K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2007, 21:07   #1
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Fed retfærdighed, ikk`?

Da jeg var barn, læste jeg en fortælling om en bror og en søster, der er faret vildt på en tur i Afrika og er blevet fundet af en gammel mand ved navn Kali, der gav dem husly i sin sivhytte. Han fortale historier og eventyr hver dag og en af dagene er han blevet spurgt af drengen om, hvad er forskellen på en god og en dårlig gerning?

"Ser du, min dreng" - sagde han.... "det er en god gerning når Kali går til naboen og stjæler hans køer. En dårlig gerning er, når naboen kommer herover og stjæler mine."

Med fare for, at træde nogen over tæer må jeg blankt indrømme, at denne lille historie dukker oftere og eftere op i mine tanker, jo længere denne borgelige efterligning af et samfundsstyre klæber til taburetterne.

Jeg er vokset op med den idè, at vi alle har brug for et fælleskab for at kunne overleve hver især og i fælleskab. De borgerlige går også ind for fælleskab.... andres.... de selv kan overleve ved at tære på.

Citat:
....et nyt styre hvor mennesket kommer i første række har jeg i mange år efterlyst, men det må vi jo se at få vendt, og hvis vi er mange nok der begynder at tænke... mindre på pengene så kan det jo være... Men de fleste som jeg kender tænker mest på hvor meget de kan spare i skat :roll: indtil de står i en eller anden suppedas, og så ikke kan forstå at de selv har fået den regering de har bedt om... Men det er jo en helt anden diskussion...
Citat:
Undskyld mig, men jeg er SÅ harm på jeres vegne! Gid vi dog snart kunne få et styre herhjemme der vægter mennesket højere end penge, og at de små millionærfinker, der sidder i regeringen og bestemmer uden at ane, hvad det handler om, snart må blive skiftet ud med "rigtige" mennesker! Desværre er der ikke meget, der lige nu tyder på, at det er den vej, det går!
En af disse samfundstøtter hedder Henning. Henning er i dag omkring de 70 år. Er gift med den jævnældrende Kirsten og sammen har de 3 døtre på henholdsvis (ca.) sidst, midt og først i fyrrerne.... De to døtre er singler og har stort set altid været det. Den mellemste er gift i dag med en thai-mand hun mødte på Damhuskroen for nogle år siden. Dette i sig selv er der ikke noget galt i.... hvis det ikke var for, at længe forinden har disse samfundstøtter til forældrene altid set ned på de "små asiater" uden "stolthed i livet".

O.k. Hvad har dette at gøre med den borgelige del af samfundet, dem der går ind for minimalstaten og stress-treatment af de små i samfundet, og de velbjergede, der sidder på Tinget og regerer til fælles (sit eget) bedste?

Jeg ved ikke, hvorvidt man kan generalisere... og om der eksisterer fællesnævner de velhavende imellem, eller findes der gode undtagelser? Hvorom alt er handler det lige nu om Henning og hans familie....

Henning stammer fra en børnerig, jordløs familie på samfundets bund. Han voksede op i en lille by i Jylland hvor også hans fremtidige kone var født og boede - hun tilhørte dog det lille samfunds creme à la creme .... Hendes far var en apoteker og moderen dyrkede lidenskabeligt hierarkiet og formerne.... Ingen havde regnet med, at byens udskud og byens fine frøken overhovedet kunne finde sammen, endsige blive gift...

Men, men ..... men.... denne fine frøken kom vist nok lidt i uheld før og for at råde bod på det er frk. Kirsten blevet sendt udenlands som.... ja, tænk engang.... sikken fornedrelse nu man var jo en fin apotekerfamilie - au pair-pige for slægtningerne i Tyskland - hed det sig. Inden hun rejste - gjorde begge hendes forældre en hel del for at komme tættere på "bundskraber-familien" og det skete også, at frk. Kirsten kom til at vække så varme følelser i hjertet på denne sølle, blege og fattige knægt, at han efter hendes afrejse talte dage, uger og måneder til hendes hjemkomst igen....

Frk. Kirsten kom tilbage 6 måneder senere og gensynsglæden ville ingen ende tage.... 2 måneder senere, under en beskeden ceremoni blev de gift i landsbykirken. På bryllupsdagen i begyndelsen af tressere (vist nok) var de begge 23 år gamle.

Jamen... så fulgte tilværelsen med så godt den kunne. Børnene blev født. Denne blege knægt blev til mand. Gik i skole om aftenen og nåede op på en niende klasses niveau (eller hvad det nu hed dengang), da han fik en ansættelse som håndværker... så flyttede hele familien til København og på et tidspunkt... ved at være på rette sted og på det rette tidspunkt - kom de rette forslag på bordet og "fattiglusen" Henning er blevet selvstændig.

Det hjalp gevældigt på virkelysten, at fru Kirsten, efter den tredje piges fødsel har erklæret, at Henning skulle ikke nyde de ægteskabelige glæder før han tabte de 15 kg for meget han kom til at veje, i forhold til hans vægt på bryllupsdagen. At han så gjorde ihærdige forsøg på vægttabet og lykkedes også adskillige omgange - betød langtfra en genoptagelse af de ægteskabelige fællessysler og fra begyndelsen af 1970`erne levede de i den hellige cølibat. Kirsten frivilligt. Henning modvilligt.

Skuffet over privatlivet kastede Henning sig endnu ihærdigere over forretningen, begyndt vist nok også at drikke lidt rigeligt i sin sparsomme fritid. Fru Kirsten ønskede ikke, at forretningen skulle omtales hjemme og specielt ikke ved middagsbordet.... det var ikke så pænt at tale om penge mens man spiste... og da slet ikke når der var gæster! Så for eftertiden eksisterede forretningen ikke, lige så snart man trådte over dørtærsklen til det hellige hjem.

Forretningen var dog ikke mere beskidt, end at fru Kirsten er blevet ansat i den pro forma til en løn, der lå direkte et trin under Hennings. Hun fik efterfølgende, årene igennem, overført "sin" løn til en bankkonto. Hun meldte sig i en fagforening, betalte sit kontingent til a-kassen og når den tid kom, at hun kunne gå på efterløn - gjorde hun det, lige efter generationsskiftet i forretningen, hvor det nu var døtrene, der kom til at beklæde de 3 vigtigste stillinger i firmaet, mens de ansatte udførte arbejdet.

Og således hævede fru Kirsten sin efterløn fra hun var 60 år gammel og uden nogensinde have sat sine fødder indenfor i firmaet, uden at kende en eneste ansat og uden at dette hindrede hende i fortsat at optræde for bordenden og underholde sine hyppige middagsgæster med historier fra det virkelige liv, hvor gaderne vrimler med snyltere og nassere, der ikke vil have et ærligt arbejde og "vi andre må lide under de høje skatter og samfundsudgifter til alle den, der ikke gider arbejde"... Og i mellemtiden voksede deres formue i banken... den private pengebeholdning har forlængst passeret et sekscifret millionbeløb inkl. denne efterløn, der trofast kom hver måned og sørgede for, at fru Kirsten kunne restituere i fred efter et langt, slidsomt og arbejdsomt liv - som "alle burde kunne lære af". Nåh... måske lige med undtagelse af Hennings genistreg af en redningsaktion, så nogle af millionerne kunne "reddes" og i stedet blev anbragt i fast ejendom i Firenze, Nice og Wien. Det taler man ikke højt om, selv om man så absolut mener at være i "sin gode ret".

Egentlig er det blevet til et helt andet indlæg end hensigten var... men det giver alligevel mening og sætter Kalis historie om den gode og den dårlige gerning - lidt mere i relief...

"Samfundsstøtter" som disse sætter krydsene ved dem, der ligner dem selv og senere vedtager, hvad der koster dem mindst og alle andre mest....
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2007, 13:42   #2
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Fed retfærdighed, ikk`?

Hvis nogen her mener at ovenstående er bare en klam historie, opfundet for at forfølge de stakkels velhavere, der slider og slider og betaler skatter til for at de dovne arbejdsløse og på skrømt "syge" kan snylte på dem i fred og ro - kan altså roligt tro om igen! Denne historie er fra det virkelige liv og kun en af mange lignende!

Det er en efterhånden velkendt sandhed: jo mere man ejer - jo billigere lever man. Jo mere man omsætter for - jo mere kan man trække fra. Jo større og forgrenet netværk man har - Rotary m.fl. - jo flere "orange"-tjenester modtager man og giver.... og jo flere penge man kan "fiske tilbage" fra statskassen - jo herligere.
  Besvar med citat
Gammel 09-04-2007, 15:51   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Fed retfærdighed, ikk`?

Hej Metro

Næ jeg har da aldrig troet at den historie ikke har fundet sted og finder sted på alle mulige måder ...grunden til at de fleste vælgere til dels ikke vil betale til de ledige eller syge er jo at de er så grådige og selv vil have det hele til sig selv...

Jeg har set folk der tjener kassen ...rigtig mange penge ...score det samme på sort arbejde hvert måned og prale af det og så når man argumenterer med dem om at det er sort arbejde og ulovligt så får man en spand lort i hovedet med diverse grunde til at det har de da lov til fordi de knokler så meget...DE ER SÅ GODE !!!

Men en lille enlig mor på kontanthjælp skal sg ikke tjene lidt ekstra sort på et lille rengøringsjob på 4 timer om ugen fordi hun ikke har råd til noget !!!!

Nej hykleriet er til at få øje på I middelklassen og opefter fordi mange mener de har ret til at snyde helt lovligt samtidigt med at de fordømmer at andre snyder...det hedder HYKLER

Godt indlæg Metro..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2007, 16:23   #4
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Fed retfærdighed, ikk`?

Hejsa Metro

Ja sørgeligt men sandt......... Desværre ser jeg i min omgangskreds nogen som tjener gode penge, arbejder sort, snyder skattefar lidt og samtidig brokker sig over at de skal betale for syge i samfundet, folk uden arbejde og sammen med det så er det jo lidt unfair at en ung pige som jeg kun arbejder 20 timer og får fuld løn og så er det jeg sætter foden ned......... plejer gerne at stille dem spørgsmålet : skal vi bytte ??? jeg er 25, uden uddannelse, et helbred som ikke bliver bedre, handicaps osv.! jeg ville gerne være frisk, have en uddannelse, arbejde 37 timer og dertil også have overarbejde osv... Til det kommer der sjældent andet svar end jamen det er noget andet med dig............ Men nej nej det er det jo ikke mange i danmark står i samme båd som mig og ville gerne give deres højre arm for at være rask eller have et arbejde - Raske kan også blive syge, komme ud for et uheld eller hvad ved jeg og hvem har de så brug for ??? ja dem der arbejder og betaler den danske skat så folk som os herinde kan få et værdigt liv......... det kan ramme alle men folk i dag ser ikke meget længere end ud over deres egen næsetip og siger det sker ikke for mig men hvem ved ????

Nu er det jo så heller ikke alle der er lidt ego der er jo også mange som synes det er dejligt med et system som griber de svageste.

Nå men godt indlæg ja ligesom du plejer *gg*

Knus Borroe
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Trods alt er der måske en smule retfærdighed til. Ayaa Alt det andet 10 15-06-2011 17:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension