K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2010, 15:58   #1
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Syg/ afhøring" lovlig?

Idag fik jeg NOK

Jeg er på Privat Aktør kursus for at, De kan finde et fleksjob/ hjælpe mig med dette, jeg er visiteret!

Nå men ikke nok med at vi: skal ringe hver morgen, hver dag, så længe vi er syge ( totalt kontrol! ) Så er her det sidste nye:

Nu bliver man/ jeg spurgt: hvad fejler du? hvad har du da lavet? skal du til lægen? hvor længe varer det? etc.

Idag gik jeg agurk, og fortalte Damen, at hun ikke har ret til at spørge om dette, og hvad fan.. de bildte sig ind!!!

"Jo det er for at Kommunen, skal vide om det er f.eks. influenza, eller nogen af vores skånehensyn det drejer sig om"

" for så kan det være at, Kommunen syntes vi måske skal til nye undersøgelser".

Da jeg iøvrigt spurgte samme dame, om hun skulle fortælle sin Arbejdsgiver andet end at hun var syg, sagde hun : NEJ for det er jo ulovligt! Hahahahaha

Jeg bliver Sindsyg

Nå men ..det kunne være interessant at høre, om nogle af Jer andre er ude for samme afhøring på jeres kurser?

Knus fra Helle, der gerne vil fortælle Damen Helt i detaljer hvis jeg får Diarre

Sidst redigeret af helle4; 04-02-2010 kl. 18:43. Årsag: hmm, har jeg mon skrevet i en " forkert tråd" ? siden der ikke er nogen svar
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 22:14   #2
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Helle4

Hvis vedkommende skal vide, hvad du fejler, må det være noget nyt tror jeg.
De eneste der skal vide, hvad du fejler er dig og egen læge. ( muligvis sagsbehandler er ikke hel sikker her ).
Dette er/kan være meget grænseoverskridende i, hvis alle og enhver skal vide hvad du/os fejler, når man melder sig syg.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 22:25   #3
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
da jeg var på as3 og hvis jeg ringede og ville sige jeg kommer ikke idag spurte ok er der noget galdt sagde hvis det var min ryg osv så sagde hun ok det er ikke godt bliv du hjemme men husk at ringe hvis du ikke kommer imorgen så det var fint nok efter min mening også samme hvis jeg gik hjem helt fitn at spørge hvorfor så man ikke bare gik forde man ikke gad mere
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 22:31   #4
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
i forbindelse med min afprøvning så ville de også bare gerne lige vide om det var pga de gener jeg var i arbejdsprøvning for. Jeg tror ikke det er for de vil være nysgerrige eller overtræde grænser, men simpelt for at vide om hvor meget du kan deltage i kurset. Alt hjælper jo til din sag, at finde dine skånehensyn. Det er min tanke...
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 22:34   #5
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Kirsten01, jeg Er tilkendt fleks, dette er Privat Aktør kursus, og ikke noget med afklaring, derfor jeg flipper sådan!

fra Helle

Sidst redigeret af helle4; 04-02-2010 kl. 22:34. Årsag: stavefjel :)
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 22:36   #6
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Nå okay, det må du undskylde... så har jeg desværre ikke noget svar. Håber der er andre der kan.
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 23:16   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg forstår ikk du bliver oprørt over det ,de skal jo finde job ,og det er jo ærveligt ,hvis de finder nogle job du kan vælge imellem, og du så er blevet dårliger og har fået flere skåne hendsyn NEJ man skulle ikk tro at de viste vi er voksne mennesker ,der selv kan sige til hvis det er vores skåne hensyn der ikk er til gode set og giver fravær.. Vi skal jo også melde til job centret hvis vi bliver syge nu ....gu ved om man ikk kunne få et job der ,med at taste folk til og fra ved sygdom
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 23:28   #8
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hej c.l.e.o, prøv evt. at se mine andre indlæg, tryk på mit navn, så kommer de frem.

Jeg er heldigvis ikke blevet dårligere, men vil behandles som almindelig arbejder, når det gælder regler og lovgivning!

Jeg vil bare ikke finde mig i at, få endnu en ny, USKREVEN § trukket ned over hovedet, fordi jeg " kun" er kontanthjælpsflekser"

Vi er rigeligt ramt, os Kontanthjælpsfleksere ( og self. også almindelige fleksere).

Så det er derfor, jeg gerne vil høre: er I andre også ude for det, som er på kursus, og ER visiterede? Ny lov?
helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 09:36   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har læst dine indlæg gemmen tiden på k10. og syntes det er utroligt som de holder dig igang,jeg har aldrig hørt om nogle der er så meget udesom du er...hos cortex i arbejdtprøvning fik vi også favide vi skulle ringe os syge hver dag ,og til flere personer jeg ringede til cortex hver dag og til arbejdsskiver første og sidste dag det må sku være nok. det gør man også på mange arbejds pladser,dog uden ? men at man underratter om fra vær og forventet varihed er vel rimligt og om det bare er virus eller belastning,syntes jeg også skal med,så slipper man for der ringes hjem i utide og tilles spørsmål ...Og god bedring,og som jeg siger til mine voksne børn når de har været syge,så tag lige en ekster dag, så du er ordenlig klar igen .....du burde tage to...eller retter sagt få to dage
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 05-02-2010 kl. 09:47.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 12:26   #10
Peter Hansen
Elsker at være her på K10
 
Peter Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2009
Indlæg: 56
Styrke: 15
Peter Hansen er ny på vejen
Lad nu være med at indgå på deres premisser!

De kan ingenting, de ved ingenting. Faktum. De er til gengæld dygtige til at konstruere en kunstig realitet, som de forventer folk hopper på hver gang. Når/Hvis vi går dem efter i sømmene, er de selv et stort spørgsmålstegn og bliver usikre. Kommunalfolk har fået for vane at udskrive flere sider med paragraffer, som skal gøre indtryk på borgerene, når de vil have gennemført noget. De har hverken læst eller forstået materialet selv. Det fremsendes bare og så håber de det holder. Pjat med dem.
Peter Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Lovlig brug af psykolog og sociallæge???? lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-09-2007 10:15
Gebrokkent dansk en lovlig fyringsgrund zuza Nyt om loven 1 29-06-2007 19:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension