K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2010, 18:46   #1
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Syg i arbejdsprøvning

Hvordan med det egentlig.

Jeg har et meget snævert forløb, hvor der ikke er plads til fraværsdage. Lige nu sidder jeg på 2. dag og bare græder og græder og gør enten ingenting eller de forkerte ting. Er bare stille på arbejdet, som faktisk er et frirum fra alt det der kokser for mig. Er alene med mine 2 børn, som jeg nu kan se, mærkes af det.

Jeg kan sikkert godt tage afsted i morgen, hvis jeg stadig er ked af det, men hvad med kollegaer, kan man være det bekendt? De har været søde at tage imod mig, men skal da ikke straffes for det.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 19:00   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Cillenolle,

Hvis du er syg i din arbejdsprøvning, så er du syg. Ring til din job leder og sagsbehandler i morgen og sig at du er syg.

Føler du dig presset i din arbejdsprøvning, må du jo finde ud af hvad der er der presser dig og hvad der evt. skal laves om på.

Har du fået indlagt skånehensyn i dit arbejde, pauser mm ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 21:07   #3
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Kan kun tilslutte mig - er man syg så er man altså syg.

Jeg er selv p.t. i arbejdsprøvning. Men jeg er altså sygemeldt nu. Jeg endte med at få presset mig selv alt for langt ud efter første uge og det skal jeg ALDRIG mere, det var det grimmeste jeg nogensinde har oplevet.

Du skal passe på dig selv, sørg for at kontakte din læge også og fortæl hvordan du har det.

Samtidig skal du altså ikke lade dig presse til at være der flere timer end du kan. Uanset hvad de så ellers siger til dig! Kan du kun møde op og være der 1 time før du er nødt til at tage hjem, så er det sådan du gør. Det vigtige er at du møder op så meget som du kan. Men samtidig skal du også passe på dig selv.

Min egen læge sagde det til mig fra starten!

Og skriv dagbog, skriv alt ned også hvordan du har det når du tager derfra, inden du tager afsted. ALT simpelthen, man kan jo ikke blive ved at huske hvordan det liiige var den og den dag. Så er det også en uundværlig hjælp for en selv, men også noget du kan aflevere til jobceter/kommune og så kan de også se hvordan det er gået.

Håber du lytter og sygemelder dig, måske du så kan klare at møde op mandag. Men husk: DU er den eneste som ved hvordan det er i DIN krop - det kan ingen andre fortælle dig og det skal du lytte til!

KH
Anne Mette
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 21:18   #4
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
hej

jeg var i arbejdsprøvninger i mange forskellige steder og magter 3 timer om dagen , har også papierne fra læge men kommune presse mig at jeg komme op på 4 timer om dagen men jeg magte det ikke jeg kan ikke klare det,
så tænker jeg også at sygemelde mig..

på den måde det går ikke ... jeg føler mig mere og mere sygere...
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 21:57   #5
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Rigtigt - meld dig syg hvis ikke du kan magte det.

Omvendt kan det være farligt at melde sig syg, da du så bliver sendt ud i længere eller måske vildere arbejdsprøvninger.
Mød på arbejde det du kan, om så det kun er ½ time, men tag samtidig en snak med de mennesker der er med ind over din sag (sagsbehandler, læge, arbejdsstedet, anden aktør m.m.).
Holder kommunen så stadig på at du skal arbejde de timer du ikke kan så meld dig syg i samråd med din læge, men brug ikke ordet "syg" som trussel.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 22:14   #6
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
den eneste du skal tænke på anp heldbred osv er dig selv lad vær med at spille superman der er kun ris til din egen røv så kan du ikke magte det ring til læge snak med ham sygemelde dig hvis det er det men tænk på dig selv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 00:53   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du er i arbejdsprøvning, ergo har du ingen forpligtelse overfor hvordan du får det.
Det er jo det der skal prøves af ik?

Der er noget der ikke hænger sammen, ergo snakker du med praktik ansvarlig, og dernæst sagsbehandler i jobcenter, og husk fagforening, hvis du har en sådan.
Evt lægen?

Det er vigtigt at man finder ud hvad du kan, uden at du bliver kørt ned.

Det er derfor vigtigt, at du ikke presser dig selv derud hvor du desværre er havnet nu.
Det SKAL løses, og selvsagt din omsorg/ansvar for dine børn, må jo komme først.

Lad dig endelig ikke presse, og tænk på, at hvis du skal have et arbejde evt fleks, skal det jo netop kunne hænge sådan sammen, at du IKKE bliver kørt ned.

Skriv endelig igen.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 06:04   #8
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Hej

Husk at skrive dagbog, det skal være for hele dagen, det er godt at måde op,
sige at du ikke kan arbejde , også tage hjem så har de set dig, og det er godt
at være mødestabil........

Jeg ved godt hvordan det er, men det skal overståes

Knus til dig.
bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 07:43   #9
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
TAK for jeres svar.

Jeg ved, at jeg skal tænke på mig, men det er her, det bliver svært. Jeg har det her møg psykiske handicap ADHD som jo ikke ses på mig og når jeg har det skidt eller svært, har jeg problemer med at finde roden til det. Hvor startede det, hvor gik det galt.

Jeg er meget glad for at være der, for det giver et frirum fra alt det kaotiske hjemme og i hovedet. Kan dog godt se at jeg har klassiske ADHD problemer på arbejdspladsen, men jeg er så glad for at være på arbejde, at jeg ikke har set det før nu.

Så når det ramler er det den berømte dråbe, men hvad er det glasset er blevet fyldt af, det er det, jeg ikke kan se. Så jeg har svært ved at se, om pauser vil kunne bruges eller har jeg brug for skånehensyn eller er det arbejdstiden osv.

Det er i hjemmet det kokser, for der er jeg tvunget til at tage del i børnenes konflikter, de skal have mad, der skal ryddes op og der er snak og larm og hele tiden noget der skal gøres, som jeg har så svært ved at gå i gang med. Som dræner mig for energi.

Jer forsøger at skrive dagbog og har en skala jeg bruger til at beskrive, hvordan jeg har det.

Jeg har det med at kravle i et hul og det ved jeg, at jeg ikke skal. Især fordi jeg faktisk er i praktik i en søsterafd. til min fagforening, så jeg er så tæt på hjælp som jeg kan være, men vil jo heller ikke besvære dem.

Nu fik jeg nogle gode indspark fra jer og dem vil jeg gribe og gå videre med.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 08:39   #10
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
undskyld jeg lige blander mig her og bruger din tråd, men er det rigtigt forstået at man SKAL møde op på de dage man har fået at vide, om man så tager hjem igen med det samme er ligegyldigt ??
vil kommunen ikke se det sådan, at jamen så kommer du jo afsted, ergo du har stadig arbejdsevne ??

så man skal altså tage afsted, lige meget hvor dårligt man er ?
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension