K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2010, 16:07   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
3.912 lejere sat på gaden i 2009!

http://epn.dk/privat/bolig/article20...ce?partner=pol

"Det her er et stort samfundsproblem. Det er et symptom på, at fattigdommen vokser. Samtidig bliver der færre lejligheder, som de fattige har råd til at bo i"

Tja, og for de unge menneskers vedkommende, ja, da er det nærmest umuligt at finde sig noget at bo i, så de må jo blive hjemme til de er 30 år eller mere

"hen til kommoden og tilbaws igen..." -hvem sagde fremskridt!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 16:42   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Ialt blev ca. 20.600 lejere sat ud af deres lejligheder i 2009, 3.912 af dem med fogedens hjælp.
Mange af dem børnefamilier. Det er især i de sidste 7 år at udviklingen er gået rigtig stærkt.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 16:45   #3
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Ialt blev ca. 20.600 lejere sat ud af deres lejligheder i 2009, 3.912 af dem med fogedens hjælp.
sikkert men sgu nogen der selv er skyld i det man skal lærem an skla betale husleje ikke gå på druk og bruge ens husleje penge eller rbuge huslejen på julegaver osv sker desvære tit keder flere der har bla gjort det spørger man dem hvorfor ja havde mere lyst til druk end betale husleje osv så ikke synd for alle.eller abre ladeværd med at betale husleje og skride forde man ikke vil bo der mere jojo
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 17:00   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Man siger jo der en en grund til at "Jeppe" drikker " men det er da nok rigtig at der er nogle der er selvfor skyldt i en udsmidning,

MEN der er også mange der af forskelige grunde ikke får betalt huslejen,som kunne være hjulpet af at det blev gjordt for dem , der er virklig mennesker der ikk kan styre deres øknomi,før i tiden fik disse folk ikk udbetalt huslejen den blev indbetalt for dem.

Men Jeg tror at loftet over bistanden bære en stor del af skylden for de mange udsmidninger..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 09:30   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Lejeboligere er idag ret dyre. Ofte dyrer end ejerboligere, der har været ejet i over 6år.

Hvis man har en husleje på ca. 5000kr kan bugettet ikke hænge sammen på kontanthjælp.

Så jeg tror det handler om mange, som står i nøjagtig samme situation, som flertallet herinde.
Har man ikke familie der kan støtte økonomisk op, har man et alvorligt problem, især hvis der er udgifter til medicin, kørsel, fys. træning eller lign.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 13:04   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det hjælper også lidt på økonomien at man har børn har jeg måtte erfarer, så hænger økonomien LIDT bedre sammen....

Men er man enlig eller kun har 1 barn, så er det altså ikke nemt at få enderne til at mødes.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 16:13   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Men er man enlig eller kun har 1 barn, så er det altså ikke nemt at få enderne til at mødes
jeg keder mange endelige mødre de får i hoved og røv dem der ikke kan få det til at hænge samme burte skamme sig det kan på alt næsten hvad de pejer på
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 16:57   #8
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
jeg keder mange endelige mødre de får i hoved og røv dem der ikke kan få det til at hænge samme burte skamme sig det kan på alt næsten hvad de pejer på
Og jeg kender en del enlige mødre, der knokler r.... ud af arbejdsbukserne, og slet ikke er i den situation at de får hvad de peger på - de får heller ikke i hoved og r.. som du så smukt udtrykker det. Enlige mødre på bistand får vel heller ikke i hoved og r...? Eller gør de? Og hvad får de så, siden de får i hoved og r..?

Trods alt har de børn at forsørge i det daglige - så de ydelser de får er dem velundt, da de jo også har udgifterne alene.

At udstyre flere børn med vinterstøvler/tøj for at tage èt eksempel - svarer nogenlunde til en måneds kostpenge i min husholdning.

Respekt for de enlige mødre/fædre der på et lille budget, altid får sørget for deres unger først.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 17:33   #9
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
ja rygter er der mange af

enlige mødre / fædre får ikke i hoved og røv på kontanthjælp.
dette uanset, hvad der er årsagen til dette.
om du har arbejdet i 10, 20, 30 år har gjort alt for at gadere dig, såsom medlem af a-kasse o.s.v.
men sygdom er man sku ikke selv herre over desværre.

at man så lige har haft en historie om heidi i medierne, gør godt nok ikke situationen for ............. os ifølge superkok bedre vel da vi jo får i hoved og røv.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 17:50   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
jeg keder mange endelige mødre de får i hoved og røv dem der ikke kan få det til at hænge samme burte skamme sig det kan på alt næsten hvad de pejer på
De dage hvor man vitterligt kunne få i hoved og røv er forlængst forbi. Det er bestemt IKKE sjovt for en enlig Mor med et barn at være på kontanthjælp. Jeg kan se hvordan min overbo knokler med at få enderne til at mødes (hvilket er sjældent!) helt lykkes..

Den gang jeg var alene med et barn i 90'erne, jamen så fik jeg startpakke til tøj bleer mm, jeg fik penge til køb af seng, puslebord, klapvogn, barnevogn, betræk, dyner, puder osv og hvad der ellers opstod af udgifter i forbindelse med graviditet/fødsel.

Men det er der ikke noget af i dag!! Så mange sidder hårdt i det allerede fra start og kan næsten ikke kæmpe sig gennem...

Har du 3 eller flere børn, jamen så kører det!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
På gaden ? morgenstjerne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 16-05-2013 19:50
620 københavnere sat på gaden i år buster Politik og Samfund 2 06-12-2010 06:06
tvinger min søn på gaden. Shj Alt det andet 26 10-10-2010 01:16
Førtidspensionister og lejere kan ikke få medlemskreditkort hos FDB zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 1 05-03-2008 17:10
Lejere smides på gaden som aldrig før ! Stella Det er da strengt ! 14 16-04-2007 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension