K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2010, 15:28   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
at sygedagpengefórlængelse er steget til 39 uger ( 3x13 uger) her pr. 1 april???

Gunell

Nå fandt lige noget her :

http://www.ams.dk/ams/Vejviser-for-a...190310pdf.ashx

Så sygedagpengene kan altså nu forlænges 3 x 13 uger = 39 uger.

Gunell

Sidst redigeret af Stezu; 31-03-2010 kl. 22:21. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 20:04   #2
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Hvor ER det godt at K10 er fuld af kvikke hoveder, det anede jeg overhovedet ikke og har intet hørt om det.

Har nu kigget på dit link og det gælder kun dem der bliver forlænget efter §27 stk. 1 punkt 2... altså den der hedder

Citat:
2. Det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger
Dvs. det gælder ikke for de andre punkter i §27 og det er jo ret vigtigt at pointere, så folk ikke får falske forhåbninger, håber det er ok jeg lige gør det.

Der står i nyhedsbrevet at forlængelsesreglen gælder fra 1. april 2010 og at den finder anvendelse på personer, der modtager sygedagpenge 1. april eller senere.... men jeg kan ikke lure om den gælder for dem der ER i gang med en forlængelse under det punkt.

Hvordan forstår I andre den?

Jeg er nemlig forlænget præcis under §27 stk. 1 punkt 2 og de skulle udløbe her 30. april og jeg har absolut intet hørt om den forlængelse. Jeg har så heller intet hørt endnu om at mine sygedagpenge udløber eller hvad der ellers skal ske, men det kan de jo så nå endnu
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 31-03-2010 kl. 20:12.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 23:39   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du modtager sygedagpenge på dette tidspunkt, gælder ALLE nye love selvsagt for dig også.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 01:12   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg forstår den lige som popiae!

Det ville jo også være et gedemarked hvis der skulle være folk der modtager sygedagpenge på ''gamle regler'' og andre på ''nye regler''.....
Så de nye regler træder vel bare i kraft. Og så er det dét.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 07:51   #5
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis du modtager sygedagpenge på dette tidspunkt, gælder ALLE nye love selvsagt for dig også.
VH Popiae
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg forstår den lige som popiae!

Det ville jo også være et gedemarked hvis der skulle være folk der modtager sygedagpenge på ''gamle regler'' og andre på ''nye regler''.....
Så de nye regler træder vel bare i kraft. Og så er det dét.
Jamen fedt nok... men man ved jo aaaaaaaldrig med det her system, om det kun gælder for nogen osv.

Tak for jeres svar
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er der nogen ved noget om løn nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 01-11-2011 10:07
Måske noget? annasen Alt det andet 0 19-02-2009 01:44
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48
Jeg kender ikke noget til noget Stella Politik og Samfund 4 28-04-2008 18:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension