K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2009, 01:31   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Question Hvor kan man få en bisidder?

Jeg får kontanthjælp og er under afklaring hos kommunen med henblik på evt. fleksansøgning, fordi det i 10 år ikke er lykkedes at skaffe mig et job, jeg kan klare fysisk, hverken ved ihærdig ansøgeraktivitet, eller via anden aktør.
Jeg har været så længe på kontanthjælp efter at min reva-uddannelse blev standset på grund af forsinkelse, selvom jeg havde udsigt til relevant arbejde når jeg blev færdig!
På mandag skal jeg til møde med den sidste nye sagsbehandler, - og pludselig også (igen-igen) med endnu en ny sagsbehandler, - og jeg KAN ikke tage det møde alene!

Efter en såkaldt del-afklaring i et psykologcenter skal det nu besluttes, "hvor jeg skal hen" - men under et møde igår med min advokat fra fagforeningen blev jeg klar over, at der INTET står i mine papirer, at der INGEN afklaring er igang, at INGEN har taget notits af mine læge papirer, at INGEN har søgt videre indsigt hos lægen, at man ser stort på, hvad jeg selv har forklaret, og at det hele er formuleret, så kommunen har fuldstændig frit lejde til fortsat at lade mig køre rundt i systemet.
Advokaten sagde: "Jeg har set meget, men det her er grelt"!
Jeg er blank, når det gælder om at gennemskue juridiske spidsfindigheder og kan komme til at sige ja til hvadsomhelst.
Min advokat har på et tidspunkt sagt, at han ville gå med mig som bisidder, - men jeg tvivler på, at han har tid til det. Nu har jeg foreløbig skrevet til ham, at jeg får det møde udsat til jeg har en bisidder. Hvis han ikke har tid, må jeg skaffe en anden, for jeg er kørt temmelig meget ud i tovene. Er der nogen, der ved, hvor man går hen, hvis man har brug for en uddannet bisidder?-og ikke har penge? På forhånd tak.

Hilsen,
Mette
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 02:04   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Har du overvejet at søge førtidspension §17 på det foreliggende grundlag?
Dette er en super pargraf, der kan plante en solid næve i bordet og få sagsbehandleren i omdrejninger, så de bliver nødt til at få afklaret dig på MAX 3 mdr - herunder kommer der også tjek på ressourceprofilen, og efterfølgende kommer der ord og handling.

Jeg kan VARMT anbefale dig at søge den...ja, jeg vil nærmest sige, at den er skabt til en situation som din!!!

Angående bisidder, så kan du læse mere her - du behøver slet ikke at være medlem af ældresagen, men de kan hjælpe dig....også ganske gratis.

http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/Default.aspx
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 04:16   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak for forslaget, - men, sig mig, hvorfor mon advokaten ikke lige har nævnt den? Superparagraf, - hmmm!
Jeg er blevet advaret imod at søge pension, fordi kommunen da kan køre sagen rundt lige til jeg en dag skal have folkepension.
Psykologen, der lavede progressionsrapport om mig foreslog, at jeg henåndede p-ordet i den udtalelse, jeg som klient kunne komme med, - og det gjorde jeg, men ingen synes at tage notits af det. Jeg er lidt bange for at sige for meget, - for deres reaktion.

Hvis jeg ikke kan komme i kontakt med advokaten, vil jeg da tale med ældresagen. Tak for forslaget.

Hilsen,
Mette Holm

§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Er det denne § 17? Mig siger den ikke noget særligt.

Hilsen,
Mette
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 15:08   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er den.

Det vigtige er, at det er på det FORELIGGENDE grundlag.

Og så indhenter kommunen ikke yderligere oplysninger, og har 3 måneder til at træffe afgørelse, om du skal have pension eller ej.

Advokaten burde da kende den mulighed.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 15:42   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- ja, det burde næsten være advokatens første råd til dig!

Den er rigtig god at søge, for så bliver du fuldstændig afklaret på max 3 mdr - der hvor du er nu, kan det jo tage årevis at få en afklaring, en opdatret ressourceprofil og en holdbar handleplan.

Det geniale ved denne § er, at de får fuldstændig styr på din sag på rekordtid, og da vi formoder du ikke er berettiget til førtidspension, så skal der i afslaget stå nøjagtigt hvad du så skal/kan, hvilket de skal handle på.
Og da du i forvjen er på kontanthjælp, så kommer du ikke i økonomisk uføre...

Altså jeg kan kun anbefale dig at søge den, det er mit bedste tip!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2009, 11:50   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
"advokaten siger"

Jeg talte med ham igår. Han går med mig til mødet og mener, at jeg egentlig ikke skal ansøge om noget specielt før vi har hørt, hvad sagsbehandlerne siger. Fornuftigt nok, mener jeg. Mein Gott! hvor er jeg nervøs.

Hvis man har den historie, jeg har, er 56 år og har været valgt fra af arbejdsgivere i så mange år på grund af manglende erhvervsfaglig baggrund, og har fysiske skånebehov, er det jo ikke særlig sandsynligt, at jeg er en af dem, der bliver ansat når konjunkturerne om nogle år vender (til den tid 60 år, stadig med hullet erhvervsbaggrund, stadig uden erhvervsfaglig uddannelse, nu med 12-14 års arbejdsløshed bag mig, samt et skånebehov...nej, vel?)
Det må da næsten give en slags mulighed for at søge pension på sociale indikationer, hvis jeg ikke må gøre min uddannelse færdig, så jeg kan komme videre.
Man kan da ikke forsvare at gøre nogen til livsfange fordi erhvervslivet ikke vil have dem.

Sidst redigeret af mukke; 04-12-2009 kl. 13:38.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2009, 15:08   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja de har jo længe eftersøgt det 'grå guld' og slået fast, at medarbejdere gerne må være grå i toppen og at erhvervslivet har en masse at byde på, uanset den gruppe man tilhører...

- det holder bare sjældent stik i virkeligheden, hvis man har nogle skavanker og heller ikke har nogen nævneværdig uddannelse.

Nå, men hold pargrafen i mente, og brug den hvis du igen bliver syltet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2009, 22:40   #8
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jotak. Problemet er, at jeg har uddannelse, erfaring og baggrund. Det er bare ikke rettet imod det ordinære arbejdsmarked, så det regnes ikke for noget. Jow-jow!

Sidst redigeret af mukke; 04-12-2009 kl. 22:44.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 21:51   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nå, advokaten var syg og kunne ikke komme med mig til møde, så jeg tog en veninde med. Hun sagde lige lovlig meget i sin iver for at hjælpe mig, men det gik da, og det var en stor hjælp, at hun var der, for jeg rystede over det hele og var helt tør i munden. Jeg får afslag på min reva-ansøgning, men det blev da til, at jeg skal starte en afklaring i væksthuset. Jeg anså ikke, at det var klogt at sige
§17 så længe ikke alle papirer fra læge og fys er kommet.
Den "gamle" sagsbehandler (set hende 2 gange) sagde, at hun godt kunne se, at jeg har en funktionsnedsættelse og at flex formodentlig ville komme på tale. Den nye sagsbehandler tyrede løs: "Ved du hvad andre gør, når de vil ud af systemet? De går ud og tager et arbejde". Jeg måtte hugge ham lidt ned, og næste gang tror jeg nok, jeg må starte med at forklare ham, at jeg sad og kæmpede for mit liv. Nu får vi se, hvad der sker.
Igen, tak for Jeres råd.

Med venlig hilsen,
Mette

Sidst redigeret af mukke; 07-12-2009 kl. 21:54.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
bisidder Peacock Et godt link! 24 26-11-2013 00:38
Hvor finder jeg en bisidder? Snuppi At søge førtidspension 4 19-04-2013 22:07
Bisidder Diddii Alt det andet 1 06-12-2010 11:23
Bisidder Chihuahua Alt det andet 5 23-06-2009 16:45
Bisidder???? Pipaluk Dit og Dat 5 20-02-2008 21:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension