K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2010, 22:42   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Har brug for et økonomisk råd..

Min kæreste og jeg har været MEGET uheldige her de seneste måneders tid..

Min kæreste blev snydt af sit arbejde med sin løn, og da han ikke ville acceptere sort løn (da han så ville gå glip af sit fradrag som han er afhængig af) blev han fyret..
Hans arbejde har erklæret sig konkurs men han er så blevet lovet løn af Lønmodtagernes garantifond..
Denne her sag har dog taget noget tid og vi har levet i 3 måneder af mine små sygedagpenge, så vi var nødt til at bruge nogle (50.000) af de penge som jeg har fået fra tabt arbejdsfortjeneste fordi at vi ellers havde den udsigt at gå fra hus og hjem og ville ende i diverse inkassosager hvis vi ikke betale regningerne.. Jeg har så derfor ikke betalt den skat som jeg skulle af det, jeg gjorde det dog KUN fordi jeg ved at jeg ikke engang har fået halvdelen af hvad jeg skal have, så at jeg derfor uden problemer vil kunne betale det tilbage.

Mit spørgsmål er så, ville det ikke være bedre at få overflyttet den gæld jeg har hos SKAT til et banklån? Jeg læste lige i den piece jeg har fået af SKAT at man betaler en rente på 4,75%.
Og i banken får jeg jo fradrag for lånet?

Hvad siger i?

Undskyld jeg nok spør' lidt dumt, men jeg er ikke så gammel og gæld osv er nyt for mig og jeg VIL bare ikke sidde med gæld til langt op over ørene.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 23:00   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
4,75% er nu ikke så dyrt, så med mindre du kan få en MEGET god aftale med din bank, så kan det formentlig ikke betale sig, fradrag eller ej.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 23:11   #3
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar.

Jeg ved ikke hvad banken tager sig betalt for at oprette et lån og hvad renten er, da det varierer om det er til en fast rente eller variabelt rente.

Bankerne sliber ikke uden vand p.t. de skal nok sørge for at få hvad de skal have.

De vil måske nok have pant, så de ikke sidder med håret i postkassen som vi andre gør.

Tag en snak med din bankrådgiver, hvilke muligheder du/I har.

Det var nok et dumt svar men et godt spørgsmål

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 23:27   #4
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Jeg tror jeg har læst forkert i piecen.. Der står:

Du skal betale renter når du betaler restskat i perioden fra d 1 januar til og med 1 juli 2010. Hvor meget du skal betale i rente afhænger af, hvornår du vælger at betale restskatten. Du skal betale renter for hver dag der går fra d. 1 Januar til den dag du betaler. Det er den såkaldte dag-til-dag, som er 4,6% i 2010. Det kan altså betale sig at betale så hurtigt som muligt.

Vil det sige jeg skal betale 4,6% i rente om dagen af det beløb jeg skylder? For så kan det vist godt betale sig at snakke med banken.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 23:28   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Øhh jo, det er meget dyrt at skylde til SKAT, og de 4,6 % er kun hvis beløbet bliver betalt inden (vist nok) 1. juli, ellers er renten 6,6 % uden fradrag, og det svarer jo til omkring 10 %

Men om det kan betale sig med et banklån, kommer bl.a. an på hvor meget du skylder, hvor lang tilbagebetalingsevne, hvad DU kan låne til osv., så svaret er; du giver for få oplysninger til at du kan få et kvalificeret råd...


*************************************

Kan se vores indlæg har krydset hinanden... -men det er ikke en daglig rente -med "dag til dag", menes "renters rente"
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 15-04-2010 kl. 23:53. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 23:31   #6
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Ja, der står nemlig også at hvis jeg ikke betaler inden d. 1 Juli 2010 (hvilket er snart) så skal jeg betale en rente på 6,6% om det også er en dag-til-dag-rente ved jeg ikke ..

Åh gud hvor er det forvirrende..
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 23:39   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Gigipi'

Det er nu du skal slappe af...

Hvis du fx skylder SKAT kr. 10.000,- koster det dig kr. 660,- om året, og de kan ikke trækkes fra(som bank renter), så dermed bliver det omkring de 10 % hvis man sammenligner med banken

Men mange personer betaler - med glæde - mellem 18 og 34 % for de penge de lånte til deres nye støvler, telefon osv.


Ps.: Jo hurtigere man betaler SKAT, jo billigere bliver det...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 23:43   #8
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Kære Giggipi.

Jeg kender ikke nok til din sag. Jeg ved dog at renten på 4.6 svarer til 10.75 i bank-rente så fra årsskiftet har det godt kunne svare sig at betale

se gerne her:

http://www.skatteinform.dk/8433ED1E-...02EA164B.W5Doc

(Skatteberengning for 2009)
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 00:20   #9
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Har også tænkt mig at betale det hurtigt..
Får snart hele min erstatning og så bliver hele dynen betalt, for jeg får dårlige nerver af breve fra skat
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 01:30   #10
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Har din kæreste ikke overvejet at søge hjælp på kommunen mod tilbagebetaling? Hvis han kan vise noget papir på at han vener noget fra LD, og det var jo arbejdsgiveren som har fyret ham- så kunne kommunen give hjælp mod tilbagebetaling-den bruger I så til at betale din skat indtil han får noget fra LD-når han får noget fra LD- tilbagebetale han kommunen- og det hele foregår lovligt... Borgeren burde kunne får økonomisk støtte fra kommunen mod tilbagebetaling i sådan et tilfælde...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Økonomisk hjælp+ny bolig Malene67 Alt det andet 8 26-09-2012 20:21
Økonomisk hjælp til behandling? Svaninden Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 28-07-2011 11:21
Økonomisk hjælp FP? Road66 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-06-2011 09:55
Økonomisk løsning evt. Stueplanten Alt det andet 36 10-03-2011 20:30
økonomisk hjælp susan k Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-02-2011 00:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension