K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2010, 18:45   #1
sharky
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Lokation: Odense
Indlæg: 12
Styrke: 16
sharky er ny på vejen
Stor problem fyldt dag

Total tosset dag, og det er så sikkert som det er sagt.
I går havde jeg kontakt med Respirationscenter Vest og fik en samtale med min læge deroppe, der kunne lægen fortælle mig at han i februar har sendt en skrivelse til Odense Kommune om at det nu er på tide at der skal startes en hjælper ordning op så jeg kan sove trygt om natten. Og jeg skulle derfor kontakte kommunen hurtigst muligt.

Det gør jeg så her i dag med det resultat at den ene efter den anden afdeling vasker hænder ved at sige at det, er ikke ”min” (den ansattes) afdeling, og slutteligt fik jeg at vide at det er sygehuset der skal sørge for at sætte det i værk . Og sikke en gang *** at fyrre af.

Nå men så kommer jeg endelig til at få talt først med min handicaprådgiver der henviser mig til visitationskontoret og min handicaprådgiver vil helst ikke påbegynde en sag så jeg skulle bare vente og gøre som hun bestemmer, nå men så skal jeg snakke med en visitator og det er også ok for de kan jo starte en akut sag op, men det ender på et galt spor hvor visitatoren beskylder mig for at lyve på kryds og tværs, først beskylder hun mig for at lyve om sygdom på min arbejdsplads jeg har bare en arbejdsgiver erklæring som kan modbevise hendes svar til mig, men den mener hun ikke er gang bar på nogen måde, siden beskylder hun mig for at ligge og kører rundt inde i Odense Centrum i min bil, jeg har tidligere skrevet til kommunen om at grundet voldsom muskelsvækkelse så tør jeg ikke længere køre (læs, fører) en bil, da jeg finder det uansvarligt, men der mener visitatoren at jeg lyver så det basker, fordi hun har set min bil inde i byen, men mon ikke der findes mange andre Renault Mastere end bare min? Jeg spørger hende, men hun bliver blot ved med at tale og tale så jeg ikke kan få indført et eneste ord, det ender med at jeg bliver postkasse rød i hovedet og råber af denne dumme visitator (læs, k*llling) . Og må derefter finde mig i at hun har lagt røret på.

Og som om det ikke er nok så mener visitatoren også at den læge jeg har været over ved på Rigshospitalet ikke har forstand på det han laver, hun udtalte til mig at muskler ikke kan omdannes til bindevæv, i det hele tager føler jeg at min kommune ikke vil lytte til hvad de gode og dygtige læger udtaler og at de tale usandt.

Hen over middag ringede chefen for visitations kontoret til mig og vi fik en behagelig samtale om problemet og jeg får fortalt stille og roligt hvad det drejer sig om, og nu ser det måske ud til at løse sig ved blot at tale stille om det. Og lade mig fortælle om mine ADL problemer.
sharky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 22:09   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det viser hvor hurtigt en sag kan køre af sporet...

Typisk kassetænkning at de alle gerne vil vaske hænder om hvem der har ansvaret...

Du bør i den grad holde ting skriftligt og hvis de siger noget til dig...så bed om at få det på skrift...

En visitator bør slet ikke udtale sig om lægelige ting...det har hun/han jo slet ikke uddannelsen til...

Jeg håber da for dig at du får det løst nu hvor du har fået talt med chefen deroppe..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 22:08   #3
sharky
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Lokation: Odense
Indlæg: 12
Styrke: 16
sharky er ny på vejen
Ja det er lige det, men problemet opstår i at kommunen har det med at virke som en myndighed og være alt for bestemmende.

Men ja jeg vil også helst have det på skrift, men når de ringer så er det som regel svært at se hvem der ringer fordi nummeret er blokeret.
sharky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 22:28   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
suk, hvor er det dog trist at høre, hvordan man behandler syge mennesker i vore dage!

Sharky, jeg ville også som web anbefaler sige: alt på skrift!

Det er -desværre- en simpel nødvendighed i vore dage for alt andet har systemet ikke respekt for.

Apropos, visitatoren, hvis vedkommende fortsætter sit "korstog" ja, så syns jeg du kort og kontant skal skrive retur til vedkommendes chef, hvori du stille og roligt spørger til vedkommendes kvalifikationer for at udtale sig som hun gør!
Altså, hvis hun sir sådan og sådan, lægelige ting, ja, så sender du det direkte videre til chefen og spør hvordan det kan være at hun kan udtale sig når lægeekspertisen udtaler sig sådan og sådan ikk´

Som sagt, der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar

Vi må have ryddet ud og op i al denne magtarrogance og inkompetance!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 10:46   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sharky Se meddelelser
Men ja jeg vil også helst have det på skrift, men når de ringer så er det som regel svært at se hvem der ringer fordi nummeret er blokeret.
Den har jeg løst ved at sige til alle, at hvis de har hemmeligt nr af den ene eller anden årsag, skal de ringe til min mobil, for ALLE! hemmelige nr´er på fastnetten bliver bare ikke taget, slut prut, på den måde slipper jeg faktisk for en del telefon sælgere ol skrammel der alligevel ikke vil noget vigtigt.
Først da kommunen opdagede at jeg mente det, da jeg skrev at alt kommunikation med mig kommer til at foregå på skrift, fattede de det... de første mange uger efter brevet ringede de sådan ca en trillion gange (og da jeg ikke tog den ringede de til gemalen som havde været så dum at give dem hans mob-nr, men han var heldigvis sindsnær nok til at: Hvis i vil noget så skriv, hav en fortsat god dag, farvel" og så ligge på inden de fik et ord indført... jeg ville gerne have set dem i hovedet)
Nu er det sådan at vi bække er i beredskabet, så det er absolut ikke ualmindeligt at der ringer et kommune mobil nr, eller hemmeligt nr fra kommunen, men også de har for længst lært at benytte mobilen hvis de vil have fat på mig. Der findes kun 1!! undtagelse der kan få mig til at tage hemmeligt nr på fastnetten i dagtimerne, og det er hvis Niros´en (vores alarm) har bippet stor krise (fx storbrand hvor vi frivillige bliver kaldt) om end det er meget tøvende jeg tager den, jeg er klar til at ligge på øjeblikligt.

Nu er det kun ved sagsbehandler skift de forsøger at ringe, men de opdager jo hurtigt at telefonen ikke bliver taget.

Jeg får angst også (ikke kun, personligt møde kan jeg SLET ikke) når de ringer, hvis det "bare" er hemmeligt nr (altså når jeg ikke er sikker på det er kommunen) får jeg det dårligt, og det er først inden for det sidste år jeg er begyndt at ture tage hemmeligt nr efter kl 18, og selv der er det faktisk pænt svært for mig, men jeg bruger det nu også som træning for hvad er mere åndsvagt end at være bange for en telefon?
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min ressourceprofil er fyldt med fejl - hvilke rettigheder har jeg? Chara Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 26-07-2012 21:58
nyt problem sparkongefre Spørgsmål ang fleksjob 14 05-05-2010 23:09
Socialsager i København er fyldt med fejl... forvired Dit og Dat 0 27-08-2009 23:30
fyldt 60,5 og på kontanthjælp maruus Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 7 15-06-2009 15:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension