K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2010, 18:20   #1
medimedi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
medimedi er ny på vejen
Selvstændig erhvervsdrivene på flex

Hej Alle sammen!
Jeg er ny her på K10. Har aldrig hørt om jeres fantastiske forum, desværre. Jeg er imponeret over hvor i kan hjælpe hinanden Ingen tvivl om, at i havde og kan hjælpe mig og forhåbentlig også omvendt. Som titlen så rigtig beskriver er jeg selvstændig erhvervsdrivene med egen klinik. Det har om noget voldt kommunen problemer ang. flex ordning og løn rammer mm. igennem 5 år. Så jeg er også en af dem der kan skrive under på at sagsbeh. ikke kender hele loven. Der er snart 2 år siden min 2/3 flex sag gik i orden. Dvs. det tog 3 år... ikke fordi nogen et eneste sekund var i tvivl om min situation, da diagnosen var konstateret et halvt år efter min "sygdom" startede. Men de kunne bare træde vande i min sag. Det betød at jeg flere gange fik hjælp af FTFs jurister og hver gang udløste det mange løn penge som jeg havde tilgode. Det var kort fortalt, jeg ved ikke hvor meget man skriver om sig selv Mit problem anno 2009/10 er at det på ingen måde er lykkes mig at finde ud af om jeg er lønnet rigtigt. Jeg er både sælger af kropsbådrende ydelser og driver klinik med forpagtere på. De to job er blevet takseret som 50 % af hver. Jeg er ikke medl. af en fagforening. ASE skulle jeg opsige pr. den dato jeg fik tilkendt flex. Jeg har ringet til HK, som jeg er aflønnet efter, de var søde selvom jeg ikke var medl. og sammen fandt vi udaf at jeg muligvis ikke var korrekt aflønnet. Det meddelte jeg jobkonsulenten og vedlage "beviser" fra HK - det ville han ikke høre tale om. Han vente siden tilbage og oplyste at jeg fik alt for meget(jeg er aflønnet efter det nye pr. 1. juni 2005 - begynder løn for ny udd., tros 21 års erfaring efter endt udd. Jeg er aldrig blevet tilbud at forhandle tillæg, jeg aner heller ikke hvordan jeg skulle gøre det..., hvem min bisidder burde være. Jeg håber at i kan give mig råd Er jeg så heldig at nogen ved hvad min md.s løn bør være, uden tillæg? Måske får jeg for meget som jobkonsulenten sagde... han var dog så imøde kommende og sagde, at kommunen ikke ville kræve pengene tilbage betalt og de ville ikke sætte mig ned i løn, men der ville gå år før jeg fik løn reguleringer og evt. lønstigning. Men jeg har det bare sådan, at det nager mig lidt at jeg ikke kan finde noget sort på hvidt, om at det er den rigtige løn jeg får. De bedste hilsner fra en der spore håb om hjælp fra ligestillede Godaften alle sammen
medimedi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 20:26   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Midimedi.

Hjertelig velkommen. Bliv her på DIN tråd, så er det lettere for os andre at råde.

Vores erfaringsgrundlag med selvstændige er nok ikke så stor, men det kan den jo blive.
Der kommer sikker flere råd men læs lige dette: http://www.helsinghoff.dk/ad71/ og dette http://www.journalistforbundet.dk/sw83354.asp samt dette og bemærk nederst hvilken størrelse af TILSKUD der gives som rettesnor for en landmand.

Men jobkunsulenter taler sikkert mod bedrevidende da din nuværende løn jo er blevet besluttet i samarbejde med din afgørelse så en sådan mundlig udtalelse kan du ikke bruge til noget. Men søg konkret viden før du henvender dig igen til kommunen. Men fremtidige lønstigninger skal du da have.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 03-02-2010 kl. 20:43.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 03:04   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Selve lønnen er altid et problem især at regne ud uden fagforeningshjælp derfor det er så vigtigt at have fagforeningen med til forhandlinger , klokken er mange og jeg ville bare lige ind og skimme siden så har ikke lige noget svar her på rede hånd om hvordan man kan finde ud af det.

Men ville nu sige alligevel at hvis jeg var dig så ville jeg gå tilbage til HK forlægge dem hvad jobkonsulenten har sagt og høre om de kan hjælpe dig hvis du melder dig ind om ikke andet så med løn delen (juridisk skal man have været medlem i tre måneder inden de kan hjælpe)

Jeg har noget liggende om selvstændige flekser og ved også hvor vi kan finde noget om det jeg prøver lige at kigge på det når jeg er lidt mere frisk og vender tilbage .. så må vi se om vi kan finde ud af det eller om vi kan finde nogen der kan finde ud af det....

for selvfølgelig skal man ikke bare tage en jobkonsulents ord for det, de ved 9 ud af 10 gange intet men slynger noget ud i telefonen lige så meget for at få ro og få dig til at holde mund ...

velkommen til siden
  Besvar med citat
Gammel 06-02-2010, 08:39   #4
medimedi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
medimedi er ny på vejen
I skal begge to have tak for jeres svar og hjælpsomhed. Jeg har fulgt begge links - det sidste indholder nye opl. for mig. Tak og god weekend til alle. Kh Medimedi
medimedi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Selvstændig på flex Peter8 Spørgsmål ang fleksjob 2 22-07-2012 20:31
flex som selvstændig bastian46 Spørgsmål ang fleksjob 2 30-03-2011 13:42
Selvstændig hobbymanden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 05-02-2011 19:43
Selvstændig. boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 28-03-2010 11:24
selvstændig i flex netbasse Spørgsmål ang fleksjob 1 17-10-2007 19:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension