K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2009, 11:44   #1
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
ASK erstatning tilbagevirkende

Hej.

Er der mon en som har forstand på Arbejdsskader : I marts 2008 fik jeg anerkendt min arbejdsskade jeg fik tilkendt en mengrad på 12% , 40% i erhvervsevnetab som er udbetalt løbende siden da i 2009 blev jeg af kommune arbejsprøvet af kommunen og kom derefter på førtidspension :ASK har for nyeligt vurderet mit erhvervsevnetab til 65% og er ved at afslutte min arbejdsskade sag med tilbagevirkende betalinger.

Mit spørgsmål lyder ? Hvorlænge tilbage skal jeg have tilbagevirkende betalinger : 1. til den måned i 2009 hvor jeg blev førtidspensionist.
: 2. til den måned i 2008 hvor skaden blev anerkendt.
: 3. til den måned i 2006 hvor jeg pådrog mig arbejdsskaden.

mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 14:42   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, baldur, jeg har lidt kendskab til det, da jeg er medlem af AVS Slagelse så...

-men lige præcis det du spørger om, tør jeg ikke svare på, skulle jo nødigt give dig et forkert svar

Måske du kan hente hjælp på denne side fra LFA: http://www.lfa.dk/?m1=1

-der er et forum hvori du kan stille dit spørgsmål og temlig sikkert få svar.

Håber det kan hjælpe
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 15:17   #3
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af baldur Se meddelelser
Hej.

Er der mon en som har forstand på Arbejdsskader : I marts 2008 fik jeg anerkendt min arbejdsskade jeg fik tilkendt en mengrad på 12% , 40% i erhvervsevnetab som er udbetalt løbende siden da i 2009 blev jeg af kommune arbejsprøvet af kommunen og kom derefter på førtidspension :ASK har for nyeligt vurderet mit erhvervsevnetab til 65% og er ved at afslutte min arbejdsskade sag med tilbagevirkende betalinger.

Mit spørgsmål lyder ? Hvorlænge tilbage skal jeg have tilbagevirkende betalinger : 1. til den måned i 2009 hvor jeg blev førtidspensionist.
: 2. til den måned i 2008 hvor skaden blev anerkendt.
: 3. til den måned i 2006 hvor jeg pådrog mig arbejdsskaden.

mvh baldur


Hej

Jeg mener at det er fra den dato de har anerkendet din skade.Tør næsten lægge hovede på blokken.

Hilsen Mai-Britt
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 21:33   #4
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

tak for svar.

Ask skriver selv at det er fra den dato som kommunen tilkendte mig førtidspension .Men det lyder ikke logisk i mine ørere da arbejdsskaden jeg pådrog mig var 3 år før det tidspunkt . og det er jo skaden som er skyld i at jeg ikke kan arbejde og ikke kommunen.

mvh baldur .
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 00:04   #5
hyggelig75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
hyggelig75 er ny på vejen
Smile

det er standart at det er fra den dato du får din pension har lige fådet da af vide i dag af arbejdsskadestyrgelsen da jeg hade se samme spørsmål om min skade venlig hilsen michael
hyggelig75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 10:43   #6
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Jeg blev bevilliget fleksjob, fik 15% men og fik midlertidig afgørelse på 40% i erhvervsevnetab fra ASK.
Jeg har fået udbetalt fra datoen jeg blev bevilliget fleks (for mig d. 1/12-08), dvs. med tilbage virkende kraft.
Jeg har også lige fået noget erstatning fra mit pensions selskab.. ved ikke helt hvad og hvorfor, det har advokaten styr på, men pengene luner på kontoen - særligt når de ikke var ventet

Nu står jeg til revurdering på kommunen og forventer at det udmunder i en fp- dvs. sige at hvis jeg bliver fp. så skal jeg have udbetalt fra den dag det bliver.

Ask har skrevet at de har givet midlertidig 40% og revurderer dette til feb. 2010.... så der kan jo ske meget inden da...

Giver det mening?
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 11:51   #7
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej Baldur. Du har jo fået vurderet fra skadens start, at du var berettiget til 40% erhvervsevnetab, så derfor er den nye fra der foreligger nye oplysninger i sagen, og det vil sige fra den dag du blev førtidspensionist, at de vurdere 65%.
Det glæder mig, at nogen ikke skal slås så meget som jeg selv har måtte med arbejdskadestyrelsen omkring mén og erhvervsevnetab. Måske er det dit held, at du har haft en advokat ind over, jeg selv har min fagforening, som virker lidt angste for styrelsen. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
erstatning med tilbagevirkende kraft PeaJay Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 05-05-2013 16:44
Erstatning med tilbagevirkende kraft PeaJay Dit og Dat 0 05-05-2013 12:08
Fp med tilbagevirkende kraft Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 16-02-2012 00:27
med tilbagevirkende kraft fortvivletpige At søge førtidspension 1 12-06-2008 19:48
FØP med tilbagevirkende kraft ????? Silke Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 29-04-2008 09:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension