K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2010, 17:35   #1
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Question bliver sat på kontanthjælp efter arbejdsprøvning

hej, jeg er nu her, så bær over med mig, hvis jeg skriver forkert sted.

Fik piskesmæld for godt 9 år siden og har siden da kæmpet med at blive på arbejdsmarkedet med 2 forsøg på fleksjob, men helbredet går nedad bakke. Efteråret 2006 sygemelder jeg mig da jeg ikke længere kan klare 12 timer, og egen læge siger jeg bare selv skulle sygemelde mig. Siden den dag har jeg ikke arbejdet, og for mig følt som om jeg kæmpede med kommunen i stedet for at finde en løsning. Mine DP udløb 30/9 (18 mdr ledighed efter fleksjob) men da havde sagsbehandler kun vurderet mig teoretisk, men kunne ikke finde en arbejdsprøvning til mig, dog 1 uge før tid. troede ikke de bare måtte overtræde den dato, men det gjorde og er nu ved vejs ende i praktikforløbet, som har vist et gennemsnit på 4 timer om ugen. Ved forrige revalidering, som var den første, ignorerede de da den viste få timer, så det kunne de ikke vurdere mig på. skal lige siges at jeg på det sidste har haft mange forskellige sagsbehandlere, og den forrige ville se hvor meget jeg kunne møde op om det var reelt med et forløb på REVA, men den nye her mente ikke det kunne bruges. Tror bare de trækker tiden ud med vilje og ser om de kan knække en. Jeg er også meget tæt på, da jeg ikke nok med skal kæmpe med kommunen også er presset økonomisk.

Sagsbehandleren aflyste opfølgningsmødet i dag da der ikke var kommet flere timer på siden sidst, men min kontaktperson på stedet støtter utrolig meget og spurgte ind til det hele... Sagsbehandleren sagde, at jeg vil overgå til kontanthjælp, da jeg ikke har nok timer til fleksjob. Så sagde kontaktpersonen om det ikke var nærliggende med pension, da hun ikke troede jeg kom i arbejde (skal lige siges det er en af kommunens egne kontorer jeg har været på). Sagsbehandleren kommentar var, at lægepapirerne siger det ikke er stationært. Øhhh... har haft det i 9 år nu, og det bliver bare værre. Hvilket jeg har sagt til dem, men sagsbehandleren mener ikke der er grundlag for indhentning af opdateret lægeerklæring, da jeg jo er dækket nok med alle de papirer jeg har. Der er bare det at de er 5-7 år gamle.

Har snakket med advokaten som stadig afventer min arbejdsevnevurdering, og han synes ikke jeg selv skal skaffe speciallægeerklæringen, da det vil virke forkert fordi det er de ting jeg vil have til at stå der og så vægter den ikke så meget... Så er der egen læge som måske kan henvise mig, men han støtter ikke, da jeg er for ung til FTP. Det ville være dejligt hvis det var aldersbetinget, da jeg er i 30erne, og var der en mirakelpille så stod jeg forrest i køen. Har altid klaret mig selv, og skal sidde her og vente på kommunen synes min fremtid skal være, den er svær.

Undskyld længden, men nu har I grundoplysningerne...
1. Må kommunen bare sætte mig på kontanthjælp, selvom jeg ikke er raskmeldt eller påvise jeg kan klare et arbejde...
2. Ved sidste arbejdsprøvning fik jeg revalidering, men nu får jeg "ledighedsydelse efter 18 mdr" bare fordi de gik over tiden. Må de det?
3. Hvad synes I jeg skal mht speciallægeerklæringen?
4. Ellers nogle gode råd? tager imod alle med stor tak

På forhånd tak, hvis jeg ikke får takket for svarene som de kommer.

hilsen
Kirsten
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 18:15   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hæng på, der kommer nok flere svar senere, men jeg kan da sige,at jeg mener det før er skrevet at hvis du er visiteret til fleks, du skriver om ledighedsydelse og sådan, så kan de ikke bare sende dig ud af det, og på kontanthjælp.
du er jo ikke blevet rask,
jeg har også piskesmæld, og slås med min kommune, som end ikke mener jeg fejler en skid..
men jeg er sikker på du får nogle bedre svar i forhold til love og regler. jeg er lidt eller meget ør idag efter røngtenoptagelser i 45 min..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 18:19   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det lyder meget trist og velkommen her på siden
du skal nok får nogen råd undervejs.
Men synes det er underligt at din egen læge ikke støtter dig i din sag.
det er netop ham som skal sende dig videre i systemet og få speciallægeerklæringen
om du skal have pension eller ej er ikke hans opgave, men sagen er dog noget nemmere med hans opbakning

er selv i 30erne og min egen læge er faktisk ikke meget ældre. Han har givet en rigtig god støtte undervejs i sidste par år.
Men før det havde jeg en anden læge som overhovdet ikke troede på mig og det hele måtte være psykisk. Det var så i en anden kommune.
min sygdom er først fundet i 2009 og mit helbred er blevet gradvis dårligere siden 2002.
har vel været hos over 50 læger efterhånden.
Så har en del erfaring med gode og dårlige læger.

har selv arbejdet altid og først i 2008 måtte jeg stoppe.
nej der er ikke noget som hedder for ung til pension, kun under 18 år i følge loven.

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-01-2010 kl. 18:25.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 18:26   #4
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
tusinde tak for opmuntringen...

synes heller ikke det kan passe. Min kæreste har ringet til ankestyrelsen for at høre, og de må ikke sige noget officielt, men var det ham, så ville han bestemt anke... Så det er da en trøst, men spørgsmålet er hvornår jeg skal gøre det osv... for ikke at spænde ben for mig selv. For vedkommendet sagde også at jeg skulle ikke regne med at få forsørgelse så længe den bliver anket... og banken synes ikke lige det er så godt, men vil også være ked af at miste det hele for så går jeg først ned med flaget.
Som jeg håber det, så få ro i et stykke tid og komme ovenpå og begynde at genopbygge muskler mm og forhåbentlig komme ud i et fleksjob igen. Det er jo ikke fordi man scorer kassen ved at gå på FTP (håber I forstår) for fleksjob er klart bedre økonomisk men bestemt også socialt mæssigt. Men kan kroppen ikke så kan den ikke, så langt er jeg nået. Har kæmpet for længe og for meget uden at lytte for godt til kroppen. ville nok ikke acceptere det, det var først på smerteklinikken 4 år efter... Og så kan kommunen jo ikke forstå hvad der er sket, og til trods for samtale på smerteklinikken med kommunen, så mente overlægen at det var at tale for døve ører.
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 18:34   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej FTP bliver man ikke rig af, men søger selv.
Er dog super glad for min forsikring fra mit tidligere arbejde har givet medhold.
nedsat 2/3 erhvervsevne
inden jeg har fået svar fra kommunen.
et større engangsløb er en rimelig udbetaling om måneden til de 65 år.

har du undersøgt det omkring forsikring, hvis du har nogen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 18:37   #6
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Det lyder meget trist og velkommen her på siden
du skal nok får nogen råd undervejs.
Men synes det er underligt at din egen læge ikke støtter dig i din sag.
det er netop ham som skal sende dig videre i systemet og få speciallægeerklæringen
om du skal have pension eller ej er ikke hans opgave, men sagen er dog noget nemmere med hans opbakning

er selv i 30erne og min egen læge er faktisk ikke meget ældre. Han har givet en rigtig god støtte undervejs i sidste par år.
Men før det havde jeg en anden læge som overhovdet ikke troede på mig og det hele måtte være psykisk. Det var så i en anden kommune.
min sygdom er først fundet i 2009 og mit helbred er blevet gradvis dårligere siden 2002.
har vel været hos over 50 læger efterhånden.
Så har en del erfaring med gode og dårlige læger.

har selv arbejdet altid og først i 2008 måtte jeg stoppe.
nej der er ikke noget som hedder for ung til pension, kun under 18 år i følge loven.
tak for velkomsten ;-)

Der har ikke førhen været problemer med egen læge, men lige mht wl så ved jeg ikke helt om han tror på det generelt. Men han har udtalt at han sagtens kan se jeg har det skidt og alt det der, men han mener stadig jeg er alt for ung til at gå på pension. Jeg skal bare ud at arbejde... men vil få en tid ved ham igen, og så vise ham oversigten over denne arbejdsprøvning, og se om det kan få ham til at ændre mening. Set tilbage så burde jeg have skiftet til en som tror på wl, men når det er det eneste der var skidt med ham, så har jeg udskudt det.

Jeg har erklæringer fra neurokirurgi, reumatologi, psykologi, neuropsykologi m.m. men de er alle 5-7 år gamle. Jeg ville gerne have fra neurokirurgien igen, da det er de gener der øges, samt han har fulgt mig i starten sammen med reumatologen, men han er stoppet pga alder. Neurokirurgen kan beskrive om det er det samme, bedring eller forværring... en anden grund er også at han tror på wl. Han og reumatologen havde et projekt kørende i 2 år for at studere wl nærmere. Så det kunne jo ikke være bedre...

jeg kæmper også med uvidenhed. En øjenlæge sagde allerede inden undersøgelsen, at er det for at få penge så kunne jeg lige så godt smutte igen... blev helt paf... ved desværre godt at der er nogle som snyder, men hvorfor skal det gå ud os der er ramt...

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Nej FTP bliver man ikke rig af, men søger selv.
Er dog super glad for min forsikring fra mit tidligere arbejde har givet medhold.
nedsat 2/3 erhvervsevne
inden jeg har fået svar fra kommunen.
et større engangsløb er en rimelig udbetaling om måneden til de 65 år.

har du undersøgt det omkring forsikring, hvis du har nogen
jeg får invalidepension, hvilket jeg har gjort siden 2004, hvor jeg fandt ud af vha advokaten at jeg kunne søge dette. Men det har været oppe til revurdering, og skulle til ny undersøgelse. Jeg spurgte om jeg måtte komme ind til neurokirurgen som havde tjekket mig sidst, men det måtte jeg ikke. Kom derimod ind til en som absolut ikke tror på wl, og den blev forsikringen rigtig glad for så nu stopper de udbetaling til marts. Men har bedt advokaten om at hjælpe da jeg ikke kan overskue det. Tror dog han håbede på en afgørelse nu her, som han kunne sende videre, men nu skal der kæmpes endnu engang.

Forsikringen fra ulykken afventer, da advokaten vil se hvad kommunen vurderer mig til arbejdsmæssigt... men det er indtil videre en lang kamp når ulykken skete for 9 år siden.

Sidst redigeret af Stezu; 12-01-2010 kl. 23:13. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv venligst til flere brugere i samme indlæg
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 23:02   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Kontakt din læge, og fortæl ham at du synes dine problemer er blevet meget forværret siden de sidste undersøgelser hos speciallæger, at du godt kunne tænke dig at få helt klar besked om hvad det er der sker, om ikke det er på tide med nogle nye lægeundersøgelser.

Når din læge har den holdning h*n har, så lad være med at snakke om førtidespension.
Hvis h*n endelig spørger til det kan du jo sige at du også tænker på noget med et evt. flex-job.

Uanset om du søger pension eller flex skal lidelsen være stationær og behandlingsmuligheder skal være udtømt.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 00:15   #8
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Kontakt din læge, og fortæl ham at du synes dine problemer er blevet meget forværret siden de sidste undersøgelser hos speciallæger, at du godt kunne tænke dig at få helt klar besked om hvad det er der sker, om ikke det er på tide med nogle nye lægeundersøgelser.

Når din læge har den holdning h*n har, så lad være med at snakke om førtidespension.
Hvis h*n endelig spørger til det kan du jo sige at du også tænker på noget med et evt. flex-job.

Uanset om du søger pension eller flex skal lidelsen være stationær og behandlingsmuligheder skal være udtømt.
Tak for dit svar.

Vil gøre det i morgen, og så må jeg se om jeg ikke kan få ham overbevist. Alle de læger jeg har været ved siger det er stationært, altså at det ikke forsvinder igen... At det så bliver værre er noget øv. Men jo jeg vil prøve at presse ham til det, at de sidste erklæringer jeg har er fra dengang jeg havde et fleksjob på 30 timer, men blev kort efter sygemeldt. Derefter havde jeg et på 14 timer, men som min leder skrev til kommunen, at jeg var der 10-12 timer når jeg havde det bedst.
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 15:05   #9
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Smile En update på min sag

hej

nu har jeg været omkring egen læge om denne gang har han skrevet en god status, da han beskriver som det er, og til sidst skriver at den svært nedsatte funktionsniveau jeg har er permanent og velbelyst af diverse lægeerklæringer. Har så gået og ventet på kommunens reaktion, og den kom så i dag. Han ringede men turde ikke tage den (bliver total nervøs og vil gerne have alt på skrift), så jeg skrev til ham at det ikke var ham men jeg vil gerne have det på skrift ellers kommer jeg og kæresten gerne til et møde. Så jeg også er sikker på jeg opfatter det rigtigt. Han skrev følgende pr mail:

"....
Mit budskab er blot, at jeg har modtaget statusattest fra din egen læge, og at jeg med baggrund i denne samt praktikerfaringerne ser et grundlag for, at jeg kan sagsbehandle din sag i forhold til førtidspension.

Der vil således tilgå dig en ressourceprofil snarest i næste uge, og som vil blive genstand for en partshøring på de seneste oplysninger, der faktuelt er indgået heri.

Jeg går således ud fra, at din sag kan afsluttes med denne udgang...."

Selvom jeg ikke har nogen sikkerhed for det går igennem, så var det godt nok en lettelse. At jeg har forsøgt det jeg kunne de sidst 9 år.

Nu har godt nok skrevet og spurgt ham, men hvordan tyder I den sidste sætning. Revurderingen af fleksjob udløber 31/3. Får jeg evt allerede en afgørelse inden da, kan jeg være så heldig?

På forhånd tak
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 15:29   #10
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
I mine ører lyder det som en god mail du har fået.

Citat:
Revurderingen af fleksjob udløber 31/3. Får jeg evt allerede en afgørelse inden da, kan jeg være så heldig?
Jeg tror det betyder at de ikke vil forsøge at få dig i flexjob mere, men de forsøge og give dig din pension.
Men nej jeg tror ikke du skal forvente at det går så hurtigt, du får vel besked om, når de starter med ansøgningen.

Men det lyder som om, at de har fattet pointen og at det går den rigtige vej, tillykke med det.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bliver erstatning modregnet sygedagpenge/kontanthjælp? Jupiter Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 47 26-06-2013 20:58
jeg er på kontanthjælp og mit barn bliver 18 østerbro Alt det andet 14 13-10-2012 08:23
Bliver indstillet efter §18 Diablo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-12-2011 21:40
Arbejdsprøvning efter flexjob. fuddi23 Spørgsmål ang fleksjob 4 04-09-2011 21:27
Efter arbejdsprøvning Cordulla Alt det andet 5 21-07-2009 19:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension