K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-12-2009, 11:22   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Thumbs down Erhvervsevnetabs erstatnings afgørelse.

Hej. Så kom den endelige afgørelse fra Ankestyrelsen. Og jeg må tilstå, at jeg sad forstenet.... De har sat den ned fra 65% til 30%?????
Med en forklaring som jeg absolut ikke finder særlig proff, eller særlig uddybende...
Og selvfølgelig har jeg ikke kunne få fat i fagforening...

Jeg har fået pension pga af fibromylagi, men jeg fejlede absolut intet før arbejdsskaden, så dette bruger de som grund til, at det ikke er abejdsskaden som har hele skylden...

Jeg ved næsten på forhånd, at min fagforening ikke gider at tage min sag til domstolen, så 10 års kamp, smerter og udmelding af arbejdsmarked er endt med dette resultat. Og det er jeg rigtig meget ked af.

Er der nogen af jer, som kender en super god erstatningsadvokat? Og med god mener jeg en, som ikke er købt af et forsikringsselskab eller andet, men kun tænker på sin klient... Og som ikke kommer til at koste hele erstatningen?
Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 15:10   #2
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej Indiansummer

Jeg har igemmen min fagforining haft Martin Haug du kan finde ham på nettet,
og han har været rigtigt god.Hans er speciale er arbejdskader og tabt arbejdsfortjenste, han har lige vundet min sag i Landsretten ang tabt arbejdsfortjenste men jeg synes du skulle at prøve at kontakte ham jeg ligger lige telefon nr 33127913.

mvh Kimmik
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 16:41   #3
Sonnie
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
Sonnie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Så kom den endelige afgørelse fra Ankestyrelsen. Og jeg må tilstå, at jeg sad forstenet.... De har sat den ned fra 65% til 30%?????
Med en forklaring som jeg absolut ikke finder særlig proff, eller særlig uddybende...
Og selvfølgelig har jeg ikke kunne få fat i fagforening...

Jeg har fået pension pga af fibromylagi, men jeg fejlede absolut intet før arbejdsskaden, så dette bruger de som grund til, at det ikke er abejdsskaden som har hele skylden...

Jeg ved næsten på forhånd, at min fagforening ikke gider at tage min sag til domstolen, så 10 års kamp, smerter og udmelding af arbejdsmarked er endt med dette resultat. Og det er jeg rigtig meget ked af.

Er der nogen af jer, som kender en super god erstatningsadvokat? Og med god mener jeg en, som ikke er købt af et forsikringsselskab eller andet, men kun tænker på sin klient... Og som ikke kommer til at koste hele erstatningen?
Kh Indiansummer
Så vidt jeg kan se, så er bevisbyrden din. At du skal bevise at fibroen skyldes din arbejdsskade. Kan du ikke det, f.eks ved at der står et eller andet sted i dine papirer at fibro. er udløst af skaden, eller at din fibro betegnes som ledsagende så har du desværre en rigtig dårlig sag.

Forudbestående sygdomme og skader tager ASK altid højde for, og ser nøje på hvad man har fejlet før skaden/ulykken, de ser også nøje på om man i forvejen var på pension eller fleksvisiteret, det er i de tilfælde klart at et forsikringsselskab ikke også skal betale for alt der er forudbestående, eller som sandsynligvist var opstået alligevel.

Jeg ville, hvis jeg var dig, nøje gennemgå papirerene vedrørende din fibro og og bruge lup for at finde hvor der evt. står noget, som kan kæde din fibro. sammen med din arbejdsskade. I min sag har jeg på skrift at fibro. er udløst af en WP skade.

Måske kan der i din sag på kommunen findes et eller andet der kan kæde din fibro. sammen med din skade, det er umiddelbart mærkeligt at hvis du er arbejdsskadet alvorligt, at de så "kun" har fibro. som årsag til din pension. Få aktindsigt i alt og få aktindsigt i notaterne også, samt at der er noget om at når en sag er endt med pension, så kan man få aktindsigt i lægekonsulentens sag om en, muligvis står der noget brugbart i hans notater.

Jeg føler med dig, og håber selvfølgelig på at du kan finde en god advokat.
Sonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 17:03   #4
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Så kom den endelige afgørelse fra Ankestyrelsen. Og jeg må tilstå, at jeg sad forstenet.... De har sat den ned fra 65% til 30%?????
Med en forklaring som jeg absolut ikke finder særlig proff, eller særlig uddybende...
Og selvfølgelig har jeg ikke kunne få fat i fagforening...

Jeg har fået pension pga af fibromylagi, men jeg fejlede absolut intet før arbejdsskaden, så dette bruger de som grund til, at det ikke er abejdsskaden som har hele skylden...

Jeg ved næsten på forhånd, at min fagforening ikke gider at tage min sag til domstolen, så 10 års kamp, smerter og udmelding af arbejdsmarked er endt med dette resultat. Og det er jeg rigtig meget ked af.

Er der nogen af jer, som kender en super god erstatningsadvokat? Og med god mener jeg en, som ikke er købt af et forsikringsselskab eller andet, men kun tænker på sin klient... Og som ikke kommer til at koste hele erstatningen?
Kh Indiansummer
hej Indiansummer, jeg brugt advokatfirmaet Grove og partner og min advokat hed Lasse Dalberg super dygtig og fik det hjem som jeg skulle 65% erhvervsevntab og 50% blev kapilasertet, han har kørt en sag for min svigerinde også som fik det samme og for at det ikke skal være løgn så har min søn ¨fået en arbejdsskad også som han også tager sig af, hos ham betaler man en fast pris som er afhængig af størrelsen af erstatningen og det er yderst rimelig som han siger det kan jo ikke nytte at jeg tager så meget i særlær at det tager hele erstatningen:-) så syntes du skal prøve at ringe til ham og så iøvrigt godt nytår du får lige linket http://www.grove-partnere.dk/?side=p...=lasse_dalberg Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2010, 14:16   #5
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Svar til Sonnie

Det eneste der står i mine papirer, da jeg fik diagnosen er at ingen smerter før ulykken, men progradierende siden ulykken. Denne overlæge mente klart at der var en udløsende faktor i ulykken, som årsag til fibromyalgi. Jeg har aldrig fejlet noget i mit bevæge apperat før ulykken, og dette fremgår flere steder. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2010, 17:52   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
advokaterne i århus noget med storegade.. de skriver ihvertfald positivt på deres hjemmeside om deres tidligere arbejder med at hive penge hjem til klienter..
prøv at google på div ord og se hvad der kommer frem du kan bruge.

lige præcis din historie gør jo at der er en grund til at vi er mange som gerne ser at de nøjes med den oprindelige diagnose for vores start som sygemeldte. især ved arbejdsskader. så kan man sige at vi er pengefikserede, men på den anden side.. så er der jo love og regler omkring det, så hvorfor frivilligt give afkald på noget som kunne gøre få ting lettere.
held og lykke. håber du får hevet den hjem igen.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 14:23   #7
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation

Hej. Jeg har i dag via mail kontaktet en advokat, som vil ringe mig op. Jeg er selvfølgelig interesseret i, at få besked på om det overhoved kan betale sig for mig at gå videre til domstolen.

Beskeden fra fagforening var, at Ankestyrelsen var sidste instans? Så det blev et afslag på at hjælpe mig videre, men dette forbavsede mig dog ikke ret meget, det har været op ad bakke hele tiden med dem.

Jeg har stadig i tankerne at tale med flere advokater, for at høre om det er muligt at vinde min sag. Som jeg selv har undersøgt dette, er det ikke mig som har bevisbyrden omkring hvad der kom først fib eller skade, og da jeg aldrig i følge egen læge nogensinde har fejlet noget hverken i arme, ben, fødder eller andre steder på kroppen før arbejdsskaden, så syntes jeg faktisk godt at jeg kan tillade mig at sige, at dette burde de da havde taget højde for i Ankestyrelsen, og ikke ha nedsat min erstatning til under halvdelen.

Det kan jo så igen undre mig, at arbejdsskadestyrelsen og Ankestyrelsen er så langt fra hinanden, når der skal besluttes noget... For hvordan kan Arbejdsskadestyrelsen vurdere til 65%, og Ankestyrelsen kun til 30%. Det er noget rigtig møg. Det er mit liv som blev ødelagt den dag hvor jeg fik arbejdsskaden, og det har aldrig siden været nemt og smerte frit. Kh Indiansummer

Ps: Har også kontaktet foreningen af arbejdsskadet, dem høre jeg bare aldrig fra?
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 15:22   #8
Sonnie
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
Sonnie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Jeg har i dag via mail kontaktet en advokat, som vil ringe mig op. Jeg er selvfølgelig interesseret i, at få besked på om det overhoved kan betale sig for mig at gå videre til domstolen.

Beskeden fra fagforening var, at Ankestyrelsen var sidste instans? Så det blev et afslag på at hjælpe mig videre, men dette forbavsede mig dog ikke ret meget, det har været op ad bakke hele tiden med dem.

Jeg har stadig i tankerne at tale med flere advokater, for at høre om det er muligt at vinde min sag. Som jeg selv har undersøgt dette, er det ikke mig som har bevisbyrden omkring hvad der kom først fib eller skade, og da jeg aldrig i følge egen læge nogensinde har fejlet noget hverken i arme, ben, fødder eller andre steder på kroppen før arbejdsskaden, så syntes jeg faktisk godt at jeg kan tillade mig at sige, at dette burde de da havde taget højde for i Ankestyrelsen, og ikke ha nedsat min erstatning til under halvdelen.

Det kan jo så igen undre mig, at arbejdsskadestyrelsen og Ankestyrelsen er så langt fra hinanden, når der skal besluttes noget... For hvordan kan Arbejdsskadestyrelsen vurdere til 65%, og Ankestyrelsen kun til 30%. Det er noget rigtig møg. Det er mit liv som blev ødelagt den dag hvor jeg fik arbejdsskaden, og det har aldrig siden været nemt og smerte frit. Kh Indiansummer

Ps: Har også kontaktet foreningen af arbejdsskadet, dem høre jeg bare aldrig fra?
Ja, noget rigtigt møg. Men sådan er det, begge parter i en sag kan anke en afgørelse. I min egen sag blev ASK bedt om at revurdere min mèngrad, hvilket medførte en højere mèngrad. Så en anke kan gå i begge retninger.

Din sag ligner min, og jeg tror en dom til din fordel, vil have stor betydning for mange mennesker. Så jeg håber da, en god advokat kan hjælpe.
Sonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afgørelse smørumdrengen Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 9 21-02-2013 02:19
erstatnings ansvar i tilfælde af forværring empowerment Alt det andet 3 22-06-2010 21:21
afgørelse!! dorthe76 Spørgsmål ang fleksjob 12 08-10-2009 16:35
kommunen erstatnings ansvarlig buster Nyt om loven 10 16-03-2009 20:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension