K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2010, 01:15   #1
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
Bare hjælp en eller anden med et godt råd

Jeg skal gøre det så kort som muligt.

Jeg er snart det der kaldes fuldstædnig vanvittig hamrende despreat på hjælp. Men ingen hjælper mig.

Jeg er 22, har haft mange psykiske lideleser og været indlagt mange gange. Bla angst, depression, tvangstanker, anoreksi/bulimi, selvskade og psykose. Derfor har jeg været på kontanthjælp siden jeg var 18. Jeg kom ud for en bilulykke for nogle år siden, hvor jeg fik et alvorligt piskesmæld samt 4 nakkehvirkvler blev trykket ( kunne ses på røngten ). Siden dengang har jeg trods behandling daglig hovedpine, svær migræne flere gange om måneden, kramper i øjet, smerter i nakken, får ofte hold i nakken, sart over for lyde og lys, bliver hurtig træt osv. har en mengrad på 10 %
Derudover har jeg også en bindevævssygdom hvilket giver mig dårlgit imunforsvar, influenzasyptomer , samt at jeg er meget træt og har brug for mange hvil i løbet af dagen. Sidst men ikke mindst fylder angst, tvang og depression stadig meget i min hverdag.

Jeg har haft over 15 sagsbehandler, har opgivet at tælle. Ingen tager mig alvorligt. Har ikke kunnet få hjælp siden jeg blev 18. Har søgt om psykologhjælp mange mange gange, men de udsætter det konstant. Min sidste ansøgning er tilbage fra 2008, den har de ikke taget stilling til endnu det er åbenbart enormt svært for dem at tage en beslutning til.

Jeg har været sat ud i uddannelse, men måtte stoppe pga helbredet. Er blevet fyret fra 3 job pga for meget fravær. Jeg har været 2 gange 6 måneder i arbjedsprøvning og hver gang ender det med at jeg er der 2-3 timer om dagen og må holde fri midt i ugen.

Jeg har nu siden febuar 2009 ventet på at min latterlige sagsbehandler som er fuldkommen ligeglad med mig, tager en afgøresel. Jeg har forslået at jeg gerne ville deltage i feks et kursus hjælp til selvhjælp, har søgt om penge til behandling af min nakke, da jeg ikke har råd, har søgt om penge til medicin men fået afslag. Har selv forslået felxjob men da min arbjedsevne er under de 20 timer om ugen er det ikke muligt. Førtidspension kan slet ikke komme på tale. Jeg lever nu på 4 år for 4500 kr om måenden til alt. Jeg har gæld alle steder, har det ad ******* til, mit liv er gået helt i stå, kommunen er pisse ligelgade og ingen gider tage deres ansvar alvorligt. Hele sommeren, kimede jeg min sagsbehandler ned 1 gang om ugen for at få en afgøresel på psykolog. Intet er sket. De har bare sendt en masse papir ud om at jeg skulle få fortaget en masse psykoligske undersgøelser, derfor har jeg været til vudering på psyk, samt fået taget en psykologisk undersøgelse, der alle er afsluttet med at psykiater og psykolog vudere at jeg har akut brug for terapi. Min sagsbahandler sagde til mig sidst, at undersøgelsen tilbage fra 2007 havde hun ikke læst endnu, men lovede at få det gjort. jeg græd og græd, over hendes fuldsætndige ligegyldigehed.

Jeg har gjort alt had de bad mig om, rendt til alle mulige undersøgelser, taget alle de arbjedsprøvninger de har bedt mig om, selv kommet med intiativ osv, og NU kan jeg ikke mere. Jeg ligger i min seng og græder hele tiden. Er kun 22 år, men føler mig liv er fuldkommen menningsløst. Jeg kunne skrige min sagsbehandler ind i hovedet, i arrrigskab, har sendt klagebrev over den dårlige og langsommme sagsbehandling, men har ikke fået svar, til trods for at brevet er sendt for 4 måneder siden. Jeg har ingen penge, er bagud med alle regninger, skylder til højre og venstre, men min sagsbehandler siger at jeg bare kan spare op. Af hvad !! Når alt er betalt har jeg 300 kr til mig selv. Og så bor jeg enddag så billigt som overhovedet muligt. Jeg kan ikke blive ved, kan ikke blive ved med at blive overset, gjort værdiløs, og leve af ingenting. Jeg ønsker ofte mit liv bare var forbi. Der er ingen mening med at jeg er her. Har kæmpe og kæmpet , men ingen hjælper mig. Hvor er velfærdssamfundet i danmark ??? Jeg kan ikke se det. Jeg brækker mig over vores ****esystem. Hvad skal jeg dog stille op. Hvorfor ville de ikke hjælpe mig ??
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 01:25   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
uf da, sikke en historie. godt du fandt herind, hvor jeg er sikker på at du vil få en masse gode og især brugbare råd.
jeg er ikke så god til det med love og regler. men jeg vil tro at andre også vil foreslå at du klager til borgmesteren samt hele kommunalbestyrelsen.
Måske er du en af dem som selv kan søge pension på § 17 på foreliggende grundlag..
men du skal også søge aktindsigt i hele din sag. gerne hos kommune samt alle lægefaglige du har været hos.
ellers vil jeg råde dig til at vente lidt og se hvad der kommer af gode råd, din tråd skal nok blive læst. husk på at det også er andre syge mennesker som sidder her bag skærmene og hjælper hinanden.
sender dig mange knus..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 01:45   #3
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Kære Tigul
Du har akut brug for hjælp, opsøg evt. din nærmeste psykiatriske skadestue og bed dem hjælpe dig. De har ofte en socialrådgiver der kan formidle lidt videre, få evt. ringet til DUHK ( www.dukh.dk ).
Du har brug for nogle kloge mennesker der tænker på Dig, det gør vi gerne her i forummet, men Du skal have fat i dem som kan ruske i kommunen og det tror jeg den psykiatriske skadestue gerne vil prøve på.
Din nuværende forpinte tilstand er dels dine psykiske og fysiske problemers resultat, men også delvis forårsaget at UMENNESKELIGT smøl og bureaukrati i kommunen, jeg håber det kan lindre lidt at vi er mange der har været ude i tovene, men efter tid har fået afklaring og dermed meget mere ro i sjælen igen.
Prøv og holde fast i at lave indlæg her i denne ( din ) tråd, så skal vi nok prøve at hjælpe bedst vi kan. Det kan ikke erstatte at Du også finder den akutte hjælp frem.

Du får 1000 af mig som trøst, jeg ved lidt af hvordan Du må føle det...
mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 09:26   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
DUKH er ingen dårlig ide, men du har brug for at nogen hjælper dig aktivt.

Du kan evt. skrive til Ombudsmanden, vedr. manglende svar, og afklaring fra kommunen. Du sender blot kopi af tidligere skrevet brev/klagebrev. + kort vedr. manglende svar/afklaring fra kommunen.

Dernæst: Har du fået bolighjælp? (§34).

Fleksjob kan fås ned til 12.5 timer om ugen(effektiv arbejdstid).
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 11:34   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
-og et lille pip fra mig: hvor er din egen læge henne i alt dette?

Du er pinedød nødt til også at rende ham/hende på dørene, så alle er klar over alvoren i din situation.

Hm, har du aktindsigt i din sag? -ellers ligger der et link på forsiden under nyttige links og dette skema kan varmt anbefales.
Måske det var en idé at starte med dette, hvis ikke du allerede har gjort det.

Hold fast i din tråd herinde så kan vi bedre råde dig.

Du får lige et det kan du vist godt bruge.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 17:32   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Når man klager til f.eks. jobcenterchefen skal man huske at skrive tydeligt, at det er en KLAGE, da brevet ellers vil blive givet til sagsbehandleren.

Hver eneste gang du afleverer noget på kommunen skal du bede om at få en kvittering på at det er afleveret, så du kan bevise at det er afleveret.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 17:38   #7
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
Hej igen, tak for jeres gode svar.

Måske det lyder dovent, men jeg ORKER simpelthen ikke længere selv at tage intiativ eller gøre noget som helst. Bare tanken om at skrive endnu et brev , kime folk ned og endnu engang tage ned til min sagsbehandler osv, er dybt uoverskueligt.

Min læge har aldrig været aktiv i mine sager. Har haft en del forskellige læger, men det ender altid med at de lykkelig håber på at det hele nok ordner sig. Jeg var ved min læge for knap en måned siden, og fortælle om hele situationen. Han sagde at jeg bare selv skulle tage en beslutning om jeg gad have det godt eller ej. Jeg har også været på skadesteuen og blive syet nogle gange, pga selvskade, men de tager ikke synderlig notis af det. Måske er der en sød sygeplejserke der siger at jeg skal lade være, men intet sker. Sidst jeg skulle have taget blodprøve i forbindelse med min bindevævssygdom, sagde sygeplejsken at jeg skulle tage og snakke med nogen omkring det hele. Jeg prøvede så at forklare hende at jeg nærmest måtte råbe lægerne op, men de fattede jo intet af hvad det drejer sig om eller også tager de mig bare slet ikke alvorligt.

Jeg har den opfattelse at DE ( sagsbehandler, læger, osv ) har den opfattelse, at jeg er et ungt menneske, der har opbrugt kommunenes " hjælpepakke" og når det så ikke hjælper og de 5 psykolog timer ikke hjalp, tja så er der nok ikke så meget at gøre. Måske det går over, måske holder hun op med at komme rendene hvis vi lader som ingenting. Som om at nu får jeg kontanthjælp og har fået 5 psykologtimer og så burde jeg være glad og lykkelig og er jeg ikke det, tja så går det nok over før eller siden.

Jeg forsøgte selvmord i 07, hvor jeg blev udskrevet efter 3 dage, her skete der lige lidt, fra kommunene side, de rubede sig lige lidt, det ville sige de satte en psykoligsk undersøgelse i gang, de fik så papierne som de så endnu ikke har læst fra dengang, hvilket jeg skrev i mit første indlæg. Så går det hele i glemmebogen igen. Jeg kan snart ikke selv finde ud af det længere. Kan ikke holde styr på papir, sagsbehandler, datoer, læger, psykolgoer, kan ikke overskue det når ingen tager deres ansvar alvorligt. Det hele er et stort rod og kaos, og der er ikke fulgt op på noget. Aner ikke hvilken ende jeg skal starte i og alt er bare helt og aldels uoverskeuligt. Har bare lyst til at ligge i min seng hele dagen. ved godt det hele lyder rodet, men det er det også.

Hvor skal jeg starte, hvem skal jeg råbe op først, hvem er der der skal tage mig alvorligt, hvem er det der KAN hjælpe mig ? hvilken stol skal jeg sætte mig på og insistere ?? er det hos sagsbehandlerne, hos økonomi sagsbehandleren, hos lægen, hos psykiateren på skadestuen ???
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 18:10   #8
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Kære Tigul.

Jeg kan sagtens forstå, at du ikke længere magter, at prøve på, at råbe alle de ansvarlige op endnu en gang.
Det har du jo gjort.
Du har endda prøvet at tage dit eget liv og alle dem, der har vendt dig ryggen både menneskeligt og uden hjælp i systemet, burde skamme sig langt ind i sjælene!
Det er nogle gode råd, der nu er givet dig, men jeg har selv været derude, hvor jeg slet, slet ikke var i stand til at kæmpe min egen sag mere.

Har du ingen, du stoler på og som kan hjælpe dig med myndigheder/sagsbehandler?
Jeg tror, at du kan få en støtte fra socialpsykiatrien, hvis du har mod og lyst på det.
De støtter og hjælper en lige med det, som man har brug og behov for - også med at henvende sig til kommunen, lægen o.s.v.
Lige så vigtigt: de har tavshedspligt og har tiden til at lytte og give håb sammen med løsninger.
På kommunens hjemmeside kan man finde socialpsykiatrien og be' om en visitering til en støtte/kontaktperson og hvis du ikke selv kan eller ikke har nogen til at hjælpe dig, så vil jeg gerne ringe for dig, hvis du sender mig en privat besked.

Mon du har fået en diagnose?
Ikke for at jeg påstår, at du HAR en borderlinediagnose, men det kunne jo sagtens nærme sig pga. selvskade, selvmord...
Hvis man er under 25 og enten har eller får denne diagnose - eller skizofreni, så ryger man straks op på kontanthjælpsydelse for enlige voksne.
Måske en mulighed... det ville da i det mindste give dig noget mere ro på økonomisk, end som det er nu.

Hold ud, okay?! Dit forløb harmer mig så vildt meget.
Godt du kan formulere dig. Det er desværre s..... vigtigt.
Dog igen - andre skal ind på din banehalvdel og hjælpe DIG.


Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 18:13   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til....

Kære Tigul.

Velkommen til. Du skal forsøge at tage det roligt. Du er ikke alene mere. Som det rådes så bliv her på DIN tråd. Så er det lettere for os andre at råde dig.
Der kommer mange spørgsmål i fremtiden. Dem får du også svar på når de dukker op.

Ring til DUKH hurtigst muligt.:

Læs her hvorfor: http://www.dukh.dk/
76 30 19 30.

Telefontider

Mandag 9.00 - 15.00
Tirsdag 9.00 - 17.00
Onsdag 9.00 - 13.00
Torsdag 9.00 - 17.00
Fredag 9.00 - 15.00
Fax nr. 75 54 26 69

Mailadresse: [email protected]

Ring til VISO sideløbende:

Læs her hvorfor: http://www.spesoc.dk/wm147026

Telefonnummer: 72 42 40 00

Du kan ringe til VISOs telefonvagt og tale med en af de faglige konsulenter. Telefonvagterne har åbent mandag til torsdag kl. 9-15.30 og fredag kl. 9-15.

Mail
E-mail adresse: [email protected]

Ombudsmanden ville jeg vente med da han kun kan gå ind i ens sag når alle klagemuligheder er brugt.

Når du har talt og forhåbentlig har modtaget råd fra DUKH og VISO så tag kontakt med:

www.SIND.dk
Landsforeningen SIND
Jernbane Allé 45, 3. sal
2720 Vanløse
Telefon 35 24 07 50Telefax 35 36 11 36

Mail [email protected]

Fordi du fremover ikke skal være alene om dine problemer. Her kunne det tænkes at du kunne få en bisidder med til alle møder med kommunen.

Så på mandag skal du kun 2 ting. Ringe til DUKH og VISO

På tirsdag skal du kun een ting. Ring til SIND og få en sludder med dem. Jeg er helt sikker på at alle 3 steder findes der flinke og forstående mennesker.

Lad os hører om, hvordan det kommer til at gå.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 22:06   #10
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
og tænk nu hvis der er en diagnose tilbage fra 07 som havde berettiget til højere kontanthjælp? der det så noget der kan kræves godtgjort? få endelig fat i aktindsigten, og tag imod den hjælp du bliver tilbudt. jeg står inde for Mella, hun er en rigtig sød og dejlig kvinde.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må kommunen godt bare raskmelde mig? amacing Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 15-04-2011 12:11
ret til ledighedsydelse eller anden hjælp? Fonze Spørgsmål ang fleksjob 2 25-01-2011 00:57
Når bare Ritt sidder godt Stella Politik og Samfund 6 23-02-2008 22:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension