K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2010, 14:10   #1
Sofiek
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
Sofiek er ny på vejen
Vil du fortælle din historie?

Kære alle

Vi er to studerende fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Jeppe og Sofie, der er i gang med at lave vores afsluttende opgave på journalistuddannelsen. Vi har valgt at skrive en artikelserie om kronisk syge og ikke mindst livet med en kronisk sygdom, og det er i den forbindelse, vi henvender os til jer.

Vi vil gerne fortælle tre dybe og grundige historier om personer, der har en kronisk sygdom. De tre personhistorier skal repræsentere hvert sit tema eller hver sin udfordring, der gør sig gældende for en meget stor del af personer med kroniske sygdomme.

De tre temaer, vi vil belyse, er:

- At være kronisk patient og fare vild i sundhedsvæsenet
- At have fået en livsstilssygdom som KOL og skal leve med tanken om, at man måske selv er medskyldig i at have fået sygdommen
- At måtte redefinere sit forhold til ens pårørende og ens nærmeste

Kan du nikke genkendende til en eller flere af disse problemstillinger, hører vi meget gerne fra dig. Vi håber virkelig, at I kan hjælpe, og vi tror, det bliver en rigtig spændende og relevant opgave.


Mvh, Sofie Korsgaard og Jeppe Laursen Brock ([email protected]/[email protected])
Sofiek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 15:12   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, håber da der er nogen der vil deltage

Og hold da op, Jeppe, er du allerede nået så langt, jamen, så vil jeg/vi da ønske lykke til (fra de to fra landet, du skrev en kanon artikel om for snart....hmm, meget lang tid siden )

Blot en lille tilføjelse:
syns altså at jeres tema spørgsmål om KOL er liiige på grænsen til det "kriminelle"!
Øh, i véd godt at man KAN få KOL uden selv at være skyld i det ikk´?

-men som sagt, held og lykke m projektet -og formoder ikke i giden genbruge os, skønt i skal være velkomne
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 18:57   #3
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
jamen, håber da der er nogen der vil deltage

Og hold da op, Jeppe, er du allerede nået så langt, jamen, så vil jeg/vi da ønske lykke til (fra de to fra landet, du skrev en kanon artikel om for snart....hmm, meget lang tid siden )

Blot en lille tilføjelse:
syns altså at jeres tema spørgsmål om KOL er liiige på grænsen til det "kriminelle"!
Øh, i véd godt at man KAN få KOL uden selv at være skyld i det ikk´?

-men som sagt, held og lykke m projektet -og formoder ikke i giden genbruge os, skønt i skal være velkomne
min moster har det og hun har aldrig røget
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 20:02   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg tænker også at ordet kronisk... er i sikre på at i er klar over hvad det betyder? kronisk er nemlig ikke nødvendigvis = med uhelbredelig / for evigt, vi hører det bare "altid" i forbindelse med at folk ikke får det bedre.

Den med: og skal leve med tanken om, at man måske selv er medskyldig i at have fået sygdommen bryds jeg mig absolut heller ikke om, mange livstilssygdomme kan man sagtens få uden at de er selvforskyldt,
Det er bevisligt at mennesker der bor i byen oftere bliver syge (også med livstils sygdomme) end mennesker der bor på landet. (de helt nøjagtige faktore er så vit jeg ved ikke undersøgt, men man mener at man i byerne oftere spiser madvare der er sprøjtede og pakket ind i div ting og sager, man ved luften er mere forurenet luft, har et større forbrug af parefyme ol, både alm til kroppen men også i vaskepulver osv end på landet, og det er i de mere jeg bestemmer ikke helt selv dele, man skal lade efter en forklaring)

Men jeg tror nu det vil blive svært at finde nogen, af dem som er selvforskyldt som har lyst til at side og blive banket oven i hovedet af først en journalist, og måske siden offentligheden... jeg tør æde min gamle hat på at de mennesker banker sig selv rigeligt uden andres hjælp.

Måske i skulle overveje at ændre den til noget alla at leve med en dødsdom (sygdom) og evt omverdenens + samfundets reaktioner på dødsdommen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der kan fortælle mig om midlertidig FP? HolmDamgaard Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 06-06-2012 20:48
JP undlader at fortælle det hele! logikeren Politik og Samfund 5 17-10-2010 01:11
Fik lige lyst til at fortælle bmdc Dit og Dat 5 13-06-2008 13:02
Tør ikke fortælle om min sag ! tuxon Dit og Dat 7 15-06-2007 09:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension