K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2009, 11:35   #1
keldjacobsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
keldjacobsen er ny på vejen
Kan man kræve skriftlig svar fra kommunen ?

Hej.

Jeg har et enkelt spørgsmål, som I måske kan hjælpe med ?

Kan jeg, med lovgivningen i hånden, kræve at kommunen svarer skriftligt på mine spørgsmål ? Eller kan de kræve, at det sker telefonisk eller ved personligt fremmøde ?

Venlig hilsen Keld
keldjacobsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 11:46   #2
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
sagtens

Ja du kan kræve at de ikke kontakter dig telefonisk, men at de istedet kontakter dig på mail, eller pr brev,

Du skal møde personligt ved de møder hvor de forlanger det, men et godt råd er tag enten en bisidder med, eller medbring en telefon eller anden optager så du kan optage dine møder. På den måde kan du dokumentere hvad der er blevet sagt. Optagelsen er fuldt lovlig når du selv deltager i mødet

Tina
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 12:03   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Keld.
Læs og forstå alle afsnit: http://www.handicap.dk/dokumenter/pu...pillereglerne/
fundet under nyttige link

Bemærk venligst at der findes sanktionsmuligheder, hvis en kommune ikke overholder lovgivningen. Det er IKKE korrekt hvad der oplyses, desangående på oplyste link. Men det er en mulighed der ikke bruges! Grunden kunne være at det drejer sig om handicappede, flexer eller arbejdsløse. Men læs brev fra tidligere socialminister Eva Kjer Hansen:

"Kære Peter Hansen

Tak for din e-mail af 6. september 2005. I din e-mail skriver du om kommunernes administration af § 3, stk. 2 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.

Jeg kan se, at du også har sendt e-mailen til justitsministeren og indenrigs- og sundhedsministeren. Lov om retssikkerhed og administration på det sociale område hører under mit område. Jeg har derfor aftalt med justitsministeren og indenrigs- og sundhedsministeren, at jeg besvarer din henvendelse.

Kommunerne skal selvfølgelig overholde de krav, der stilles til dem i loven. Og det er rigtigt, som du skriver, at kommunerne skal fastsætte en overordnet frist for, hvor lang tid der må gå, før der skal være truffet en afgørelse. Dette betyder, at hver kommune har en pligt til at fastsætte generelle frister inden for hvert enkelt sagsområde. Derimod er det ikke et krav, at kommunerne fastsætter frister for hver type af sager eller i de konkrete sager.

Hvis din kommune ikke fastsætter disse overordnede frister, der er krav om i loven, kan du rette henvendelse til de kommunale tilsynsmyndigheder. Tilsynet kan herefter sætte ind med forskellige sanktioner, hvis de finder, at kommunen ikke har overholdt loven.


Der er således en myndighed, der kan føre tilsyn med om kommunerne overholder de forpligtelser, der følger af loven. Jeg mener derfor ikke, at der er behov for ændringer i loven på dette område.


Med venlig hilsen

Eva Kjer Hansen
"

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 29-12-2009 kl. 13:07.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 13:08   #4
keldjacobsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
keldjacobsen er ny på vejen
Tina : Mange tak - det er præcis sådan jeg gør.

Peter : Godt link der - det havde jeg ikke lige fundet på siden. Men der er også rigtigt mange link Jeg læser at alle afgørelser skal være skriftlige, men mit spørgsmål drejer sig om, hvorvidt jeg kan skrive til min sagsbehandler med nogle spørgsmål og så forlange at få svar skriftligt fremfor telefonisk ?

Venlig hilsen Keld
keldjacobsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 13:16   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, det kan du Keld.

Det er det FØRSTE råd vi giver til alle. ALT foregår skriftligt, ALDRIG hyggelig telefonsnak.
Forudsætningen er at det drejer sig om DIN sag.

" Du har altid ret til at blive gjort bekendt med de notater, der ligger i din sag. Notater er omfattet af aktindsigt." som nævnes under "Hvad skal en kommune gøre notater om?"

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 13:19   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tja, hvis det var mig ville jeg da insistere på det og der er jo også det argument i det at så er det jo svært at misforstå hinanden når man har noget på skrift -ikk´

I min mands sag stillede jeg ofte "naive" spørgsmål(hvem skal jeg kontakte i tilfælde af sygdom, MÅ jeg hjælpe osv) -netop fordi det var mere end svært at komme i kontakt med så at sige nogen som helst!

Nogen spørgsmål blev overhørt, andre blev der svaret på, nok fordi der helt reelt var nogen lovgivningsmæssige forpligtigelser i det(skal så også lige nævnes at hver gang jeg spurgte, ja, da sendte jeg også disse spørgsmål i kopi til både chef for afd samt borgmesteren = man kunne på ingen måde undsige sig at ingen vidste noget!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligtilbud kommunen - sent svar Janusson Alt det andet 9 27-06-2013 20:51
Kan man kræve uddybende svar på en fleksjob afgørelse KMH Spørgsmål ang fleksjob 1 31-01-2013 08:11
Ang pension og svar fra kommunen KatrineB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-12-2012 22:11
Får man ikke skriftlig svar søsser98 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 20-09-2012 18:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension