K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2007, 09:10   #1
Kongefugl
Føler sig hjemme på K10
 
Kongefugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2006
Indlæg: 37
Styrke: 18
Kongefugl er ny på vejen
godt råd søges

Hej med jer. Det er ved at være længe siden, men jeg døjer stadig med golf og tennisalbuer. men jeg læser på siden hver dag. Og nu kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen som kan give mig et råd. Det drejer sig om at jeg har fået tilkendt fuld pension fra PFA med tilbagevirkende kraft, så jeg ringer til jobkonsulenten for at give besked, men han sagde jeg selv skulle kontakte ydelseskontoret. Det gjorde jeg så i februar og de lovede at lave en udregning hurtigst mulig. Men jeg hørte ikke noget og 1 marts fik jeg fuld ledighedsydelse. Så ringede jeg igen og talte med afdelingschefen. Som ville sørge for det blev ordnet. Jeg sendte en mail om at de fremover skulle benytte mit bikort, da PFA bruger hovedkort. HJÆLP… hvad skal jeg gøre, jeg får stadig fuld ledighedsydelse og mit hovedskattekort bliver brugt 2 steder. Jeg er bare så træt af det hele for samtidig har jeg siden oktober ringet og ringet til jobkonsulenten vedrørende min sidste arbejdsprøvning og de nye lægelige oplysninger. Havde faktisk regnet med de ville indstille mig til pension. Først kunne jeg ikke få aktindsigt pga. kommune sammenlægning så fik jeg en ny sagsbehandler i december og en ny igen i januar. Som jeg har ringet til hver måned og hver gang får jeg at vide at han lige skal gennemgå sagen med lægekonsulenten. Men der har været så meget at se til. Sidste gang, her i maj sagde han nu skriver jeg du mener du skal have pension og så høre du fra mig. Hvad skal jeg gøre det hjælper jo ikke at ringe eller sende mail.
Med venlig hilsen
Kongefugl
__________________
"Sig aldrig nej af stolthed og aldrig ja af svaghed."
Spansk ordsprog
Kongefugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2007, 10:54   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: godt råd søges

Jeg ville skrive, ikke ringe.

Måske med et gammeldags brev i stedet for mail.

Jeg ved ikke, om det er en god ide at søge på det foreliggende grundlag, når der mangler lægepapirer.

Andre kan måske komme med flere konkrete råd.

Held og lykke.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2007, 11:15   #3
Kongefugl
Føler sig hjemme på K10
 
Kongefugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2006
Indlæg: 37
Styrke: 18
Kongefugl er ny på vejen
RE: godt råd søges

hej Zuza
ja jeg må prøve om jeg kan formulere mig i et brev .. hvad med Jeg er tager på ferie, send flere penge... Med hensyn til lægeerklærering har de fået en generel helbredsattest så det skulle være på plads. Jeg tror desværre bare jeg bliver syltet som så mange andre, men så er godt at skrive her på k10 og få lidt opbakning B)
__________________
"Sig aldrig nej af stolthed og aldrig ja af svaghed."
Spansk ordsprog
Kongefugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2007, 14:21   #4
Kongefugl
Føler sig hjemme på K10
 
Kongefugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2006
Indlæg: 37
Styrke: 18
Kongefugl er ny på vejen
RE: godt råd søges

Hej vil lige fortælle at jeg har fulgt Zuza råd, og været på kommunen og aflevere et brev og bikort og fået stemplet modtaget på egen kopi. Så må vi se hvad der sker?
Jeg har en af de triste dage :| er der ikke nogen som vil fortælle mig hvad jeg skal gøre for at få gang i min sag, altså om de vil indstille mig til pension eller jeg selv skal søge. Hvis jeg selv søger, hvor skal jeg så henvende mig. Har man ret til at få en tid til en samtale med jobkonsulenten. Og er jobkonsulent også ens sagsbehandler.
Mvh Kongefugl
__________________
"Sig aldrig nej af stolthed og aldrig ja af svaghed."
Spansk ordsprog
Kongefugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2007, 14:36   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: godt råd søges

kære Kongefugl B)

Godt du gik op med brevet

jeg vil foreslå at du skriver til kommunen og beder om at få af vide hvem der er din sagsbehandler for du har en ! Så beder du om at få en samtale med vedkommende.

Din jobkonsulent er IKKE din sagsbehandler.

Åhhh hvor jeg forstår du er trist...det er heller ikke til at finde ud af noget mere...men du MÅ have en sagsbehandler.

Så ville jeg bede sagsbehandleren om at undersøge dine muligheder for at få pension.

Du kan også selv søge om pension med det samme når du taler med din sagsbehandler.

men vent lige til der kommer nogle flere råd fra andre herinde og hold humøret oppe Kongefugl B)

Har du været til de 3 måneders samtaler man er i sin gode ret til ?


kærlig hilsen

Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2007, 22:02   #6
Kongefugl
Føler sig hjemme på K10
 
Kongefugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2006
Indlæg: 37
Styrke: 18
Kongefugl er ny på vejen
RE: godt råd søges

TAK søde Stella B)
Det har bare været en dum dag, jeg vil undsøge det du skriver i næste uge.Nej det er ikke blevet nemmere at finde ud af noget med Kommunesammenlægning jo jo herude på landet der betyder det diverse kontor er fordelt i de gamle kommuner. men sådan er det måske alle steder ?
Det med 3 mdr samtale regner de nok med er MIN henvendelse i december, hvor den for mig nye jobkonsulent ville sende mig jobprøvning selv om jeg lige havde været til speciallæge og fået konstateret golf og tennis albuer og noget fødderne pga slidgigt i knæene fra sidste arbejdsprøvning Så mente hun et par gode sko nok kunne hjælpe. :@
Speciallægen havde henvist mig til bandagist ... og bandagisten sagde man skal vænne sig til at gå med indlæg i sine sko. Så hendes gode sko kunne hun beholde selv.:@ Det endte med hun/de på min læges opfordring fik en generelhelbredsattest. Og så skete der jo så meget i vores familie Og i januar var det så en ny jobkonsulent.
Nå nu fik jeg luft, TAK STELLA B) jeg er tilbage i kampen ,tudekiksene er smidt ud for denne gang.
Kærlig hilsen
Kongefugl
__________________
"Sig aldrig nej af stolthed og aldrig ja af svaghed."
Spansk ordsprog
Kongefugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2007, 11:02   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: godt råd søges

Glad for at du er tilbage Kongefugl...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2007, 08:37   #8
Kongefugl
Føler sig hjemme på K10
 
Kongefugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2006
Indlæg: 37
Styrke: 18
Kongefugl er ny på vejen
RE: godt råd søges

Håbløst Kommunen har igen brugt det forkerte skattekort .
Og det på trods af jeg personligt har været på kommunen og aflevere brev OG SKATTEKORT :@ Det er bare for dårligt, gad vide om jeg kan få lov at være lige så sløset når engang jeg skal betale tilbage til skattevæsnet . Det er bare noget værre rod
Og så kalder de det ledighedsydelse Næ jeg burde komme på deres lønningsliste for det bogholderi arbejde jeg udføre Men det er da længe siden jeg har haft penge på bankbogen bare ærgeligt der står TIL SKAT Uha måske jeg ender med at skal betale formue skat
Spøg til side, er der nogen der har gode råd.
Med vingesus over havet
Kongefugl
__________________
"Sig aldrig nej af stolthed og aldrig ja af svaghed."
Spansk ordsprog
Kongefugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2007, 10:45   #9
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: godt råd søges

Hej Kongefugl

Jeg er ked af at høre, at du har så meget bøvl, både med helbredet men også med kommunen.

Med fare for at blive misforstået, vil jeg sige, at jeg tror det er uklogt at søge pension på en generel helbredsattest. Som jeg forstår dit indlæg er den det eneste dokument, der beskriver din sygdom? Jeg er bange for, at grundlaget er for tyndt, og det kan i sidste ende skade din sag.

Jeg ville, hvis jeg var dig, blive ved med at troppe op på kommunen med go’e gammeldags breve. Sørge for at få en kvittering på, at de er modtaget, og så blive ved med at rykke for svar.

Det skal lige siges, at postgangen på nogle kommuner er ændret. Jeg ved ikke om denne ændring er ens for alle kommuner, men det var værd at undersøge, for det giver en god forklaring på, hvorfor det tager endnu længere tid at få halet et svar ud af dem, end det plejer.

Før fik sagsbehandleren brevene på sit kontor. Derefter røg de til scanning, så dokumenterne kunne komme ind på sagen. Nu modtager sagsbehandleren ikke brevet – hun ser det simpelthen ikke. Det ryger først til indscanning på sagen, og først når det er sket, ser hun det på sin pc. Et eksempel på dette fra min sag: sagsbehandleren havde udbedt sig en statusattest. Den skrev lægen d. 18/5-07. Jeg fik min kopi d. 19. Sagsbehandleren så den først d. 29….

Som Stella siger, find ud af, hvem din sagsbehandler er og anmod om en samtale, hvor du kan få svar på dine spørgsmål.
Kan din læge måske forslå noget? Jeg mener, hvis du siger til lægen, at du har brug for fyldestgørende dokumentation på de helbredsmæssige problemer, du har med henblik på en pensionsansøgning, kunne det jo være, at der var nogle undersøgelser, som måske kunne ende op med de attester, der skal til... det er da et forsøg værd...

Keep fighting

Knus
Trylle
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2007, 12:43   #10
Kongefugl
Føler sig hjemme på K10
 
Kongefugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2006
Indlæg: 37
Styrke: 18
Kongefugl er ny på vejen
RE: godt råd søges

Hej Trylle
Tak for dit svar, nej du bliver ikke misforstået . for det er ikke til at skrive ens sag i detaljer.Det er bare så dejligt at høre andres menning, og få lidt luft for ellers ender man da med at blive skør.Jeg har aldrig talt med en sagsbehandler kun med jobkonsulenter. Med hensyn til helbred må de have nok papir, eftersom jeg er tilkendt fuld invalidepension fra min forsikring . Det var netop i den forbindelse der blev lavet yderligere dokumentation fra egen læge og speciallæge altså med henblik på pension. Så når de får kigget på sagen skal der jo ske en eller anden modregning i min ydelse enten det bliver en pension eller ledighedsydelse, alt efter hvor jeg hører til.
De har desuden op til flere speciallægeerklæringer, pga af en arbejdsskadesag. Som også er anerkendt . Så jeg må følge jeres råd om en samtale med en sagsbehandler.
Kærligst Kongefugl
__________________
"Sig aldrig nej af stolthed og aldrig ja af svaghed."
Spansk ordsprog
Kongefugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt link & godt initiativ Jna Et godt link! 4 08-04-2013 20:51
Godt råd søges! Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 10 24-03-2012 01:48
må de godt det??? kandelsdorff Alt det andet 5 18-01-2012 14:40
Hmm må jeg godt det??? karinaj Nyttigt at vide for Førtidspensionister 8 08-10-2008 23:12
godt nyt cirkeline At søge førtidspension 3 20-12-2006 12:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension