K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2009, 22:30   #1
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
besparelser

jeg sad lige endnu engang og tænkte

der bliver sparet på
1. børneområdet
2. ældreområdet
3. sundhedsvæsnet
og jeg kan blive ved.

så lyder min spørgsmål.
hvornår har man sidst hørt om en poliktikker der går ned i løn fordi der skal spares
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 22:33   #2
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
nææ fanden hytter jo sine ikke
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 22:39   #3
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
det er jo det, jeg tænkte på om der ikke er en politikker der har tænkt på at personen måske kunne vinde et valg, med de få ord her.

mit mål vil være at sætte løningerne ned hos samlige folketingsmedlemmer/byrådsmedlemmer og bruge det på velfærd
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 22:40   #4
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Rigtig godt spørgsmål. Man skulle jo mene alle for en og en for alle. Men det gælder nok kun i det lavere hiraki.

En bekendt var engang på et kursus, hvor man regnede på følgende:
Hvis hver politiker selv sørger for at betale ind til deres pension ville følgende være gratis for hele samfundet

- gratis tandeftersyn
- gratis briller
- gratis instution
og meget mere.

Det sætter da tingene i perspektiv.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 23:59   #5
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Interessant men kan ikke i min vildeste fantasi forstille mig nogen ville gøre det "bare" for at "tjene" landet og dets borgere... Men kunne være sjovt at se deres reaktion på spørgsmålet..
Glæder mig til at se svarene fra politikkernen(hvis nogen altså tør sende spørgsmålet til dem )
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 09:07   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Samt hvorfor er det aldrig mellemleder som ryger ud, nej altid dem med den lavest løn.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 11:01   #7
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
det med at mellemleder aldrig ryger ud først kan jeg faktisk godt svare på, da de fleste mellemleder er funktionnær lignene ansat vil det blive for dyrt at fyrer dem da firmaet de skal fyres fra skal frit stille dem med løn i meget lang tid, har hørt helt op til 9 mdr. og da fyringer jo har til hensigt at spare i firmaerne her og nu kan det jo ikke betale sig at fyrer dem, hvorimod en længer nede i hirakiet (dem der i virkeligheden er dem der tjener penge til firmaet) kan fyres med kort varelsel og med en opsigelse hvor de rent faktisk skal arbejde til sidste arbejdsdag.
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 11:46   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men så kunne de lade være med at udnævne rigtig mange til mellemleder.
Har selv arbejdet på en kommunen engang, så ved udmærket hvem som ryger først.
samt når der er blevet fyret 15, så cirka et år efter er der ansat 20 til og som regel til en højere løn.
Det var jo ikke mig i den høje lønklasse, så vi kunne side trygt og roligt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 12:12   #9
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
jeg skrev ikke det med mellemleder for at forsvare dem, for jeg syntes at det er forkastlig at tingene er skruet sådan sammen


jeg er nok ikke den eneste der har svært ved at åbne munden når det kommer til lønforhandlinger.

det er godt nok mange år siden at jeg var udsat for at jeg fik nyt job, og jeg syntes selv at jeg fik en fin løn jeg var jo bare glad for at jeg fik jobbet, ca 3 mdr efter blev der ansat en rent faktisk med færre kvalitiationer end jeg havde og en dag snakkede vi løn hvor han fortalte at han rent faktisk fik 11 kr mere i timen end mig, det blev jeg da lidt knotten over, og efter et par dage fik jeg manede mig op og gik ind til afd. lederen og sagde at jeg vil have mere i løn. hvortil at jeg fik svaret at det kunne ikke lade sig gøre for jeg manglede nogle kvalitiaoner for at kunne komme et løntrin højer op, og det skal siges at jeg har ikke nævnt noget om at jeg viste hvad de andre fik i løn,
der gik yderlig nogle dage og ham der blev ansat efter mig fik fyrersedlen p.g.a. uoverenstemmelser i ansættelsens kontrakten (nærmer uddybet at han snakker med os andre om hvad han fik i løn) så han blev selvfølgelig sur på mig da han mente at det var mig der fik ham fyret, men efter lange diskutioner fik jeg ham overbevist om at jeg ikke havde nævnt noget ved at jeg sagde mit job op, vi fandt så ud af sener at det var en af de andre ansatte som var afd. lederens gode ven i det private der havde fortalt hvem der snakkede om hvad de fik i løn, for sjov nok efter at vi holdte der blev der ansat 2 nye som også var afd. lederens venner
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 14:45   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mellemleder er da ikke til at undvære (ikke inden for de ufaglærte rækker ) jeg var mellemleder da jeg blev syg, lå rundt regnet 15 kr højre i løn end de ansatte, og havde hele ansvaret

Havde ikke nogen ekstra beskyttelse i min kontrakt , fordelen ved at have mellemleder forfremmet fra gulvet af, er at de er meget mere loyale og meget mere "venner" med dem de skal arbejde med, så det er en svær balancegang ..

Jeg var beskyttet af at jeg var sikkerhedsrep , men det var da ikk noget problem, først fik jeg brev om at jeg var væltet af kollegaerne fordi det var langvarig sygdom , så fik jeg opringning fra kollegaer om at et passede ikke og fem dage efter jeg var blevet "væltet" fik jeg brev om at jeg var fyret grundet nedgang i firmaet ... (der havde jeg været syg i to mdr )

Så det er nok meget afhængig af hvilke fag mellemleder vi snakker om ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Urealistiske besparelser i jobcentre buster Politik og Samfund 0 07-06-2010 00:06
Besparelser på handicapområdet Benny Gerhard Politik og Samfund 0 19-03-2010 11:48
Besparelser på socialpsykiatrien - Udsatte Voksne Mella Politik og Samfund 6 11-10-2009 02:13
Nye besparelser der rammer de svageste Hejdien Nyt om loven 14 16-03-2009 18:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension