K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2010, 11:43   #1
CSøgaard
Slettet pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 37
Indlæg: 15
Styrke: 15
CSøgaard er ny på vejen
Post Hvorfor er der ingen hjælp?

Skønt min unge alder (snart 23) har jeg igennem hele mit liv haft en kamp imod systemet. Jeg er født med arvelig kronisk migræne og har så længe jeg kan huske, altså helt siden barndommen haft kroniske smerter. Jeg har de sidste 10 til 12 år ikke haft en hovedpine fri dag og ved faktisk ikke hvordan livet er uden hovedpine. Derudover oplever jeg voldsomme migræne anfald som gør mig ude af stand til at fungere normalt. Jeg kaster op og kan knapt nok se eller står op.
Disse anfald forekommer 3-4 dage i ugen.
Jeg har de sidste 3 år været på kontanthjælp da jeg er blevet smidt ud af flere uddannelser pga sygefravær.
Jeg har igennem de sidste 15 år været i sygehus systemet pga af min migræne og har prøvet alt medicin og alle behandlinger der er mulige. Var i januar 2009 indlagt på Glostrups Hospitals Hovedpine Center, og derfra lød meldingen at jeg ikke kunne behandles og at der nok aldrig ville blive udsigt til bedring. Så deres vurdering var at jeg ikke ville kunne fungere normalt i samfundet eller på arbejdsmarkedet. De mente også at min psyke ikke var for velfungerende så de henviste mig til en psykolog i min hjemkommune (Holstebro)
Har siden 2004 fået medicin for depression og psykologen har også erklæret at jeg har agorafobi og panikangst.
Psykologens vurdering ville være at jeg højst kan arbejde 15 timer om ugen når man ikke medregner mine migræne anfald.
De sidste mange måneder har været en lang kamp og pga af min unge alder lever jeg i et evigt underskud da kontanthjælpen på ingen måde slår til.
Jeg forstår virkelig ikke hvordan systemet virker og hvorfor alting skal tage så lang tid inden der sker noget.
Kan det virkelig passe at så indvaliderende smerter ikke kan give mig en førtidspension?
CSøgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 12:07   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Din unge alder taget i betragtning og dine diagnoser gør det svært det kan du have helt ret i , jeg har selv kronisk migræne af flere varianter og man er vant til at leve med altid at have hovedpine og ondt og nogen dage er så værre end andre og nogen typer migræne er værre end andre som jeg ser det du skriver så har du alle papir fra læger på at det er kronisk og at der ikke er behandlingsmuligheder men har du overhovedet snakket med din kommune om pension ?

er der lavet en ressourceprofil ?
Hvad har kommunen sat i værk ?
  Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 12:17   #3
CSøgaard
Slettet pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 37
Indlæg: 15
Styrke: 15
CSøgaard er ny på vejen
Kommunen siger at fordi jeg er under 30 og at kronisk migræne ikke er en pensions berettiget lidelse, er det ikke en mulighed.
Lige meget hvor meget jeg argumenterer for at jeg ikke engang kan passe mit eget hjem eller få dagligdagen til at fungere, hvordan jeg så skulle kunne passe et arbejde.
De siger nu jeg skal i arbejdsprøvning, og at der nemt kan gå op til 9 måneder inden en videre vurdering.
CSøgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 12:42   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal have en hovedepinedagbog hvis du ikke allerede har det (plejer man at få udleveret samtidig med diagnosen gives ) den kan give et hint om hvad der fremprovokere migræne det kan være kost , stress, manglende søvn osv

At sige at du ikke kan få/have kronisk migræne fordi du er under 30 er jo noget pladder det gør ikke mindre ondt at have migræne fordi man er 30 (har en datter på 13 der også lider af migræne og kan da se at hun ikke har det meget sjovere end mig når det står på )

Du svar ikke på din ressourceprofil og den er mere end vigtigt du har ret i at du ikke får en pension sådan .

Det vil kommunen aldrig gå med til , men du kan tage det fra en ende af på de gode dage ..

Det vil sige start med at få aktindsigt (du finder erklæring under nyttige link)
deltag i arbejdsprøvning MEN skriv jobdagbog og lyt til din krop gå når du ikke kan mere og da jeg selv har migræne ved jeg der er dage man end ikke kan komme ud af døren , men der skal ringes og gives besked ..

Send hver uge din jobdagbog til din sagsbehandler (også selv om vedkommen ikke vil have den )

Skriv ned hvad du tager af migræne medicin og hvad du gør forbyggende (øvelser osv du forhåbentligt har fået fra hospitalet )

hvis du ikke har en ressourceprofil så skal der gang i en NU og er der en skal den opdateres hvis der er kommet nyt til ...

I sidste ende er der ikke andet at gøre end at søge en § 17 på forliggende grundlag men jeg tror ikke på at du får det uden at der har været i hvertfald en arbejdsprøvning så du kan lige så godt tage den der kommer men HUSK

Når du sendes i arbejdsprøvning skal det fremgå af papir HVORFOR du er der
HVAD formålet er med det HVAD der skal komme ud af det og HVAD der nøjagtigt skal undersøges i forbindelse med en sådan undersøgeles


Jeg blev i sin tid visiteret til fleks selv om jeg helst ville revalideres det gjorde jeg pga i min stress som udløste min migræne som nedsatte min hukommelse så hverken arbejdspsykolog eller kommune eller neurolog mente at jeg kunne tage en revalidering da jeg ikke ville kunne huske hvad jeg havde læst dagen før ...

Kan ikke forestille mig andet end at det er det samme med dig men kommunen skal jo have noget dokumentations grundlag og du kan gøre din vej meget nemmere ved hele tiden at sørge for at alt er i orden også selv om det jo ikke lige er dit arbejde men det er jo din fremtid ...

Og kommunen gør intet hvis ikke du tvinger dem igang...
  Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 16:12   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bliv her...

Kære CSøgaard.
Bliv her på DIN tråd. Velkommen til. Du er på vej ind i flere problemer, så lyt til vores erfaringer. Du er i gode hænder.

At komme i betragtning til Glostrup Hovedpine Centre er ikke noget man bare kommer, så alene dette viser at du har problemer.

Jeg har, som du migræne, men dog ikke i din målestok. Alle 62 år, dog afbrudt af ca 8 år med absolut ingen hovedpine???? Bruger Imigran næsespray som sikkert ikke kan hjælpe dig men nævnes for en sikkerhedsskyld. Oven i det, kan min kone ofte hjælpe mig med fodzoneterapi.

Fandt lige denne, som jeg ikke har hørt om: www.hortonforeningen.dk hvilket du sikkert ikke lider af.

Lyt til udsendelsen "Manglende diagnose" http://www.dr.dk/P1/Sundhed/Udsendel...9/22143010.htm

Men i sociale spørgsmål bliv her.

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 25-01-2010 kl. 18:27.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 21:00   #6
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Åhhh hvor bliver man bare af at få at vide man er for ung til.......

Jeg har ikke så meget nyt at bidrage med, men vil bare sige at jeg har en god vendinde der har fået pension UDELUKKENDE pga kronisk hovedpine... sååååå det kan altså lade sig gøre

Jeg ønsker dig held og lykke med din kamp....
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 22:18   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Vil du gøre k10 og andre en meget stor tjeneste?

Bed om at få på skrift med henvisning til love og paragraffer, at man IKKE kan få pension med den begrundelse.

Det er vist noget, din kommune selv har opfundet.

Vi er rigtig mange, der meget gerne vil se sådan en liste.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 01:09   #8
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Ja det ville jeg også gerne se på skrift, det var nemlig den smørre jeg fik smidt i hovedet fra 2004-2008, hvor min sagsbehandler selv kom med forslag om ftp (som jeg ikke har fået endnu), har selv kronisk spændingshovedpine i svær grad og ligger langt nede i kommunens syltekrykke.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 08:17   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Så længe der ikke står i loven at den og den diagonse ikke giver pension
er det en gang sludder og noget kommen har selv opfundet
Men Ja Zusa skriver bede skriflig om en liste og som understøtter kommunens påstand.
der ud over er det ens arbejdsevne og ikke så meget diagonse.
har selv en meget sjælden sygdom og lægekonsulten er i tvivl om behandlingsmuligheder. Det kan jeg faktisk godt forstå, da jeg måske med min alder og sygdom og andre ting er den eneste i DK.
Men kommunen må aldrig sige man ikke kan få pension udfra en diagonse.
efter 2003 er det mere ens arbejdsevne.
De fleste sygedomme virker nemlig ikke ens på mennesker.
et eksempel er sclerose nogen sidder i rullestol, andre mærker kun meget lidt til det

Men gælder mig til at se deres liste, men må desværre nok kigger langt efter en.

Sidst redigeret af MTVRV1; 26-01-2010 kl. 09:51.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 09:15   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Problemet ligger nok også i, at psykologen har vurderet din arbejdsevne til at ligge på 15 timer om ugen. En sådan vurdering rimer ikke just på førtidspension, men nok mere på fleksjob...
Men dette kan en arbejdsprøvning jo enten be eller afkrafte...

Som MTVRV1 er inde på, så burde diagnoser være ret lige gyldige, da de skal vurderer arbejdsevnen og ikke diagnoserne. Men. Har man ikke en diagnose, så kan man være sikker på at blive sendt ud i jagten på en diagnose! Og finder man ikke en diagnose, så gør de vrøv over dét, og siger somregl indirekte at så kan man ikke udredes, hvor efter de trækker tiden ud og sylter sagen..

Jeg kender endnu ingen der, uden en diagnose, har fået tilkendt førtidspension alene på arbejdsevevurdering, hvilket et eller andet sted er i modstrid med reglerne.
Nøjagtigt ligesom problematikken omkring alder. Alle kan søge førtidspension når de fylder 18 år, men de hænger sig enormt meget i at man kan være for ung...
Alt det der skal de slet ikke bekymre sig om, de skal bare følge loven. Sygedomme har ingen alder og kan ramme selv spædbørn, det kan de lige som ikke rigtigt finde ud af at forholde sig til...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP.... ingen kontanthjælp Kiha Det er da strengt ! 27 09-05-2011 10:21
Velfærdsstaten er demonteret - men ingen vil diskutere hvorfor buster Politik og Samfund 1 10-02-2011 00:21
Ingen hjælp fra kommunen mattis0 Alt det andet 6 28-08-2010 22:20
Syg, kan ingen hjælp få. Helena Søgaard Alt det andet 10 03-06-2010 08:46
Ingen minister-hjælp til voldsoffer Webmaster K10 Nyheder 0 21-04-2009 07:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension