K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2010, 18:09   #1
Lost
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2007
Indlæg: 18
Styrke: 17
Lost er ny på vejen
Nu er det blevet rigtigt sjovt!

Jeg har skrevet/læst herinde før, og det bliver mere og mere grotesk.
Nu har jeg i 26 år, været pisket igennem systemet, - alt hvad der hedder arbejds prøvning og deslige, først som kontanthjælpsmodtager, nu som fleksjobber på § 8.

Har så d.d. haft en samtale med sagsbehandler, om at få sag om førtidspension, som var sat i bero, genoptaget.
De første 38 min. gik med at overbevise hende om at, jeg var indstillet til førtidspension efter § 18, men at sagen var sat i bero, for lige at afprøve nuværende fleksjob.
Da jeg så beder om aktindsigt, i hele min sag, kommer det så frem, hov! Du har ret, sagen er en § 18, og rigtig nok, det er sagsbehandler der indstiller mig.

Sagen startede som en § 17, men hver gang der skulle gås videre med sagen, blev den stoppet ved at give mig en ny sagsbehandler.
Jeg klagede så direkte til kommunens Borgmester, om fejlagtige oplysninger, direkte løgne, og ”bortkomne” sagsakter, sagsbehandlingen i øvrigt.

Det gir’ pote, lige pludselig er der 5 – 6 sagsbehandlere involveret i sagen.

Finder så selv et fleksjob på en skole, § 8, 1 time pr. dag.

Samme dag ringes jeg op af sagsbehandler, der fortæller at pension sag, nu er klar, og det efter § 18.
Vi bliver enige om at, jeg lige afprøver det nye job, og at pension sag stilles i bero.
Sagsbehandler beder mig så mindeligt om, at trække min klage til Borgmesteren tilbage, - ud fra at problemet nu var løst.
Naiv, og godtroende som jeg jo nok er, skriver jeg til Borgmester om at sagen er løst, og at der ikke er grundlag, for at foretage videre.

Nu nægter nuværende sagsbehandler mig at genoptage pension sag, - ud fra at jeg nu er i arbejde???
Da jeg får hende overbevist om at, det ikke er i overensstemmelse med det tidligere aftalte, truer hun med at, - Hvis jeg ikke får medhold i at jeg har ret til pension, ryger jeg tilbage på kontanthjælp??

Er det korrekt, og kan hun det???

I løbet af samtalen får hun lige flettet ind, ”har du et alkoholproblem” jeg svare: ikke mig bekendt, men jeg har godt nok drukket en øl, inden jeg kom her, men at det skulle være et problem, og hvad det har med sagen at gøre, kan jeg ikke rigtig se.
Ca. 10 min. senere spørger hun om det samme. Mit svar er NEJ.
Lidt senere samme? med samme svar, hvorefter hun siger: jeg kan jo også ringe og spørge din læge. Intet svar fra mig, det må hun jo så gøre.

Så jeg står her: DER MÅ EN ADVOKAT TIL, nogen der ved hvad det ca. vil koste, og findes der Advokater med speciale, i ”socialret”, - her i kommunen, kan jeg ikke finde nogen.

M.v.h.
Lost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 18:15   #2
kelstrup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 40
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kelstrup er ny på vejen
Det er så dejligt og trygt system i danmark................... er der nogen der mener, Ja for dem der aldrig bliver syge er det nok....
Hvad hvis vi alle stiller samme spørgsmål til vores sagsbehandlere om hvorvidt man har et alkoholproblem, fordi man har drukket en øl eller andet
Det skulle lige være omvendt.
Jeg tror sg.. engang imellem at mange af sagsbehandlerne har drukket...af natpotten..
kelstrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 18:21   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
dette er kun hvad jeg fortolker

1 hvis det var under den gamleordning havde du stået rigtig godt med pension og sat din pension i bero. Men som jeg kan forstå det, har du ikke papir på din pension.
mener efter en ny lov i 2008, kan ens pension ikke tages fra en uanset hvad.

2 Hvor mange timer arbejder du nu?

3 Hvis du skal søge pension i dag alså efter 2003 er det efter arbejdsevnemetoden og der må ikke være nogen reel arbejdsevne ellers hedder det flex.

alkoholproblem der skal altid siges nej, og ikke fortælle noget om hvilken genstande man drikker.
er selv blivet spurgt om det og sagde NEJ på en meget bestemt måde.
dog kun af læger, aldrig af kommunen
kan så heller ikke tåle det pågrund af sygdom

Men hvad er et alkoholproblem? 1 genstand om ugen eller et glas rødvin om dagen.
dog vil jeg sige hvis man har et alkoholproblem, kan en sagsbehandler og lægerne efter en periode
godt indberette at de har en mistanke om det. selvom man siger NEJ

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-01-2010 kl. 18:29.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 18:32   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Sikke et show.

Jeg sidder tilbage med et par spørgsmål, og jeg tror, at det også vil kunne hjælpe andre til at svare dig, hvis du besvarer dem.

Da din pensionssag var kommet igang, og du fandt et flexjob, blev pensionssagen sat i bero, for at se hvordan det ville gå med flexjobbet.
Hvordan skal det forstås, at pensionssagen var "klar"? At sagsbehandleren ville indstille dig til pension eller at du havde fået godkendt det eller hvad?
Hvad står der i din sag om det? Der må jo være noteret på hvilket grundlag sagen blev sat i bero og hvorvidt den skulle kunne optages og på hvilket grundlag.

Arbejder du nu 7,5 timer om ugen? Hvorfor ønsker du at få pensionen nu og ikke fortsætte med flexjobbet?

Hvor lang tid er der gået siden pensionssagen blev sat i bero og du startede flexjob?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 18:35   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.776
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Advokat?

Lost, du spørger om advokat.

Hvis du har en indbo eller familieforsikring med retshjælp og du igennem en advokat kan rejse en sag, bliver dit honorar, kun din selvrisiko...2-3000 kr.

Men undersøg dine forsikringer og hvis retshjælp så til advokat for en vurdering.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 18:56   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Sikke et show.

Jeg sidder tilbage med et par spørgsmål, og jeg tror, at det også vil kunne hjælpe andre til at svare dig, hvis du besvarer dem.

Da din pensionssag var kommet igang, og du fandt et flexjob, blev pensionssagen sat i bero, for at se hvordan det ville gå med flexjobbet.
Hvordan skal det forstås, at pensionssagen var "klar"? At sagsbehandleren ville indstille dig til pension eller at du havde fået godkendt det eller hvad?
Hvad står der i din sag om det? Der må jo være noteret på hvilket grundlag sagen blev sat i bero og hvorvidt den skulle kunne optages og på hvilket grundlag.

Arbejder du nu 7,5 timer om ugen? Hvorfor ønsker du at få pensionen nu og ikke fortsætte med flexjobbet?


Hvor lang tid er der gået siden pensionssagen blev sat i bero og du startede flexjob?



Der er meget stor forskel om pensionsagen er gået i gennem og derefter sat i bero. eller at pensionsagen er sat i bero inden den er gået i gennem.

Hvis pensionsagen ikke er gået i gennem og sat i bero, så har sagshandler helt ret. Dog sagt på en meget ubehaglige måde.
for at søge pension frem for flex i dag, skal der være kommet nye oplysninger i sagen og ikke bare et ønske om pension.

I mine øjne er der faktisk ikke nogen pensionsag.

men igen som jeg fortolker det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 19:01   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg vil tilslutte mig at der ikke er belæg for pension hvis flexjobbet fungerer, men det afhænger af hvor langt pensionssagen var nået.

Angående advokat, kan du her finde oplysninger om, hvor du kan få rådgivning:

http://www.advokatsamfundet.dk/Default.aspx?ID=11780
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 19:52   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Din kommune SKAL dokumentere, at du kan blive SELVFORSØRGENDE på fuld tid - inkl. fleksjob - for at give afslag på pension.

Så hvis du IKKE kan magte et fleksjob, så hedder det pension. Det er der faldet dom i Helsingør om. (søg evt. her på siden).

Denne selvforsørgelse SKAL kommunen beskrive i form af KONKRETE ARBEJDSOPGAVER, du kan varetage for at blive selvforsørgende.

Så hvis jeg var dig, ville jeg søge en paragraf 17, og sikre dig, at alle dokumenter ligger i din sag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 19:56   #9
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Hvis du fungerer i dit fleksjob, så er der intet belæg for at starte pensionssagen op igen efter min vurdering.

Hvis du bliver indstillet til pension og får nej, kan jeg ikke se andet end at du skulle fortsætte på ledighedsydelse.

Jeg fandt lige dette andet steds på forummet (tak Trold)

En person, der har opnået ret til ledighedsydelse, mister kun retten til ledighedsydelse i tilfælde af, at den pågældende

– ikke længere er berettiget til fleksjob,

– bliver selvforskyldt ledig fra et fleksjob,

– gentagne gange afslår rimelige tilbud om fleksjob eller

– generelt ikke er til rådighed for fleksjob.


Og det mener jeg ikke vil være relevant i dit tilfælde. Hvis din sagsbehandler mener at du skal smides af ledighedsydelsen og istedet få kontanthjælp, må du bede hende om at vise dig den lov der smider dig på kontanthjælp.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 23:18   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis du er i fleksjob nu og siger det op fordi du vil søge pension så er det kontanthjælp (selvforskyldt ledig)

Hvis du er på ledighedsydelse og vil søge pension så er det som hr luko også skriver (der hvor Trold citeres)

DOG skal du være opmærksom på at der ikke ligger nogen pricipel afgørelse på det område (hvorvidt kommunen kan sætte en på kontanthjælp fordi man søger pension og får afslag )

Så ingen kan love dig at det ikke sker , min egen kommune har meddelt mig at de indstiller mig til pension og bliver det afslag så vil de stoppe min ledighedsydelse hvis og så frem jeg anker , de slutter af med at oplyse at de tolker loven og det at jeg søger pension og anker et afslag som at jeg ikke selv mener jeg står til rådighed for et fleksjob og derfor kan de stoppe min ledighedsydelse ...

Ved afslag anker jeg naturligvis afslag på førtidspension samt stop af ledighedsydelse ..

Masser her på siden er blevet truet med at de mister deres ledighedsydelse hvis og så frem de søger pension , men når de viser det som Trold også bliver citeret for trækker kommunen i land igen ...

Det gjorde min kommune også men ændrede dog mening da de opdagde at der ikke lå en sm afgørelse .. så regner med at det er et sats fra deres side sådan at hvis de afslår pension og jeg anker så kan de lige så godt se om ikke de kan fremtvinge en principel afgørelse i håb om at de kan spare nogen penge ...

så som landet ligger så vil jeg holde på nej ingen kan tage din ledighedsydelse fordi du søger pension ,men uden en sm afgørelse kan man ikke sige noget endeligt ...

HUSK at din sagsbehandle har vejlednings pligt så skriv til hende og mind hende om det samtidig med at du beder om at hun henviser til loven hvor hun mener det fremgår at du mister din ret til ledighedsydelse hvis og så frem du søger pension ....

men husk der skal være kommet nyt til , er du i fleksjob og arbejdsgiver gerne vil have dig trods det lille timeantal og der ikke er dokumenteret forværring af helbred så er dine chancer for en pension meget lille
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt sjovt Abraxus Politik og Samfund 2 27-05-2013 18:21
Syg?.. Ja. Men vi vil også ha' lov til at ha' det sjovt. lillespir Dit og Dat 12 11-08-2011 14:29
Syg? Ja... Men vil vi også ha' det sjovt... lillespir Dit og Dat 0 09-08-2011 15:47
Lidt sjovt til kaffen Suncil Dit og Dat 0 18-04-2009 19:37
Dét bliver sjovt. tuxon Politik og Samfund 12 12-03-2009 17:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension