K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2010, 00:41   #1
margetli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2009
Lokation: Egedal
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
margetli er ny på vejen
Har vi Danskere et sikkerhedsnet, hvis vi bliver syge…? Ja – med et STORT HUL i

Hvor er guleroden – hvad gør man?
I mit tilfælde, har jeg været i flere arbejdsprøvninger uden løn, af nogen art! ”Hvis jeg fik tilkendt fleksjob” og ikke har fleksjob med det samme ja, så mister jeg også retten til ledighedsydelse. Dette fordi, man fratog sygedagpengene. IKKE FAIR.
Jeg har mistet troen på, at nogle overhoved kan hjælpe mig. Lægelige dokumenter og konklusioner kan være ligegyldige. Beskæftigelsesankenævn og ankestyrelsen er intet værd. Håber på ombudsmanden går ind i min sag. Ellers ved jeg simpelt hen ikke hvad jeg gør. Jeg ved ikke hvor jeg står. Kommunen lader ikke hører fra sig. Smerteklinikken siger de ikke kan gøre noget, da det er kommunen, som skal indhente oplysningerne, men når de ikke gør det og ikke vil det! Psykologer siger, de først kan hjælpe mig når sagen er afsluttet. Jeg bruger energi på at skrive dette, men jeg burde ”tænke på mig selv”. Men min menneskelige side siger; KÆMP og fortæl andre hvor galt det står til.

Hvordan kan det være at man i folketinget ikke kan se, at hvis syge skal tilbage til arbejdsmarkedet. Skal der også være en gulerod og et sikkerhedsnet. Det er IKKE FAIR, at syge skal gå fra hus og hjem. Det er IKKE FAIR at skulle kæmpe med sygdom og så også økonomi/job.

Som Dansker tror man på, at vi Danskere har et sikkerhedsnet, ”det har vi, men der er hul i” - Tænk på, at penge er fundamentet for, at kunne leve i nutidens samfund.
Syge skal langsomt kunne vende tilbage arbejdsmarkedet, trygt og sikkert - men sådan er det ikke...

Der bør laves en kampagne, der fortæller om HULLET i sygedagpengeloven…!
Jeg mener, at folketinget SKAL lave en kampagne, der fortæller folk, at man bliver smidt ud at sygedagpengene selv om, man ikke er rask. Selv om man ikke er kommet på den rette ydelse, som loven henviser til. ”Så alle mennesker kan tegne en ordentlig erhvervsevnetabsforsikring”. Bliver den syge, skubbet ud af sygedagpengene og ægtefællen tjener over 18.000,- kr. Så skal ægtefællen forsørge den syge, ifølge loven ”gensidig forsørgelsespligt”.
- Danmarks sikkerhedsnet for sygdomsramte, er jo intet værd.

FACEBOOK:
http://www.facebook.com/group.php?gi...2883549&ref=ts

ONLINE UNDERSKRIFTINDSAMLING:
http://onlineunderskrift.dk/Vis/Skri...edagpengeloven


Med venlig hilsen

Britta Margetli Sørensen – Den syge slave fra Egedal på 5. år
Stationsvej 7
3650 Ølstykke
margetli er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syge danskere kan få millionerstatning Pyt Politik og Samfund 3 15-08-2012 15:13
epokegørende dom,Syge danskere kan få millionerstatning PHONBASS Politik og Samfund 2 19-02-2012 14:33
300.000 danskere er uforklarligt syge Dorah Politik og Samfund 26 25-04-2011 20:54
De mest syge og de mindst syge bliver fritaget for aktivering. Gizmo Politik og Samfund 7 30-03-2011 08:13
Syge danskere kan få millionerstatning Peacock Politik og Samfund 8 10-09-2010 22:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension