K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2009, 01:12   #1
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Førtidspensions ansøgningen !

Nu har jeg fået sendt ansøgning afsted til min §17.

Jeg er målløs over at anbefalingen fra lægekonsulenten fra oktober måned ikke er blevet fuldt, hun skriver direkte at ....klienten vurderes til ikke være istand til at fungere arbejdsmæssigt....

Jeg er også telefonisk blevet informeret om at sagen kommer for en Pensionsudvalg men det viser at min ansøgning først skal sendes til en Indstillingsudvalg enten 1/12 eller 17/12 og derefter vil den blive videresendt til Pensionsudvalget hvis den godkendes som ikke har nogen fastlagte dato´er endnu.

Det er første gang jeg søger og jeg har jo haft mine problemer med sagsbehandleren undskyld jeg mener BESKÆFTIGELSESSAGSBEHANDLEREN *g*

Jeg har leveret brevet ( fået det påtegnet med stempel og underskrift på originalen FØR de tager kopi ), med de notater jeg vil have med i ansøgningen.

Nu skal jeg vente på at han får mine notater skrevet ind i ressourceprofilen også skal jeg godkende den igen for at se om det er korrekt indskrevet.

Er det korrekt at kun ressourceprofilen bliver sendt afsted uden alle dokumenter som ligger til grund for ansøgningen ???
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 03:23   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Da jeg fik min ressourceprofil, var der også - overraskende, vedlagt ca 52 sider lægepapirer der gik fra perioden 1992 og frem til 2009, og som sagsbehandleren havde brugt til at lave ressourceprofilen efter.
Mange af disse papirer og lægeerklæringer var overraskende, for de var jo aldrig blevet vedlagt mine aktindsigter, så jeg kendte faktisk slet ikke til de fleste af dem....

Så i min sag var der dokumenter vedlagt ressourceprofilen. Sagsbehandleren nævnede også muligheden for, at jeg kunne kommenterer punkter i ressourceprofilen ved hjælp af lægedokumenterne, og sende dem med tilbage sammen med ressourceprofilen som bilag. Dette blev så aldrig nødvendigt, da ressourceprofilen føltes korrekt i maven allerede første gang jeg læste den.

Ved ikke om det var dét du mente med spørgsmålet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 08:30   #3
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Som jeg har fået fortalt, af min sagsbehandler, er det alle parpir'ne i sagen, altså både resoursse, og div. læge udtalelser, + hvis man har været i arbejdsprøvning, der kommer med i en § 17 få foreliggende dogumenter. Det vil sige alt der ligger på dig i din sag.

Jeg har en § 18 igang nu, men en § 17 klar, hvis den ikke går igennem på en 18.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 10:29   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Havedammen Se meddelelser
Nu har jeg fået sendt ansøgning afsted til min §17.

Skrev du, at det skulle være på det foreliggende dokumentationsgrundlag?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 13:16   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er alle de papirer som ligger i din sag der kommer afsted...

Den eneste de må arbejde videre med efter din ansøgning er ressourceprofilen...

Men det er selvfølgelig kun hvis du har skrevet som Trold spørger om....På foreliggende grundlag...

Hvis det er en alm §17....ja så kan alt komme i betragtning og de skal afprøve dig efter alle regler i den sociale lovgivning...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 17:30   #6
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Skrev du, at det skulle være på det foreliggende dokumentationsgrundlag?

Ja jeg har skrevet på det foreliggene grundlag og mine rapporter står der.....inden for enhver erhverv vurderes jeg til ikke at kunne forsørge mig selv fremover.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er alle de papirer som ligger i din sag der kommer afsted...

Den eneste de må arbejde videre med efter din ansøgning er ressourceprofilen...

Men det er selvfølgelig kun hvis du har skrevet som Trold spørger om....På foreliggende grundlag...

Hvis det er en alm §17....ja så kan alt komme i betragtning og de skal afprøve dig efter alle regler i den sociale lovgivning...

Skal de afprøver mig selv om lægekonsulenten skriver i rapporten at jeg ikke vurderes til at have en fungerende arbejdsevne ???

Mine 2 psykolog rapporter skriver faktisk det samme bare med andre ord.

Sidst redigeret af Stezu; 28-11-2009 kl. 19:23. Årsag: 2 indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 18:42   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det plejer de (pensionsteamet) at være ret ligeglade med! De ser helst at der ligger en arbejdsprøvning MAX 6 mdr gammel.
Det plejer at være dén progressionsrapport de bruger i deres vurdering.

Men hvis du har været i arbejdsprøvning tidligere, så kan det da tænkes, at det er nok!?
Og at din tidligere arbejdsprøvning har dannet grundlag for deres vurderinger...

Jeg kom aldrig i arbejdsprøvning da det kunne forværre min tilstand permanent.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra gammel førtidspensions ordning til ny førtidspensions ordning Webmaster Fremtiden for fleksjob og førtidspension 16 12-02-2013 15:46
hvordan forløber ansøgningen til ftp? hopper Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 29-09-2010 09:41
Førtidspensions Reform neelix Fremtiden for fleksjob og førtidspension 28 18-09-2010 17:44
Førtidspensions indflydelse på SU Danielsan Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 24-03-2010 23:23
førtidspensions formue kurtlar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 08-03-2010 17:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension