K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2009, 23:54   #1
lwj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
lwj er ny på vejen
Hvor onde kan mennesker være?

Jeg er chokeret over, hvor onde nogen kan være!

Har været sygemeldt i over 3 år og har mindst det sidste år været syg på egen regning - altså uden sygedagpenge.

Gik ned med stress, udbrændthed og depression - vidste til sidst ikke hvad jeg foretog mig eller hvorfor..... og blev sygemeldt. Da jeg var ret langt ude i hampen "turde" lægen først kun sygemelde mig for et par uger, for at jeg ikke skulle gå helt i hundene. Her efter blev sygemeldingerne forlænget på ret lang tid, da jeg slet ingenting kunne.

So far so good..

Jeg har nu været syg uden arbejde i ca. 3 år. Det seneste uden sygedagpenge og altså uden belastning af offentlige midler.

Har en hest som jeg bruger megen tid på og får megen ro af at tilbringe tiden sammen med. Har været i arbejdsprøvning på stedet, men det gik slet ikke.

Tilbringer dog stadig rigtig meget tid sammen med min og andre heste på stedet, som jeg bruger som "mit værested".

Nu har "nogle damer" imidlertid fået så ondt i røven af mit ophold på "mit værested", at de har forsøgt anonymt at anmelde mig for socialt bedrageri til min kommune.

Deres påstand er, at jeg hæver sygedagpenge samtidig med, at jeg er fuldtidsansat på det pågældende sted.

Nu er det bare sådan, at jeg ikke modtager sygedagpenge og ikke har gjort det i ca. 1 år og at jeg slet ikke er ansat det pågældende sted.

Da stedets ejer er en af mine gode venner, har jeg fået lov til at komme og forsøge at hjælpe i det omfang det er mig muligt og hestene har en positiv virkning på mig.

Havde jeg ikke haft denne mulighed, da min depression var på sit højeste, ja så havde jeg "taget billetten". Så dette mit værested har været min redning.

De omtalte anonyme damer påstår overfor kommunen, at jeg hæver sygedagpenge samtidig med at jeg er fuldtidsansat på det pågældende ridested. At jeg slet ikke er syg, men en god skuespiller, at mit humør altid er i top og at jeg bare er doven og ikke vil arbejde.

Kan oplyse, at jeg har et gevaldigt flot karriereforløb bag mig - inden jeg brød sammen.

Tja det blev lidt langt og alligevel for kort til, at blive tilstrækkelig nyanceret, men det er i hvert fald det værste, jeg har oplevet under min usynlige sygdom!
lwj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 00:27   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ufatteligt.

Kunne du få ridestedet til evt. at bekræftige i hvilket omfang du er der, og hvad du laver. Desværre er der elleres riciko for at det vil hænge ved, i din senere afklaring.

Udover det skal du bare nyde tiden der, og komme til hægterne. Det er utrolig helbredende på mange måder, hvilket du jo har erfaret.
Held og lykke
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 00:44   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mon ikke kommunen ser at det er pure opspind da nu betop IKKE modtager sygedagpenge??? De er jo godt klar over, at nogen bare har ondt i røven....fordi de nyder at have ondt i røven, keder sig, ikke har så meget liv selv, og mægtig gerne vil have andre ned med nakken, for ligesom at få det lidt bedre selv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 08:38   #4
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej lwj
Først, føj da for en situation til Dig og op med humøret

Kommunen burde melde damerne til politiet for falsk anmeldelse, alternativt : hvis Du har fået på skrift at der har været en anmeldelse for kriminel handling (socialt bedrageri) til kommunen, kan der nok rejses sag på falsk anmeldelse og injurier af dig overfor dem.

Hvis det var mig ville jeg ikke have kræfter til det ( lider af samme sygdom stort set, tør bare ikke færdes ude ), men måske ville det hjælpe på de damer at få at vide de selv har begået kriminel handling i form af falsk anmeldelse ....

Måske er det her for mig en reaktion på min egen situation, men overvej hvad Du vil gøre, kommunen er nok ikke din ven i det her, men som der bliver sagt, får Du ikke sygedagpenge eller kontanthjælp ( som jeg forstår dine oplysninger ) er det et klart tilfælde af falsk anmeldelse, og en evt. skriftlig meddelelse fra kommunen skulle kunne bruges som dokumentation over politiet ved anmeldelse.

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 09:31   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jo det trist nogle har ondt et vist sted. det ville jeg lade ligge og ikk bruge tid på falske andmeldeler. men jeg ville også få vennen til at skrive i vilken omfang du er med der, hvorfor og hvad du har ud af det .mere for at der ikk skal blive nogt sener ,for lige nu tror kommunen måske du er på vej til at være godt igang. hel og lykke frem over .
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 09:40   #6
hwm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Indlæg: 30
Styrke: 15
hwm er ny på vejen
de skulle skamme sig,føj.....tror kommunen vil se på det som en and..
hwm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 10:10   #7
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
Hej.

Når du ikke modtager sygedagpenge eller kontanthjælp så rager det ikke andre om du så arbejdede 100 t om ugen på rideskolen. Det kan andre ikke blande sig i.
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 13:48   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
lwj nu ved jeg ikk hvorfor du ikke får Sygedagpenge men som også frupia skriver så rager det ikke nogen hvad du laver når du ikke får noget offentligt hjælp (heller ikke boligsikring ? ) men som andre også skriver så kan det skade din sag i kommunen hvis du feks er ved at blive udredt og de så tror at du drøner rundt på en rideskole i højt humør og arbejder en vis legemsdel ud af bukserne ..

Jeg kan kun sige at så ondskabsfulde mennesker som omtalte damer burde prøve deres egen medicin og jeg kan ved gud ikke forstå hvad der formår sådanne mennesker at sparke sådan til andre mennesker de må have en kæmpe brist et eller andet sted det er helt sikkert ...

Men som skrevet alt efter hvad der sker i din sag pt så ville jeg som også andre har været inde på skrive til kommunen, forudsat at du ved at der er en sag på dig altså at du er meldt for socialbedrageri (som kommunen jo så med det samme har kunne afvise da de jo ved at du ikke modtager sygedagpenge) men jeg formoder at du har en åben sag oppe på kommunen for at finde ud af hvad du videre skal i dit liv..

Og i den forbindelse ville jeg skrive til den sagsbehandler der sidder med min sag .... og skrive noget ala


Citat:
Jeg er blevet opmærksom på at jeg er blevet meldt for socialbedrageri af en dame på en rideskole hvor jeg har min hest , denne skulle have oplyst kommunen om at jeg er mange timer på rideskolen og tjener penge ved at være der ...

Jeg skal gøre opmærksom på at jeg IKKE arbejder på omtalte sted og at jeg IKKE er der i mange timer, det som det drejer sig om er simpelthen at jeg har min hest dernede og at jeg bruger det at være sammen med min hest som afslapning og hjælp til at komme videre i mit liv, som kommunen også ved er mine sygedagpenge lukket og jeg får derfor ikke penge nogen steder fra, så det kan ikke dreje sig om socialbedrageri.

Min hest og omgangen med den og andre heste har simpelthen været det der har holdt mig i live, jeg har været så heldig at få lov til at være nede på (skriv navnet på stedet) hvor jeg tidligere har været i arbejdsprøvning..

Men der er ikke tale om arbejde simpelthen kun om adspredelse i mit liv i forsøg på at bevare min forstand og have noget at give mig til, jeg vedlægger dokumetation fra leder af stedet hvoraf det fremgår at jeg IKKE arbejder pågældene sted og jeg beklager og er meget ked af at nogen mennesker er så gemene at de mener det er ok at ødelægge den sidste rest af indhold jeg har i mit liv ...

Og jeg vil tage stilling til videre skridt mod vedkommen, i form af politianmeldelse men det er vigtigt for mig at det af min sag fremgår at jeg IKKE arbejder og at det ikke drejer sig om arbejde det jeg laver på stedet men ganske enkelt er det eneste holdepunkt i mit liv pt og jeg tør ikke tænke på hvad der ville være sket hvis og så frem jeg ikke havde haft (stedets navn) at stå op til om morgen ...

Derfor vil jeg gerne have at denne skrivelse lægges ind i min sag så der ikke senere hen i forløbet kommer tvivl om hvorvidt jeg kan arbejde eller ej og sådan at der ikke senere hen i forløbet kommer tvivl om hvorvidt jeg har undraget mig betale skat ..

Med venlig hilsen
Dit navn cpr nummer osv
Noget i den stil ville jeg skrive til kommunen bare sådan at der sener hen ikke er noget at komme i tvivl om .. og så skal man huske at selv om du havde fået sygedagpenge så er det tilladt at have et liv ved siden af og at komme på en rideskole og være ved sin hest er en af de allerbedste former for afstressning ...

Som smølfen også skrive så kan man også overveje at melde vedkommen til poltiet hvis man orker det men det kræver beviser det kræver at du ved og kan bevise at det er den omtalte dame der har generet dig og at det er den omtalte dame der har meldt dig ...

Og ikke mindst ved du at hun har meldt dig fordi du har fået det på skrift fra kommunen eller er det bare noget rygtet siger, for det kan jo være at det ikke er rigtig...

Jeg ville ikke kunne dy mig for at konfrontere damen med min viden og det at jeg ikke fik sygedagpenge og ej heller t jente penge på stedet og at hendes smålighed og ondskabsfuldhed slår mig med undren og væmmelse . men det kræver nok at man psykisk er i stand til det og ved godt at det ikke er alle der er det ...

Men håber du kan lægge det bag dig , skriv til kommunen hvis du ved at det er en reel anmeldelse og så prøv at glem det og tænk på at der er 1000 gode for hvert onde menneske ...

Bla der hvor du har været i arbejds prøvning og som hjælper dig og din hest ..
  Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 16:06   #9
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg tror ikke absolut de damer som har anmeldt dig er onde, jeg tror
snarere de har fået nogle oplsninger om dig, som de har troet på,
og derfor i god tro har henvendt sig til kommunen.

Jeg ved ikke, hvorfor du ingen indtægt har, de færreste kan leve
uden en indtægt, så måske har nogen hørt at du engang var på
sygedagpenge og har opfattet det som om du er det nu.

Hvis du er under afklaring hos kommunen kan det muligvis skade
dig.

Det er selvfølgelig trist, at blive mistroet og angivet for noget man
ikke har gjort, så det allerbedste råd jeg kan give dig, er at sætte dig
sammen med de damer som har angivet dig, og så en person fra
værestedet, så du kan få afklaret hvad der er sket.

Når de så har hørt din version, kan det være de vil ringe til kommunen
og trække anklagen tilbage imedens de overværer samtalen.

Noget andet er, at de muligvis bare siger, at de har anmeldt dig, UDEN
at have gjort det, så derfor synes jeg også samtalen er vigtig.

Jeg kan ikke se, hvad de kan få ud af at have anmeldt dig, medmindre
du er under afklaring.

Læser lige, at du skriver at de har FORSØGT at anmelde dig anonymt, så har de måske slet ikke gjort det?

Sidst redigeret af Tanja; 12-11-2009 kl. 16:27.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 16:58   #10
cara mia
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2009
Lokation: 6500
Indlæg: 26
Styrke: 15
cara mia er ny på vejen
heste

øv altså en træls situation, hvis bare folk ville forstå hvor meget det giver at værer sammen med ens hest, selv om man er syg jeg er temmelig sikker på at jeg ikke kunne have bevaret mit gode humør de fleste dage hvis det ikke var for hestene, at jeg så indimellem har dårlig samvittighed over at jeg ikke kan nær så meget sammen med dem som jeg plejer tror jeg egentlig de er lige glade med. håber du finder en løsning (selv tror jeg desværre ikke jeg ville være voksen nok til at sætte mig ned og snakke pænt med damen) herfra og være du glad for du har en trofast ven på 4 ben
cara mia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor kan vi spare, aktiviteter og andre rabatter for mennesker på FP Nøgne tær Politik og Samfund 23 03-01-2014 08:29
Er kommunerne onde frupia1 Alt det andet 8 09-07-2010 20:54
Mennesker med psykiske handicaps har ret til at være forældre Mella Politik og Samfund 23 06-06-2010 17:06
DFer : Hvor dum har man lov at være.... Ragdoll Politik og Samfund 1 27-01-2010 12:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension