K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2010, 10:38   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Du er så velformuleret

så din sagsbehandler kan da sagtens finde plads til dig på arbejdsmarkedet.

Citat fra en person i Arbejdsmarkedsstyrelsen, der blev kontaktet af mig i en helt anden forbindelse, men samtale tog en drejning i de 20 min. vi kom til at bruge.

Godt så, fordi jeg kan finde rundt i det danske sprog, fordi jeg kan hælde et par paragraffer ud, så er der naturligvis job til mig derude. Jeg kan selv fylde på den jobansøgning:

Jeg kan genkende ALLE FCI hunderacer, jeg laver sjældent tegnsætningsfejl og jeg staver korrekt. Jeg formulerer mig flot.

Kom så, K10, find jobbet til mig
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 11:26   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nixen bixen, 'du gamle' ..... Den må du sq fedte af på den der 'Kloge-Åge' i Arbejdsmarkedsstyrelsen

Du ved jo udmærket at har du bare to brikker at flytte rundt med, så er du dæleme så arbejdsmarkedparat, så sagsbehandlerne på jobcentrene nærmest forventer at jobbene kommer flyvende af sig selv .... Og ve dig, hvis du oven i købet, har en uddannelse!!! ... GISP, jamen så er man da slet ikke syg, men lider af en eller anden 'psykosomatisk motivationsforstyrelse', som de sagtens kan kurere med lidt 'pep talk'

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 19-03-2010 kl. 11:30.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 12:20   #3
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Haha, Hyanna - nemlig!!!

Maj-Britt, bare så du ved det. Jeg fejler heller ikke noget, for jeg har jo haft super gode jobs og har god uddannelse. Er som du også velformuleret - og desuden KUN 33 år. Og som det vigtigste ser jeg jo normal ud!!!

Så jeg hopper da lige ud af et 3 år langt sygeforløb, 17 års kamp MOD at "acceptere" de symptomer jeg har - endelig - ud på det ordinære arbejdsmarked... Ja da!!!!!

Vi skal godt nok høre meget før ørene falder af!!!
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 12:55   #4
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Åh, hvor er det godt at høre - forstå mig nu ret - at jeg ikke er den eneste der har oplevet at få den serveret.... og stadig oplever det fra tid til anden... at høre, at jeg ser da ikke ud til at være syg, jeg er da velformuleret, veltalende osv. og har da såååååå mange ressourcer som jeg da bare skal ud og bruge....og nåh ja, uddannelse har jeg også lige nok af... selvom jeg ikke kan bruge dem overhovedet.

Nogle gange er jeg helt i tvivl om det er mig der bliver snakket om

Faktisk er det ikke mere end en uges tid siden, at jeg faktisk skrev et indlæg om noget nær det samme på min blog... det kan læses her, hvis nogen har lyst http://heidi-l.dk/?p=3866
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 12:57   #5
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Du ser da SÅ godt ud, altid smart og pæn make up..det kan ikke passe!citat: Min sagsbehandler!

Undskyld! Undskyld at jeg går i bad hver dag, og sørger for at jeg er til at holde ud at se på...TRODS smerter.

Fanme nej, om jeg vil ligne lo.. oveni alt det andet.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 13:01   #6
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Velkommen i klubben .

Jeg har 2 uddannelser, er smilende, er pligtopfyldende, er veltalende, kan være velformuleret og ser helt normal og almindelig ud, hvad det end er ha ha ha.

Jeg kan ikke fungere på det ordinære arbejdsmarked, men det ses bare ikke på mig at jeg har et usynligt handicap.

Bare fordi man er lidt kloge-åge, så kan man det hele .
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 13:56   #7
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 16
Psychocowboy er ny på vejen
Melder mig hermed ind i klubben af dem der ser godt ud på CV-et og når de går til møde med kommunen.
Helt anderledes ser det så ud når jeg ikke har det godt. Måske sku man lave et CV der beskriver hvordan man virkelig har det, med billede af en taget på en af de dårlige dage.
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 14:20   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja det er sgu da et held man ikke altid ser ud som hvordan man føler det!! Kunne nemt skræmme nogen på dén konto....

Min sagsbehandler sagde også til mig ,,jamen du er så velformuleret og skriver kanon godt'' Hvortil jeg svarede, så giv mig pensionen så jeg kan få fred til at skrive en bog!!

Den grinte vi meget af.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 14:41   #9
Wickie
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har ofte kigget på folk i gadebilledet og tænkt "er de syge ligesom mig, og kan man bare ikke se det... ligesom med mig?"

Jeg var hjemme hos en frisør forleden... ligesom mig, virkede han helt normal. Men da jeg så at han havde en pakke "lykkepiller" liggende... kom jeg til at grine! Det er utroligt hvad vi kan skjule... hvilket også er vores hæmsko!

Når jeg er her hjemme i mine dårlige perioder, ligner jeg en hjemløs ;-) Men skal jeg til møde, går jeg i bad og tar det pæne tøj på. Jeg kan ikke lide at vise mine svagheder.. Jeg taler pænt, har haft gode jobs, er en stærk pige, med humor og et glimt i øjet... når jeg står foran fremmede mennesker, sætter jeg ubevidst masken på... derfor kan man ikke se, hvad jeg kæmper med, indeni, så derfor fremstår jeg som en skarp, stærk og velformuleret pige... og så er jeg jo ikke syg!

Jeg får heldigvis snart hjemmebesøg... og så tror jeg godt at de kan se at min verden er væltet! ... eller kan de? For måske er jeg bare doven..... !?
  Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 14:49   #10
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Min behandler mente også, kommunen ville være vild for at få mig i gang - "du har jo så mange ressourcer"- Hmm hvilke, når jeg ikke kan gå udenfor døren? Hehe.

Har nogle gange tænkt, at skulle jeg have et job, må de komme med nogle clips, jeg kan putte i poser herhjemme. Som min far gjorde, da han blev arb. prøvet. Det skal bare være herhjemme.

Jeg vil også gerne udgive digte, overvejer at lede efter forlag, når jeg et sjældent øjeblik føler mig rolig nok til det.

Lone
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension