K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-12-2009, 12:33   #1
Cornelius
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Cornelius er ny på vejen
Modregning i førtidspension

Hej
Jeg er blevet førtidspensionist pr.1/12. 2009. Er der nogle herinde der ved hvordan og hvor tit ens pension udregnes, da feks.min kones løn svinger fra måned til måned. Jeg kan også tjene lidt ekstra ved at være eksamensvagt, men vi bliver jo modregnet, hvis vi tjener for meget. Er det først når året er omme, at det færdig resultat udregnes?
Cornelius er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 02:24   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
mener det er først efter de 160.00 kr de modregner så er der 30 pr 100 tjent men jeg kan huske forkert
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 15:02   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
www.borger.dk kan du beregne, hvor meget indtægter kan påvirke pensionen.

Men ellers kan du jo skrive til kommunen og spørge, hvor stor/lille indtægt den forventer, at du oplyser om i løbet af måneden, og om kommunen mener, at du skal oplyse om indtægtsændringer hver måned.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 21:40   #4
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Ja det er jo rigtigt ejendommeligt

De går højst 6 måneder tilbage. Og nu kommer så det "pudsige"

Har du fået for meget - så får du automatisk en regulering hvor du bliver trukket for for meget udbetalt.

MEN........ Har du fået for lidt skal du selv holde øje - og husk de kun går 6 måneder tilbage

Viljen til at hjælpe ?
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 21:59   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvad mener du med de går 6 månder tilbage. fra første gang man får en udbetaling.
eller for været år. De kan da ikke modregne en indtægt før man får pension, kun de efterfølgende år.
Man kan jo ikke modregnes i formue. kun løbende indtægt.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 22:32   #6
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
De regner max. 6 måneder bagud, men naturligvis kun i den periode du har modtaget førtidspension.

I mit tilfælde fik jeg en ekstraregning/regulering fordi min mand havde tjent mere end vi havde forudset.

Jeg ringede ind og spurgte hvordan de gør hvis regnestykket er anderledes, da jeg tror du nu har sat ham for højt. Jeg fik at vide at hvis min mand tjener mindre end de har sat ham til, skal jeg selv ringe/skrive og bede dem regulere tilbage, og de gør det ikke mere end 6 måneder bagud.

Det betyder reelt, at jeg ca. hver 5. måned skal lægge en autoreminder i min kalender om at tjekke op, og anmode dem om regulering. Min mand har skiftende indtægter og det synes jeg er ret bøvlet, - var nemmere en gang om året. Det vil de ikke
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 22:49   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jep, det er sådan det er, og kan så tilføje at det også betyder noget hvis ens børn får SU, så længe de er hjemmeboende og dét skulle jeg hilse og sige er mere end svært at få reguleret.
SU bliver nemlig kun reguleret 1 gang årligt! (må lige tilføje at det syns jeg ikke er fair overfor de unge mennesker)

Det kan jo evt også have indflydelse på varmetilskuddet, hvis man får et sådan, så ja, det gælder om at huske sig selv på at tjekke hvert halve år
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 10:47   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
De regner max. 6 måneder bagud, men naturligvis kun i den periode du har modtaget førtidspension.

I mit tilfælde fik jeg en ekstraregning/regulering fordi min mand havde tjent mere end vi havde forudset.

Jeg ringede ind og spurgte hvordan de gør hvis regnestykket er anderledes, da jeg tror du nu har sat ham for højt. Jeg fik at vide at hvis min mand tjener mindre end de har sat ham til, skal jeg selv ringe/skrive og bede dem regulere tilbage, og de gør det ikke mere end 6 måneder bagud.

Det betyder reelt, at jeg ca. hver 5. måned skal lægge en autoreminder i min kalender om at tjekke op, og anmode dem om regulering. Min mand har skiftende indtægter og det synes jeg er ret bøvlet, - var nemmere en gang om året. Det vil de ikke
OK
Så kommer jeg da til at ligge vandret, hvis jeg foresat handler aktier.
kommunen er jo gode til at tage alt godt fra en
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Modregning i førtidspension. Henninghansen Alt det andet 3 02-05-2013 22:41
modregning førtidspension baldur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-02-2012 14:32
Modregning af førtidspension Cocio Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 27-05-2010 09:20
Modregning i førtidspension Bibbi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 06-02-2010 14:53
Modregning i førtidspension Hammershus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-10-2006 21:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension