K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2010, 23:22   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Lovforslag om meddelelsespligt ved udlandsophold

"KL har modtaget lovforslag om meddelelsespligt ved længerevarende midlertidige ophold i lande uden for EU/EØS og Schweiz. Forslaget indeholder også mulighed for øget kontrol med udbetailng af social pension."

http://www.kl.dk/ImageVault/Images/i...ltHandler.aspx

Suk, føler mig efterhånden som en forbryder, skønt jeg intet har at skjule!

Hm, måske jeg hellere fremover skal meddele Kommunalbestyrelsen når jeg tager en tur til nabobyen -bare for en sikkerheds skyld
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 10:02   #2
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
Buster nej det bliver da sådan at du skal aflevere 3 siders formular som beskriver hvor mange skridt du tager udenfor dit hjem
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 21:46   #3
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Har nogen hørt slutningen?

Er der egentlig nogen, der ved, hvad der skete med de irakiske politikere, der udover at være ansat og modtage løn i Irak også modtog førtidspension herhjemme?

Mener der bl.a. var nogen af dem, der havde addresse i Brøndby Kommune, selvom de rent faktisk var i udlandet det meste af tiden.

Jeg synes ikke at have læst, om de kunne nøjes med bare at betale førtidspensionen tilbage, eller om de også blev politianmeldt.
Er sagerne blevet tiet ihjel, eller har aviserne bare ikke gidet skrive slutningen?
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 02:41   #4
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Herefter får kommunerne lov til at indhente oplysninger hos pengeinstitutter uden samtykke og uden mistanke om misbrug.

Undskyld mig, men Danmark er ved at blive en overvågningsstat i lighed med det gamle DDR, for de kunne heller ikke bare rejse, som de har lyst.

Jeg har dog forståelse for, at der skal være mere kontrol, især hvis personer, der får pension fra Danmark har indtægter fra udlandet, som de ikke angiver, men derfra og dertil.....

Men det er bare så fedt, at have fået et link til dette lovforslag.

For det beviser, at Ankestyrelsen og beskæftigelsesminister Inger Støjberg har løjet, hvad angår min ret til pension fra Danmark.

For Ankestyrelsen har lige truffet afgørelse om, at jeg skal være brøkpensionist, hvilket beskæftigelsesministeren også mener, jeg skal være, for hun kan ikke se, at det skulle være i strid med EF-forordningen.

Det fremgår nemlig af lovforslaget, at jeg skal have udbetalt fuld pension som hidtil, hvis jeg rejser ud af Danmark, fordi jeg er omfattet af EF-forordning 1408/71.

Og det agter jeg at gøre, når jeg nu ikke kan få udbetalt den i Danmark.

Sidst redigeret af brøkpensionist; 07-03-2010 kl. 03:24.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 10:34   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Vor herre bevares!

Nazi regimet indførte at jøderne ikke kunne rejse frit, de var forpligtede til at meddele rejsemål og hensigt med rejsen, herefter udstedte man et rejsehjemmel, et sådant system havde man også i fordums tider i Danmark hvor man ikke uden et rejsehjemmel kunne forlade sit fødesogn før man var fyldt 30 år.

En umyndiggørelse u-anset om der er tale om jøder, under 30 årige eller førtids/folkepensionister.

Forslaget starter med at sige at det gælder alle der modtager socialpension med fast bopæl i Danmark, dog ikke ved rejser indenfor EU/EØS.

Men slår senere fast, at modtagere af socialpension bosat i andre EU/EØS lande ligeledes har denne meddelelsespligt.

Og hvad er det for noget sludder at det ikke vil medføre synderlig mere administrativt arbejde for kommunerne? Med mindre de mener at loven vil få pensionister til at rejse mindre?

Dette forslag er en så udpræget indgriben i den personlige frihed og sphære. Velkommen til Danmarks helt eget Stasi-arkiv, skyldig indtil det modsatte er bevist.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 07-03-2010 kl. 10:39.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 11:58   #6
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Ragdoll, jeg skulle lige til at skrive det samme. Hvad med en mur rundt om hele Danmark, som man havde i DDR i 28 år?

Jeg har lige været i Berlin, og i dag er det meget svært at forestille sig, hvad det betød for Tyskland, at familier ikke kunne finde sammen, bare fordi de boede på den forkerte side af fortovet.

Og jeg må vist være på den forkerte side af fortovet, når jeg nu beskyldes for at være racist, se her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=11834

Sidst redigeret af brøkpensionist; 07-03-2010 kl. 12:49.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udlandsophold i forbindelse med pension jensmhansen Alt det andet 7 24-05-2013 23:36
Lovforslag om meddelelsespligt ved udlandsophold buster Politik og Samfund 5 22-07-2010 11:09
lovforslag Fodfolket Politik og Samfund 6 14-11-2009 11:24
Langtidssyge og nyt lovforslag Smidt Politik og Samfund 4 24-05-2009 13:36
nyt lovforslag pr 1 feb 2008 kitter Nyt om loven 3 01-02-2008 15:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension