
Lige denne afhænger også af hvorfor du er sygemeldt, og af om du har en sær kontrakt.

Er du så syg at du sikkert aldrig kan varetage et alm 37 timers job uden skånehensyn, og du ikke har en sær kontrakt, vil du med stor sandsynlighed ikke kunne gennemføre dit reva forløb, og vil straks, det konstateres/vurderes, blive smidt på KHJ med mindre du er blevet syg på anden langvarende sygdom end det der er årsagen til at du har fået tilkendt revalidering, så har du ret til at gå tilbage til sygedagpenge.
Kan du gennemføre rave forløbet, får du besked på at finde dig et job, på helt normale vilkår (med mindre du har en kontrakt der siger du revalideres til andet) og ind til da leve af KHJ.

Revaliderings loven er rimelig simpel hvilket både er godt og skidt, godt fordi den er til at gennemskue, og forstå, skidt fordi man ikke har så mange muligheder for forlængelse (ud over de få der er listet i §§) klage over fejlagtig sagsbehandling osv osv.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 00:42   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det lyder ikke helt iorden?

Hvad siger din fagforening?

Hvad fejler du? Kan du vende tilbage til ordinært arbejde, ellers er du på den?

Hvis du ikke kan vende tilbage til ordinært arbejde, er der forlængelsmuligheder på sygedagpenge, indtil det er afklaret om du skal have fleks eller pension.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 08:04   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Jeg synes da, det er helt fint at have revalideringsydelse, har selv været på det.
Her må man bare gøre, hvad man kan. Og hvis man ikke kan få ordinært job, så kan man ende i fleksjob. Det skete i mit tilfælde. Blev fleksjobber direkte fra revalideringsydelse - Revalideringsmuligheden skal afprøves før, man kan ende i et fleksjob f.eks.
Når de har godkendt dig revalidering, betyder det, at de endelig har erkendt, at du har en nedsat arbejdsevne.

Så jeg vil mene, du er på den rigtige vej.

Du kan læse mere om revalidering her i denne lov:
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K6

Man kan få revalideringsydelse i 5 år. Dog kan man forlænge den yderligere, hvis der f.eks. har været sygdom.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Revalidering CasperR25 De Unge 4 28-09-2011 12:16
Nogen der har fået tilkendt revalidering uden arbejdsprøvning? nilla Dit og Dat 12 25-01-2011 15:43
arbejdsprøvning og revalidering Håber Alt det andet 4 25-01-2011 13:07
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension