K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2010, 17:23   #1
Onlybyheart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Onlybyheart er ny på vejen
Kontoudtog på forlangende....?

Hej.

Er der nogen som ved om man kan nægte at udleverer sit kontoudtog til kommunen når de forlanger det, og om de så bliver nød til at gå igennem en dommer hvor begge parter bliver hørt?

Har man pligt iflg en lov eller en paragraf til at udleverer sine kontoudtog hvis en sagsbehandler beder om det - og hvad er konsekvenserne for at lade være, udover at "de mener" at du har noget at skjule


TAK
Onlybyheart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 17:32   #2
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Det kommer lidt an på situationen. Hvis de "bare" vil se den fordi de synes det kunne være sjovt at se hvad du render og bruger penge på, så kan de ikke.

Hvis du derimod til gengæld bliver bedt om at sandsynliggøre at du taler sandt om at du ikke tjener penge på at hjælpe din datter, ved at fremvise dine kontoudtog, så vil det være direkte dumt at lade være med at give dem til kommunen. Det vil nemlig fortælle kommunen at de har ret (med mindre du kan vise det på en anden måde) og at du dermed har snydt og bedraget.

Så hvis du har rent mel i posen, så er det bare med at få sendt nogen kopier af dine kontoudtog til dem.

Jeg ved ikke om der er en egentlig lov der siger det, men det er simpel bevisførelse.
Kommunen har nogen ting der indikere at du arbejder for din datter og dermed bedriver socialt bedrageri. Hvis du ikke kan fremvise noget der modbeviser kommunens opfattelse, ja så er den ikke så meget længere. Så kan de træffe afgørelse ud fra de oplysninger de har.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 18:03   #3
Onlybyheart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Onlybyheart er ny på vejen
Hun startede ganske enkelt med at sende mig et brev og bede om konto udtogene, dem fik hun så efter jeg havde ringet til hende og hun sagde at jeg havde pligt til det ellers ville det koste mig penge hvis de selv skulle gå ind på min konto.
Efter at hun har fået udtogene sendte hun dem til SKAT fordi der var en masse overførsler til min datters konto (fordi hun har betalt regninger over nettet for mig) hvor der på hendes konto klart fremgår at hun har betalt mine regninger.
Iflg aktindsigten vil hun frem til at jeg står bag min datters firma.

Men det korte af det lange er at jeg ikke forstår hvilken forskel det ville gøre hvis nu jeg havde et firma eller hvis nu jeg arbejdede og ikke kun hjalp min datter for jeg kunne jo bare indgive hvad der skulle indgives også ville det jo være fuldt lovligt - så hvorfor sætte alt det igang...

Jeg har en mistanke om at det kan være fordi min datter indgav firmaets regskabsoplysninger lidt sent og derfor blev hun sat til 50.000 kr i overskud hvor firmaet køre med underskud. For jeg fik en tilbagebetalingspligt fra boligsikring men da de så modtog de korrekte oplysninger på SKAT blev det da også ændret tilbage. Men hun har nok fået disse oplysninger også og troet at "aha nu har jeg hende" og sendt det afsted som min datter sender sine regnskabsoplysninger afsted.

Jeg kan godt sige, at jeg er sikker på at hun har levet under Gestapo tiden for hendes metoder, trusler og sætte brand er ikke småting - alt imens jeg tænker: hvad har jeg gjort forkert - alt dette fordi jeg tager ud til min datter på marked og hjælper og hygger mig...
Onlybyheart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 18:11   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Njaaa, det er korrekt at man må have firma og arbejde når man modtager førtidspension.

Men det er direkte ulovligt hvis man ikke har meddelt det på kommunen, for det er dem der skal godkende arbejdet/firmaet mm - nedskrive timer, løn osv osv....INDEN man begynder på noget.

Mht til kontoudtog, så har Hr.Luko ret.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 19:25   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
http://www.k10.dk/showthread.php?t=11068 du skrive jo også i din post at din dtter har brugt din konto så derfor vil de se konto udtog osv ja komunen skla godkende alt arbejde timer osv,men hvis du ikke har noget at skjule så aflevere den konto udtog gør du ikke ser de det som om du har noget at skjule
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 21:40   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og selvom du er på den gamle ordning og pensionen som sådan ikke kan tages fra dig, jamen så kan de altså fjerne den, hvis de mener der er begået socialt bedrageri. Det er der desværre mange der har erfaret på den hårde måde.

Dette tror jeg så ikke vil ske i din sag.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 22:01   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hmmm... -undskyld mig, men kommunen/sagsbehandleren har ingen ret/beføjelser/krav på at få udleveret ens private kontoudtog i denne sag... -og skal man dokumentere et eller andet, er der jo mange andre måder at gøre dette på !!!

Og direkte at antyde, at hvis man IKKE udleverer dem, er man notorisk skyldig, er da noget af det mest latterlige at påstå !!!

Eventuelle få/enkelte overførsler til andre, kan evt. dokumenteres ved en kopi, hvor alle andre overførsler på kopi'en er overstreget !!!
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 03-01-2010 kl. 22:48. Årsag: Manglende overblik...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 22:25   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
men det jo atdig and på søger du noget skla man dukomentere og nu er problemer nu nok hvad der er sket told skat var på et market hvor hun stod der osv og hvis jeg har forstået de post hun har laves troer de hun har begåt bedrageri og datteren har en bod på krammer marked og hvor datteren har har nogen penge på hende konto da hende var i minus derfor vil de tjekker alt og have dokomation på hun ikke er en bedrager harm an rent mel i posen så giv dem hvad de vil have få det bedre sådan noget kan virkelig tære ens krafter helt væk
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 22:29   #9
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Hejsa
Jeg har læst denne tråd - og også den anden tråd du har, hvor du er blevet mødt på en stand hos din datter.

SKYND dig og få sendt de kontoudtog ind, for de har ganske ret dem der siger, at sender du dem ikke - så er de nødt til at træffe afgørelse ud fra de ting de har i sagen og de ting er, at du har stået på en stand... og det mås man ikke...

Jeg arbejder pt. i en a-kasse - i den afdeling der sidder med svig...(snyd) og vi får også de der henvendelser når SKAT har mødt dp. modtagere på en stand/marked/festival og andet.... og medvirker "borgeren/kunden/medlemmet" ikke til at finde hoved og hale i sagen, så træffes der afgørelse om at der er snydt... sååååå skynd dig og send det ind, for ud fra hvad du siger, så har du jo ikke noget at skjule...

Pøj pøj med det

Ruby
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 22:47   #10
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hvis en sagsbehandler skal have noget som helst dokumenteret, skal det udførligt beskrives hvad, hvem, hvorfor osv., det er selvfølgelig IKKE nok bare at bede om et privat kontoudtog...

Hmmm, enkelte gange har jeg oplevet, at min a-kasse har været på medlemmets side... -sådan cirka 1 ud af 100 !!!

Ikke engang banker - der forvalter ens konto - må kunne læse de enkelte poster...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontoudtog FØP Penerelle Alt det andet 3 18-02-2013 00:37
Kontanthjælp ansøgning, kontoudtog? hsinag Alt det andet 13 08-07-2012 17:41
Kontoudtog-partshøring Thomasandre Alt det andet 23 25-02-2011 03:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension