K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2010, 07:58   #1
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Forskel på kommunernes sagsbehandlingstid

Hej alle.

Jeg er interesseret i at høre fra jer, om hvordan i har oplevet jeres hjemkommunes sagsbehandling.

Hvor gode de har været til at hjælpe?
Hvor gode de er til at få syge borgere videre i systemmet?
Hvor hurtige de er til at få behandlet sagerne?

Grunden til jeg spørger, er at jeg har kendskab til stor forskel på sagsbehandling i kommunerne.

For et stykke tid siden snakkede jeg med et familiemedlem, der var havnet i samme situation som jeg. Dvs. at hun var blevet sygemeldt pga. en diskus prolaps. Hun udtrykkede stor bekymring om hun nu, ligesom jeg, skulle gå en usikker økonomisk fremtid imøde. Men hun var heldig at bo i en kommune, der tager hånd om sine syge borgere. Allerede inden hun havde været til opsigelsessamtale hos sin arbejdsgiver (hun blev fyret pga. sygdom efter de 120 dage), var hun blevet placeret i den rigtige kategori hos kommunen. Hendes handlingsplan lå fast, og hun behøvede ikke længere spekulere over økonomien, selv efter 52+26 uger.
For h...... hvor er det uretfærdigt at der skal være så stor forskel. Det kunne måske være en fordel, ligefrem at spekulere i hvilken kommune man bosætter sig i hvis man bliver syg.

Jeg bor pt. uheldigvis i Silkeborg kommune:

http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyh.../28/060009.htm

Mon det betyder at Silkeborg kommune, kun har halvt så mange syge borgere, som nabokommunerne??? I don't think so

Fordi jeg bor i Silkeborg kommune, kan jeg forvente at befinde mig i et sort hul i årevis, hvilket ikke gavner min helbredsmæssige tilstand.

Jeg forstår ikke hvorfor der er forskel på sagsbehandlingerne i kommunerne. Det burde da være ens, ligegyldig hvor i landet man bor.......
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 08:50   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nja, det er noget vi hører om herinde ret ofte.
Flere har ligefrem leget med tanken om, at skifte kommune, da de erfarringsmæssigt ved at nabokommunen behandler sine borgere bedre...

Det samme gør sig gældende i førtidspensionssager. Søger man førtidspension, så er der bare nogle kommuner man ikke vil bo i, forhold til andre......simpelthen fordi de har et en særlig måde at krænke borgernes rettigheder og skrue sagerne sådan sammen, at det udelukkende bliver til kommunens fordel.

Men det kan de andre sikkert skrive mere om.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 14:02   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan læse om forskelle i sagsbehandlingstider her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664

Og jo, der findes områder, bydele, landsdele, hvor der er flere syge end andre.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 01:07   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej sniffeline

Linket du bringer, er fra oktober 2009 og derfor ikke omfattet af den viden sagsbehandlerne har idag: Jeg tænker ikke mindst på den afgørelse fra "Nordsjælland", hvor kommunen blev dømt til en stor efterbetaling, fordi de havde sat en person mellem 2 stole der hed flexjob og førtidspension... -så jeg mener faktisk der fremover vil være en mindre problematisk sagsbehandling, hvad dette angår!

Citat fra dit link:
Borgere i klemme
- Der er nogle borgere, som tilsyneladende kommer i klemme. De kan ikke tilbydes et fleksjob, for det er de for syge til. Men de kan heller ikke få pension, for det er de for raske til, forklarer formanden for arbejdsmarkedsudvalget, Erling Prang.
Citat slut.

Forhåbentlig er ovennævnte slut fremover...

Ps. Her er et link: http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article/26184118/
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 12-02-2010 kl. 01:14. Årsag: Manglede link...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
KL Kommunernes Landsforening... phhmw Politik og Samfund 243 22-04-2024 07:45
Kommunernes arrogance Webmaster Politik og Samfund 0 14-11-2012 20:16
kommunernes parkering af borgerene østerbro Politik og Samfund 2 14-12-2011 16:09
Kommunernes tidsfrist Cdog Politik og Samfund 6 16-04-2009 15:00
Kommunernes jobcentre dumper buster Politik og Samfund 2 19-03-2009 18:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension