K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2010, 13:40   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Spørgsmål

Ja nu må i ikke misforstå, jeg er meget berørt over katastrofen på Haiti og ville adoptere dem alle lige på stedet hvis jeg kunne, har også givet et bidrag.
Læser på tekst tv at regeringen har sendt 50 mill derned og læser så samme dag at Lars Løkke smækker kassen i til kommunerne til feks ældre og børn da vi skal spare.
Se her:
http://nyhederne.tv2.dk/article/27838998/

Så er det at jeg er dum, men hvordan har vi så råd til at sende så stort et mill. beløb afsted ???

Ja jeg er måske ikke den skarpeste kniv i skuffen!


Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 13:57   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg er heller ikk den skarpeste kniv i skuffen ,men det er vel et spørsmål om fordeling af midlerne,fyntes det lyder af mange penge,men der er også et mega stort hehov ,håber de bliver brugt rigtigt....det jo fint er kan stilles en lejer op på få dage ,det kan så undre mig at nogle af vores hjemløse skal tage til takke med vores kolde kirker,hvis der altså lige er nogle frivillige der vil tage sig af det ....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 14:03   #3
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Jeg mener faktisk at der er afsat beløb i finansloven til katastrofe hjælp - hvert år - og der bliver jo så mange penge når de heldigvis ikke bliver brugt hvert år...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 14:14   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
ja det også rigtigt måske skulle er sættes hjælp af ,til dansker der står uden sikkerheds net i det danske system,for fyntes nok der kunne ydes bedre akut hjælp ,for bare 15 år siden,i det ofenlige ...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 15:41   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
bare husk at vi giver i forvejen mia af kroner i ulandshjælp i forvejen.
så 50 mil er et sandkorn i ørken
mener det var 15,3 milliarder vi aldrig ser igen i 2008.
så hvad den er i dag ved jeg ikke.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 16:06   #6
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
50 mill er ikke særlig mange penge i den sammenhæng. Her både for den offentlige sektor, og for bistand taler vi milliarder.

Hvis man afskaffede efterlønen og forkortede dagpengeperioden, ville det såmaænd nok ikke være nødvendigt at spare på ældre og børne-området; men det er en politisk diskussion om prioriteringer.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 16:41   #7
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
50 mill er ikke særlig mange penge i den sammenhæng. Her både for den offentlige sektor, og for bistand taler vi milliarder.

Hvis man afskaffede efterlønen og forkortede dagpengeperioden, ville det såmaænd nok ikke være nødvendigt at spare på ældre og børne-området; men det er en politisk diskussion om prioriteringer.

Tag lige at drop det der efterløns fis, min Mogens er selv med til at betale til efterlønnen, og der spares intet, vet at afskaf den, så skal vi bare udbetale dagpenge i stedet for.

Læste et sted, i nyhedernes debat side, at nedslidte folk, der gerne ville benytte deres mulighed for efterløn, bar kunne søge førtidspension, ja go dav du, tror ikke vedkomne var ved sine fulde fem, så sura sumaro, er der ikke sparet noget som helst.

Dagpengen er skåret så langt ned i tid som det kan, og så må det vel osse gælde for flexordningen og ledighedsydensen, har du tænkt på at det måske en dag vil ramme dig selv.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 17:34   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
vi kan altid hjælpe andre bare ikke vores egne der lige børn ugen ældre pensionister osv for det ser den store verden jo ikke der er mere fræstise i at hjælpe andre ens vores egen og det væreste af det hele det er sgu sandt.ja er selfølgelig enig det er synd osv.først får de 10 min så kommer de nu med 40 millioner mere. give dem halv delen så beholder vi de andre penge til vores egen der lider.men hvad hjælper det med alle de penge inde de kommer afsted som er idag er det sgu for sent skulle vi have hjælpet dem skulle vi have været de med det samme som andre lande har gjort havde jeg valget hjælpe folk i danmark fp kontanthjælp modtager børn osv og dem i haiti så vaglte jeg dem i danmark

Sidst redigeret af superkok; 17-01-2010 kl. 17:37.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 18:06   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ja, det er svært at være menneske.

Må ærligt tilstå at jeg har ikke givet en krone og agter heller ikke at gøre det!

Ingen tvivl om at de stakkels mennesker har brug for hjælp og det gerne hurtigst muligt men jeg personligt HAR udvalgt hvem jeg hjælper og det er de Rumænske børnehjemsbørn samt vores egne hjemløse.
(-og nå ja, så giver jeg også lidt når Jacob Holdt "kalder" )

Tilstået, er sk... egoistisk hvad det angår for jeg har mere end nok med selv at holde skindet på næsen af min egen familie!

Og så er jeg UENDELIG træt at den kommercielle "fest" der er omkring donationer mm -adwr!
Vil da håbe og ønske at de "kloge, vanvittig gode, kendte" mennesker selv tager afsted til landene eller hvad det nu kan være for at gøre en ærlig indsats!

Véd godt at det lyder menneskefjendsk, egoistisk med mere men sådan er jeg

ps, mener ikke med dette at jeg har noget som helst imod at man donerer, tværtimod er det jo dejligt at der stadig er nogen der kan klemme nogen basører ud af budgettet til andre mennesker i nød ude i verden.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 19:19   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Nu er det....

....sådan at en fin donation til en naturkatastrofe ude i verden, giver international prestige. De fattige i Danmark er der jo ikke mange der interesserer sig for, og man får ingen fine invitationer til store internationale konferencer ved at hjælpe dem.
I mine øjne er det således at man ønsker at skabe et image i udlandet, at Danmark er et humanitært land, mens man skider på de svageste herhjemme.

__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§20 spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 13 19-05-2015 08:11
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Spørgsmål Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 27 20-11-2010 15:31
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension