K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2009, 17:32   #1
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hash mod smerter

Ja, jeg må jo sige at jeg går ind for at frigive hashen, et for mit helbreds skyld men også for samfundets skyld. Hvordan modellen helt skal se ud er jeg endnu ikke sikker på hvad min mening er.

http://www.handicap.dk/handiklip/ons...-syge-danskere



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 20:02   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selvfølgelig burde hash frigives, fatter ikke det forlængst ér sket!!

Jeg kan desværre ikke selv ryge det, da det for mig, fremmer en psykotisk tilstand.

Men da jeg var yngre kunne jeg godt ryge det, men effekten har aldrig sagt mig noget, jeg blev enormt sløv hvilket ikke matcher min energiske tankegang

Så istedet medicinerede jeg mig med sprutten, og SÅ kom der gang i den!!!

Men hash er da meget mere miljøvenligt!!, hehe....tænker i grønne afgifter, global opvarming og naturprodukt.

Sidst redigeret af Ninja; 07-11-2009 kl. 20:04.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 22:38   #3
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hvis man frigiver hash tror jeg der er mange, som vil prøve det, der vil
også være mange, som vil blive stofmisbrugere, da det ofte starter
med hash!!

Men som medicin og under kontrollerede forhold af læge, kunne man godt
bruge det til stærkt smertelidende patienter!
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2009, 23:38   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hash er så langt....

....at foretrække fremfor alkohol, der er ingen der bliver aggresive og voldelige af hash, som alkohol meget nemt kan gå hen og gøre, med splittede familier til følge. Jeg siger ikke at det aldrig er sket men jeg har endnu aldrig hørt om familier der er blevet splittet på grund af brugen af hash eller cannabis. Måske er der sket splittelser på grund af angsten for ulovligheden i det. Hash/Cannabis har heller ikke alle de følgesygdomme som alkohol har, alkohol vil dræbe dig 10 gange så hurtigt som hash/cannabis.

En anden ting er at det vil fjerne en platform for en stor del af den kriminalitet vi har i Danmark.
Og så kan man jo tilføje at alle tiltag til at bekæmpe misbrug af hårde euforiserende stoffer i Danmark alle som en er slået fejl.
Jeg tror netop at hvis man frigiver hash, hvorfor så begynde på noget ulovligt når du kan have det sjovt lovligt?

Misbrug af den ene eller den anden art,vil være lige så umulig at bekæmpe, for der er altid nogen der vil gøre det uanset, så er det bedre at lære at omgås fornuftigt med hash/cannabis, og det må jo være op til forældrene at sørge for at deres børn får et sundt og fornuftigt forhold til det, ligesom de burde gøre det med alkohol. Alkohol er i mine øjne langt mere farligt og langt mere ødelæggende end hash/cannabis.

Og så er der det med det medicinelle aspekt, det er en stor hjælp for Sklerose ramte, m.m.

Læs evt. mere her http://cannabismyter.dk/

Jeg siger: Giv cannabis fri, eller forbyd alkohol.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 07-11-2009 kl. 23:41.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 00:11   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sjovt, men af alle dem jeg kender der ryger hash, så er der ikke EN ENESTE der tager hårde stoffer - de har heller aldrig haft lysten til det!!

Så dem der tager hårde stoffer, er vel folk der bare er indrettet med en hjerne der VIL afprøve det. Sådan er der jo nogen der er.

Men at sige at hash lægger op til at man også ryger ud i hårde stoffer, lyder da lidt søgt.

Som Mor vil jeg i hvertfald hellere have at mine unger kan købe hash i en organiseret og lovlig biks, end at de skal ud på gaden og købe hash'en og evt få tilbudt speed og Rohypnol med som rabat, og så ellers vare sig for at få en kugle i nakken.....

Alkohol er da tyve gange værre end hash!!!

Og hvad endnu mere morsomt er, at hash er forbudt, men man kan købe jointpapir og færdigrullede jointrør i ALLE kiosker!!! Så staten vil jo gerne tjene pengene på dem der er kriminelle.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 00:50   #6
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Min mand fim tilbudt Marinol, af Rigets smerteklinik, som led i smertebehandlingen ( cancer) , men da han fortalte, at han i forvejen røg en lille joint.. ja så skulle han Sq bare fortsætte med det ;

Jeg er også for lovligørelse af hash, hellere cafeèr med opsyn,

"end gadesalg og hva`skal det være, når butikken lukker!!!"

helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 04:52   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har også et familiemedlem der bruger hash som smertestillende og muskelafslapper ved spasmer og det virker bedre end noget af alt det medicin han fylder sig med...

Og klart jeg ville også foretrække at mine knægte prøvede det i en legitim cafe i stedet for at købe det på gaden og ryge det underlige steder...

Og jeg er ikke mere naiv end at jeg ved at de har prøvet og eksperimenteret med det. heldigvis så er det ikke noget de finder så vildt attaktivt men de ville da gerne høre om jeg havde prøvet det og må jo så indrømme at jeg har røget en del, men havde ikke problem med at stoppe fra den ene dag til den anden og tror heller ikke på at det er første skridt til stoffer men kender da til folk i min omgangskreds der stadig ryger det jævnligt i sær for at stresse af .. og dem om det ...

De er voksne og kan styre det...

Det som jeg syntes er fuldstændigt latterligt er at her i landet skal man være fyldt 18 for at købe cigaretter men 16 for at købe alkohol peg lige på logikken i det ...
  Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 16:57   #8
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg er aldrig blivet tilbudt hash, har heller ingen venner som har prøvet
det, men jeg ved det kan købes mange steder.

Jeg har set flere tv programmer, hvor det er startet med, at folk røg hash,
og så blev det til hårde stoffer og ofte kriminalitet for at skaffe pengene,
der var også nogle som havde fået hjerneskader eller paranoia m.m, på
grund af hashrygning, jeg ved godt, at mange kan styre det, men desværre
langt fra alle, og sundt er det bestemt ikke!!
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 18:04   #9
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Jeg er aldrig blivet tilbudt hash, har heller ingen venner som har prøvet
det, men jeg ved det kan købes mange steder.

............. jeg ved godt, at mange kan styre det, men desværre
langt fra alle, og sundt er det bestemt ikke!!
Nøjagtig ligesom med alkohol!!!

Giv cannabis fri - eller forbyd alkohol!




Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 18:30   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er mange fordomme og misforståelser i forbindelse med hash.

Og netop det der med hash-psykoser mm kunne man komme tillivs ved at frigøre det. Heldigvis er det en sjældenhed, men det sker.
Folk aner jo ikke hvad det er for en slags hash de køber, og der er mega forskel mht kvalitet alt efter om det er fra Libanon, Afghanistan eller Marocco. Eller om hashen er rød eller sort. En nybegynder der står på gaden og skal købe, ka jo få en kvalitet der sender dem direkte ind på den lukkede...

Så det ville da hjælpe en hel del på begreberne, hvis der fulgte vejledning med mht kvalitet, styrke og dosis.

Forskel på hash og alkohol er, at alkohol kan dræbe hvis man får for meget, og hver weekend bliver unge mennesker reddet på målstregen af udpumpninger, mange dør af alkoholforgiftning, eller fordi de bliver kvalt i deres eget bræk - der er endnu ingen akutte dødsfald pga hashrygning! men alkohol dræber mange unge mennesker om året.

Og hvis man kigger på statistikerne, så er alkohol den støreste synder mht trafikdrab/uheld og ulykker, grov vold, mord og den slags.

Tror ikke man kan finde nogen steder, at en alm hashryger står og tramper umotiveret på sit offers ansigt midt på Rådhuspladsen, som er tilfældet for folk der drikker....

Og hash giver heller ikke den der form for 'black out' som er kendetegnet ved for meget sprut. Får man for meget hash, så får man bly i benene og kan kun koncentrere sig om skukkerskål, jordbærsvampe og slumretæppe....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Depression og angst - hash eller medicinsk cannabis Allina Politik og Samfund 31 07-02-2017 09:54
Så er der nyt om smerter Mulle63 Alt det andet 0 25-11-2011 10:01
smerter charles Din historie 1 25-05-2011 09:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension