K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2010, 18:12   #1
Heidi-Andersen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Lokation: Aabenraa
Indlæg: 4
Styrke: 0
Heidi-Andersen er ny på vejen
Vi har ingen rettigheder.

Frustreret råb om hjælp, i en helt anden sag.
Jeg er mor til en meget ulykkelig ung mand på 17 år, der desværre er blevet bortvist fra sin efterskole 2 mdr. før den afsluttende eksammen. Grunden til Bortvisningen er mistanke om at vores søn har haft spiritus med på skolen, hvilket er fuldstændigt fysisk umuligt.
Eleverne på skolen blev afhørt af 2 lærere ad gangen, en elev 45 min inden han fik en pause på 10 min. og så igang igen, en elev følte sig presset af lærerne til at sige min søns navn, hvilket han efterfølgende har trukket tilbage på lærerværelset, hvilket forstanderen indrømmer på vores optagelse af det møde vi havde med skolen.
I samtalen med forstanderen siger han yderligere at flere elever blev meget pressede til at sige noget.
Hvorfor det skulle gå ud over vores søn, ved vi ikke. Vi er meget imod både alkohol og rygning og synes helt sikkert at der skal gøres noget ved problemmet, men det burde gå ud over de elever der er blevet opdaget i at ryge og drikke, hvor lærerne reelt har noget bevis. Forstanderen indrømmer at vores søn aldrig er set hverken ryge eller drikke, som flere andre elever på skolen er, spiritusen blev fundet i den bygning min søn deler med 7 andre elever, men forstanderen indrømmer også at han ved, at vores søn ikke er meget i bygningen, da vores søn ikke er sammen mede drengene der bor i den. Vi har forsøgt at få en saglig dialog igang både med Forstanderen og Bestyrelsen hvilket ikke var muligt.
En efterskole er en selvejende institution, på trods af, at de modtager statsligt elevstøtte, kan de gøre lige hvad de har lyst til. Skolen har ingen skrevne regler/ordensreglement eller lign. Vi har ingen rettigheder, vi fik heller ingen klagevejledning, som vi skriftligt har bedt om. Efterskoleforeningen har lavet nogle Vejledninger men de har ingen myndighed, disse vejledninger har denne efterskole og bestyrelse valgt ikke at følge. Vores søn er bestemt ingen engel, men han bliver her beskyldt og dømt for noget han helt sikkert ikke har gjort. Hele situationen er helt hen i hegnet og vi er meget rystede over at det muligt, at en forstander, der har ansvar for så mange unge mennesker, har så stor en magt til at påvirke de unge menneskers fremtid.
Hvis der herinde måske er en der har kendskab til en advokat, der kender lidt til området, ville det være en kæmpe hjælp.
Heidi-Andersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 18:24   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nej skolen presser mange gang og så lidt presse lidt merehar du ikke lært at drikker ryge have sex osv så lære man det sgu der tro mig.men hvordan kan du være sikker på din søn ikke har hjort det og sig nu ikke han siger han ikke har gjort det de siger vi sgu alle og det man ikke må er altid det er der sjoveste
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 18:38   #3
Heidi-Andersen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Lokation: Aabenraa
Indlæg: 4
Styrke: 0
Heidi-Andersen er ny på vejen
Jeg har pakket hans taske hver søndag, vi har kørt ham op på skolen og fulgt ham ind på værelset HVER søndag, vi ved hvad han har af penge og kan på kontoudtog se hvad de er brugt til. Så han har ikke haft mulighed for at købe spiritus i Tyskland og taget det med på skolen uden vores viden.
Heidi-Andersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 21:07   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Måske kender i ikk jeres søn helt ,altså fra søndag til fredag er der jo en vis frihed,nogle kan styre det andre har svære ved det...

Jeg undre mig nu over at i pakker hans ting hver uge,men det er der måske en særlig grund til...

men det er også muligt at jeres søn har fået en uretfærdig behandling, desvære tror jeg ikk man kan gøre så meget ved det ....

Men ,man kan vel klage til dem er har et tilsyn til skolen,den er vel godkendt et sted fra..det er midt bud,håber i finder ud af noget så han kan få sin eksamen..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 22:13   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg troer det kommer meget and på hvilken efter skole det er troer der er forskellige regler love osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 23:45   #6
Heidi-Andersen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Lokation: Aabenraa
Indlæg: 4
Styrke: 0
Heidi-Andersen er ny på vejen
Vi ved hvor den spiritus kommer fra, min søn har virkelig ikke noget med det at gøre. Problemmet er, at på denne efterskole er der kun de regler forstanderen selv synes, hvilket vi ikke synes kan være rigtigt, der er ikke nogle skriftlige regler. Der er flere der er blevet opdaget i at drikke øl og de er ikke bortvist, der var endda en med en hashpibe han er også stadig på skolen.
Vi har snakket med flere forældre, det er ikke første gang det er sket.
Vi vil kun forsøge at forhindre at dette sker for andre. Derfor ville vi gerne forsøge at gå videre med sagen, det kan ikke hjælpe vores søn mere, bortset fra, at han igen kan få genoprettet sin tro til det danske retssystem.
Heidi-Andersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 00:08   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
venner jeg har fik også deres søn smidt ud det sidste jeg ved var de fik avide desvære jeres penge er tabt tak for godt samarbejde vi beholder pengene wtf.men han sagde også nej jeg har ikke lavet balade jeg har ikke røget lavet balade føørst 1.5 år efter har han indrømmet det.men nu er i sikker på det ikke er ham skrev bare hvad jeg vidste for måske var en hjælp til klage osv men ikke andet end at kigge på skolen site om vedtægter osv må være ngoet i kan bruge
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 01:01   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Heidi-Andersen

Jeg vil selvfølgelig meget gerne forsøge at hjælpe dig/jer, da jeg kan læse der bl.a. er problemer med skolens dokumentation, regel info osv.

I kan klage til efterskolekommunens skoleforvaltning inden 4 uger... -se linket nederst på 1. side:

https://www.borger.dk/Emner/skole-og...terskoler.aspx

Kender også mange historier om de unges evner til at omgåes regler... -men det er vist IKKE det i har brug for at hører lige nu

Held og lykke med det hele...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 21-03-2010 kl. 01:06. Årsag: Manglende overblik...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 07:28   #9
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Mit barnebarn blev også smidt ud af efterskolen....

og jeg gamle mormor har altså en mening om, at det er noget skolerne gør for at få økonomisk vinding.
Folks penge ryger jo direkte i kassen hos dem - og der er færre elever at sørge for, når de får sendt nogen hjem. (På den efterskole var der en del, der blev hjemsendt).
Det er umoralsk - og en ting, der burde gøres noget ved.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 07:52   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg kan ikk se at det skulle være nogel øknomisk vindning,ved at smide en elev ud lige før en eksamen..

Der vil iøvigt også stå i deres stalistik en minder der gemmenførte,vilket ikk kan være en god reklame.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rettigheder? Bailey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 06-11-2012 21:52
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen arbejdsindsats - ingen kontanthjælp! Ninja Politik og Samfund 158 25-04-2010 20:12
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension