K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2007, 08:29   #1
kimmer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2006
Indlæg: 20
Styrke: 18
kimmer er ny på vejen
hej alle samme og god påske fra mig

hej ja jeg er stadigt på venlisten hos jobkoculente i fakse koumme??? det betyder så ik noget for mine sygepengen denne gang da det er dem vi venter på??????fatter ik en meter mere men er os stoppet med og bekymer mig om det...det jeg venter på er en ajbsprøning på 20 timer om ugene før de vil gi mig et flexjob.og den skal vare en mrd. hvad er det for noget pjat snart!! dvs jeg skal ajb gratis igen
jeg sku snart ve og blive lidt sur på systemet.har ve sidste besøg på hospitalet fådet at hvide at det på længer sigt godt ka forventes at min arm måske skal saves af v albuen da jeg på det sener har harft mangen små blodpropper i underarme....men så længe den sidder der inu ka de ik forholde sig til det:|
ok men det er da os bare i orden så men det er faktis ik sælig sjovt at gå og tænken på sage jeg så men det ville nok hjælpe hvis jeg kom ud på ajbs market og lave noget så ville jeg få noget andet og tænke på var svaet.men ud over det har jeg det meget godt ville bare lige gi lyd fra mig da det længe side jeg har været på....
kimmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2007, 11:32   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: hej alle samme og god påske fra mig

Citat:
kimmer skrev:
hej ja jeg er stadigt på venlisten hos jobkoculente i fakse koumme??? det betyder så ik noget for mine sygepengen denne gang da det er dem vi venter på??????fatter ik en meter mere men er os stoppet med og bekymer mig om det...det jeg venter på er en ajbsprøning på 20 timer om ugene før de vil gi mig et flexjob.og den skal vare en mrd. hvad er det for noget pjat snart!! dvs jeg skal ajb gratis igen
Kimmer det kan være at de lægger ud med at din arbejdsprøvning skal vare en månde og det skal være 20 timer, det er for at de skal afkalare hvad du kan og ikke kan , men når du er der og hvis du ikke fysisk kan holde til de 20 timer så skal du huske at du skal sige fra over for de 20 timer , du skal have det ned på et realistisk antal timer for dig selv og sådan at du bagefter kan fungere i et job OG hjemme

Men godt at de holder sig fra dine sygedagpenge nu
Citat:
jeg sku snart ve og blive lidt sur på systemet.har ve sidste besøg på hospitalet fådet at hvide at det på længer sigt godt ka forventes at min arm måske skal saves af v albuen da jeg på det sener har harft mangen små blodpropper i underarme....men så længe den sidder der inu ka de ik forholde sig til det:|
Ja de kan have nogle ret kolde kommentar og hvordan det så ellers påvirker folk psykisk det er noget de glemmer at tage højde for :@

Citat:
ok men det er da os bare i orden så men det er faktis ik sælig sjovt at gå og tænken på sage jeg så men det ville nok hjælpe hvis jeg kom ud på ajbs market og lave noget så ville jeg få noget andet og tænke på var svaet.men ud over det har jeg det meget godt ville bare lige gi lyd fra mig da det længe side jeg har været på....
Ja det er blevt det nye danske motto under denne dejlige regering , der er ikke det et arbejde ikke kan klare
Nogen har fortalt regeringen og kommunerne om det ordsprog der hedder , er det så sundt at arbejde så giv det til de syge og det tager man så helt bogstaveligt nu.

Jeg håber at du HUSKER at lade det være dine skånebehov og din krop der bestemmer fart, tid og arbejde, de kan råbe lige så meget de vil at det er sundt for dig at arbejde, (hvad jeg tror det er for mange af os) men orker man det ikke eller kommer de med et vanvittigt job til den sygdom man har, så kan det være nok så sundt.. det hjælper ikke en hat ...

Dine behov skånehensyn og dit liv er det der skal afgøre om det skal være et fleksjob eller en ftp , og især skal det være det der skal afgøre hvor mange timer du skal visiteres til ..det hjælper ikke at sige 20 timer hvis du ikke kan holde til det, men 20 timer er på en eller anden måde blevet et magisk tal i forhold til fleksjob ....

Håber at din ventetid snart er forbi og at det kommer til at gå den vej som Du ønsker og føler for det, og at du ikke lader dig presse

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2007, 17:28   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
RE: hej alle samme og god påske fra mig

Heh Hejdien. Du skriver noget om, at klare både job og det DERHJEMME i forbindelse med flexjob. Står det skrevet nogen steder at "de" skal tage hensyn til det DERHJEMME.
Jeg er p.t. i arb.prøvning, og det er mit klare indtryk, at det DERHJEMME er "de" da totalt kolde overfor.
:@:@:@
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2007, 10:51   #4
Buller1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2007
Indlæg: 62
Styrke: 18
Buller1 er rigtig godt på vej
RE: hej alle samme og god påske fra mig

HEj og god påske.

Har haft en lille disputs med min sagsbehandler omkring det DERHJEMME. Ifølge hans udtalelser/mening er det ikke særlig relevant om man kan få resten af sit liv til at hænge sammen, jobbet (fleksjob) når og hvis kommunen efter 3½ år kan skaffe et sådant er det vigtigste og det bør jeg prioritere højst af alt.

Randi.
Buller1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2007, 11:02   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
RE: hej alle samme og god påske fra mig

Det er også det indtryk jeg har fået, og det er altså sejt når man er alene med 2 børn (6 og 10 år)
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2007, 12:50   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: hej alle samme og god påske fra mig

randi og Trold...

Tja det er rigtig nok hvad i siger, men jeg vil altså tillade mig at vende den lidt om , det er rigtig at der ikke desideret står nogen steder i loven om at man skal kunne varetage det derhjemme også (den diskussion har jeg også haft med mine sagsbehandler /jobkonsulenter)

Jeg bruger min ressourceprofil til at få dem til at forstå hvad det er jeg mener, der er tolv punkter i ressourceprofilen , bla netværk familie økonomi og helbred..

Jeg hævder ikke at der står i loven at jeg skal arbejde så lidt at jeg kan fise hjem fra arbejdet og kaste mig over støvsugeren , bage franskbrød og løbe og lege tagfat med børnene .

Det jeg hævder (og som jeg også har fået stillet mine arbejdstider efter ) er at for at bevare noget energi til arbejdet for at kunne holde mit arbejde ud og for at kunne få mit liv til at fungere så kræver det at jeg kan fungere på hjemmefronten også..

Hvis man feks har et baren på lad os sige 3 år og man er sat til 25 timer, man kommer hjem kl 15 henter barn og skal så ned og handle hjem og evt lege lidt med barnet , lave maden rydde af bade og putte så er kl omkring 20 , her ville jeg så være færdig hvis min dag forløb sådan, og jeg ville på intet tidspunkt få en time eller to til at restituere mig, og hvad ville der så ske ??

Jeg ved ikke med jer, men for mit vedkommen ville mit arbejde blive en større og større plage , mine smerter ville tage til og det samme ville min stress og til sidst ville jeg ende med en sygemelding og derefter højst tænkeligt miste mit job ...

Det kan godt lade sig gøre at få et job til at fungere på fleksvilkår men det kræver at man samarbejder og ikke kun at det er flekser der gør det men også jobkonsulenter og sagsbehandler, der står godt nok ikke nogen steder i loven at det skal fungere på denne måde , men til dels så er det jo derfor at fleksjob er indført.. man skal klare den tid man kan på arbejdsmarkedet, men man klare sig ikke på arbejdsmarkede hvis ikke man kan klare sig på hjemmefronten...

Der er en helt klar meningen med at kalde en ressourceprofil for en ressource.. hvis de i din ressourceprofil kalder netværket for en ressource (hvad de gør ) så fjerne de ved at knalde dig igennem så mange timer at du ikke magter det derhjemme en ressource nemmelig dit netværk som mange gange er det første der ryger...
Når du fjerner denne ressource bliver du dårligere stillet på arbejdsmarkedet og til sidst går man ned på det...

Og kan til sidst ende ud med endnu dårligere ressourcer end man havde før..

randi som du skriver at du har været i en disputs med din sagsbehandler om det emne hvis jeg var dig så ville jeg da bede ham om at skrive det ned til dig, at det ikke har nogen betydning hvordan du får det til at hænge sammen derhjemme, få ham til at skrive ned til dig hvor i loven der står at det er arbejdsmarked og kun arbejdsmarked og dit fremtidige job du skal tage hensyn til , sig til ham at det ikke passer overens med din ressourceprofil hvor netop det derhjemme er skrevet ind som ressourcer og dette vil blive fjernet i det øjeblik man er fløjtende ligeglad med hvordan man klare sig derhjemme.

Sig evt til ham at det er vigtigt for dig at få det på skrift da du gerne vil skrive det ned til borgmesteren og have på skrift at det er kommunens holdning ..

Selvfølgelig sidder der små skrankepaver rundt omkring i landet som nu er ved at blive grebet af panik da de klappes på hovdet oppefra og får besked på at de skal se at få de flekser ud inden de koster penge.

MEN det er nu engang ikke sådan at vi som flekser med dårligt helbred skal sætte den smule helbred over styr for at de kan opfylde deres kvoter og spare deres penge...

og derudover mener jeg også at vi selv har et ansvar for at forlange at de tager det hensyn til os som netop er påkrævet for at vi kan fungere, det vil sige .. vi skal have alt til at gå op i en højer enhed , nøjagtigt som da vi var på det ordinære marekede ...

jeg ved ikke med jer, men dengang valgte jeg at skifte job hvis det gik for hårdt ud over dem derhjemme...

Lige til sidst så vil jeg sige.

DET kan lade sig gøre at få de sagsbehandlere og jobkonsulenter til at lytte, i mit tilfælde har jeg oplevet nøjagtigt det samme som jer, at det var så mange timer på arbejdsmarekde der talte og så hul i familie og børn, jeg har kastet lovgivninger i hovdet på min kommune, jeg har smidt lægeerklæringer i hovdet på dem, jeg har arrgumenteret via min ressourceprofil osv...

jeg er visiteret til mellem 15-20 timer, jeg har idag et job på 20 timer , men med en påført klausul om at jeg hvis der sker noget i mit liv som kan stresse mig eller påvirke mig psykisk så skal jeg have mulighed for at kunne gå ned i tid midlertidigt .

Holder det så når det kommer til stykket, tja det var jeg også spændt på men her for nyligt kom min datter til skade og det kunne mærkes i forhold til min stress og jeg havde ikke noget problem hverken med arbejdsgiver eller kommune .,. jeg er gået ned til 18 timer sådan at jeg kan nå at hente min datter fra skole og holde fredagen fri til hospitals aftaler osv...

Hvorfor ?? jo fordi de får ti gange så meget ud af min arbejdskraft så længe jeg ikke skal sidde og tænke på min datter der sidder på skolen og venter på mig, min stress påvirker ikke mine smerter og min sygdom går ikke ind i en progressiv periode...

Hvis ikke de havde samarbejdet med mig kunne resultatet meget nemt have været at jeg var nød til at gå til min læge og langtidssygemelde mig i den tid det hele stod på spidsen herhjemme , da alle ved at psykisk pres påvirker kroppen negativt :@

Når min datter smider krykkerne og er færdig med genoptræning , ja så vil jeg jo være tilbage på 20 timer og jeg vil være en meget mere loyal og sikker arbejdskraft, for en arbejdsplads der overholder aftaler og en kommune der overholder aftaler vil til hver en tid få mere fra et menneske end dem der røvrender en

MVH
Hejdien

PS ret interessant diskussion det her, og jeg ved godt at for mange kommuner gælder det om at sætte timer så højt som muligt udfra at det på den måde er nemmere at få folk i arbejde, men det nytter bare ikke noget hvis ikke det kan blive et permanet job, fordi man går ned psyksik på det, jeg vil prøve at findet nogen af de ting frem som jeg brugte da jeg var i de samme diskussioner med kommunen som i er.

Det kan lade sig gøre og i skal huske at der kun er jer selv til at passe på jer selv.. Kommunen gør det IKKE .. så hold på jeres....B)
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2007, 13:18   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
RE: hej alle samme og god påske fra mig

Jeg er rigtig glad for din respons. Og selvfølgelig må det være meningen med en resourceprofil, jeg har bare aldrig fået min til partshøring, så rent faktisk er den der vel ikke! Men det må jeg jo så klage over, når der foreligger en beslutning.
M.h.t. sygemeldinger har jeg fornylig været hos min læge, som fortalte at "de" tilsidesætter sygemeldinger. Han har klienter som er blevet tvunget til at skrive under på kontrakter, gående ud på at de skal starte på 16 timer og ende på 37 timer. Til trods for, at det er syge mennesker, som tydeligvis ikke vil kunne klare det. Hvordan de så "tvinger" folk til at skrive under, aner jeg ikke.
:@:@:@
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2007, 13:30   #8
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: hej alle samme og god påske fra mig

Citat:
Trold skrev:

M.h.t. sygemeldinger har jeg fornylig været hos min læge, som fortalte at "de" tilsidesætter sygemeldinger. Han har klienter som er blevet tvunget til at skrive under på kontrakter, gående ud på at de skal starte på 16 timer og ende på 37 timer. Til trods for, at det er syge mennesker, som tydeligvis ikke vil kunne klare det.

Hvordan de så "tvinger" folk til at skrive under, aner jeg ikke.
Det undrer mig, at lægerne selv ikke kæmper imod at deres gerning bliver i den grad nedgjort. Hvis de nu ikke kan svinge sig op til at kæmpe for deres patienter - burde de i det mindste kæmpe for at forsvare deres eget fagligt og menneskeligt integritet!

Jeg kunne godt tænke mig at få opklaret en gang for alle: hvor findes lovhjemmel til, at "lægfolk" kan tillade dem, med loven i ryggen - at tilsidesætte gyldige lægeattester?

Og burde det ikke snart være på tide at kontakte lægernes og speciallægernes faglige organisationer med direkte spørgsmål om - hva de selv har i sinde at gøre ved det?
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2007, 14:15   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: hej alle samme og god påske fra mig

Hvor er det dog sygt !!!

Hvordan kan de få mennesker til at skrive under på det ?

Eller retter det ved vi jo godt hvordan man gør, man udvælger den gruppe mennesker der har de dårligste ressourcer, er de svageste er dem der er mest autoritetstro og som har det dårligste netværk til at kæmpe imod.

Man kan for hulen ikke skrive under på at man vil ende ud på¨37 timer hvis man ikke har helbredet til det, jeg gad vide hvordan man vil få folk til det, hvis man vitterlig ikke KAN ...

jeg ved da godt at det hedder at man som udgangspunkt arbejder 37 timer, men at skånehensyn så kan gøre det muligt at gå ned...

Metro jeg undre mig sammen med dig og har gjrot det længe, hvorfor vælger man en uddanelse som læge og så lader man sig overrule af en stupid lægmand som ingen verdens ting har af forstand på sygdom.
Eller for den sags skyld andre almindelige menneskelige forhold som der er når man er syg :@

Jeg ville sq ikke være den der har et job hvor jeg skulle knuse den sidste rest af liv mennesker der er syge har tilbage...

Hvordan kan de sidde og dømme mennesker og tvinge dem ud i fohold der gør at de ikke kan få et liv til at fungere, hvordan kan de sove om natten vel viden at de har gjort at en borger ikke kan varetage deres liv hjemme.

Jeg kender til en syg der engang imellem overvejer at opgive sit barn, simpelthen fordi vedkommen ikke kan magte opgaverne der er forbundet med det at have et barn, hvor det at lave et måltidmad eller støvsuge eller tage en tur med barnet for slet ikke at tale om forældremøder er en ting der tager så meget på ressourcerne at vedkommen ikke kan magte det..

men som alligevel i følge kommunen skal have et job ...

Trold

hvis du ikke har været partshørt i din ressourceprofil svare det til at du ikke har nogen ressourceprofil ...

Og i det du får et evt afslag vil din sag højst tænkeligt blive hjemsendt til ny udarbejdelse.... SJUSK...

jeg finder noget om hvordan en ressourceprofil skal udarbejdes senere og sætter det ´på her, men starter nok en ny tråd da det her jo er ved at komme lidt væk fra Kimmers emne

Man burde kunne klage over en ressourceprofil .. regeringen hævder selv at det er et af de vigtigste værktøjer ved visitation og matchning af kontanthjælpsmodtager

Hvordan fanden kan det så være at vi ikke har fået en klage mulighed , i følge ankestyrelsen er 98 % af ressourceprofilerne fantastiske og i orden..

Men hvorfor ...

Det er fordi at kommunerne udmærket godt kan finde ud af det, og de gør det også .
MEN først når der er en mulighed for at klage eller anke det at den ikke er lavet eller at den ikke er lavet ordentligt..

Nu har vi haft den her side i 1½ år i forgårs, og i den tid har vi hørt om så meget bøvl med de ressourceprofiler.

Når vi så anbefaler folk at søge en §17 eller andet der kan ankes så kaldes de i huj og hast op på kommunen for nu skal ressourceprofilen laves, og den skal laves ordentligt så er der pludselig tid til det...

Men hvorfor hulen laver de det ikke som det første hvor svært kan det være ???

De er sq for langt ude de kommuner med deres ressourceprofiler... :@

Nå mere om det senere
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2007, 14:37   #10
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: hej alle samme og god påske fra mig

Citat:
Hejdien skrev:

Metro jeg undre mig sammen med dig og har gjort det længe, hvorfor vælger man en uddanelse som læge og så lader man sig overrule af en stupid lægmand som ingen verdens ting har af forstand på sygdom.
Eller for den sags skyld andre almindelige menneskelige forhold som der er når man er syg :@
Hmm... jamen så må man jo spørge dem om hvad de havde forestillet dem i denne anledning?

Medmindre jeg har misforstået noget - burde man kunne blogge med "formanden" via denne portal - Læger.dk : http://www.laeger.dk/portal/page/por...ERDK/LAEGER_DK

Eller, endnu bedre.... sende så mange som muligt kollektive og individuelle breve eller mails med direkte spørgsmål - til de omsider vågner op og finder ud af, at denne dyre uddannelse vi alle havde betalt for dem - forpligter altså BEGGE veje! :@
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rigtig god påske jasch Alt det andet 11 30-03-2013 21:43
God Påske Nikke Dit og Dat 7 09-04-2009 22:32
Glædelig påske:: Thelma Dit og Dat 4 08-04-2009 11:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension