K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2009, 16:18   #1
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Gensidig forsørgelsespligt!

Opfordring til alle!
Ind på linket nede i højre skærmhjørne: underskriftsindsamlinger, når du er derinde, kør lidt derned, til hvor der står: Gensidig forsørgelsespligt, sæt din underskrift, og støt op om dette.
Der handler om, hvis du skal på pension, er du samboende med en', gift, der bliver din pension beregnet af ægtefælles indkomst. DVS. Tjener den anden part kr. ?, bliver din pension nedsat efterflg. Mener, det er inde på hjemmesiden: Borger.dk, man kan lave beregningerne.
Ikke nok med, man er ramt på den ene eller anden måde, og har været nødtil - tvunget til, at forlade arbejdsmarkedet, man bliver tilmed ramt økonomisk. Har været ude og læse hist & pist på nettet, om hvor familier, først bliver ramt af sygdom ell. lign., dernæst kan blive tvunget til at gå fra hus & hjem. Jeg tror det er de færreste i dagens DK, der kan undvære den ene indtægt, hvis man har hus ell. lejlighed evt. børn.
Jeg tror det er de færreste i dette forum, der har bedt om enten fleksjob, eller pension, =men er gjort uarbejsdygtig af den ene eller anden årsag.
Jeg syntes vi herinde, skal gøre fælles front, =lade det sprede sig som ringe i vandet til familie, venner, kollegaer o.lign.
En ting er sikkert, der er ingen, der ved hvad dagen i morgen bringer, - gudskelov for det, men det kan ske for hvem som helst, hvor som helst at blive/være uarbejdsdygtig.
Knus Lotus.
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 18:00   #2
Odense66
Elsker at være her på K10
 
Odense66s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 81
Styrke: 15
Odense66 er ny på vejen
Har allerede skrevet under...
Odense66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 18:11   #3
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Jeg har skrevet til 33 venner på facebook og bedt dem om og skrive under... og de er startet.. så hvis alle gjorde dette, blir listen laaaaang

Krammer
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 20:28   #4
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus Se meddelelser
Opfordring til alle!
Ind på linket nede i højre skærmhjørne: underskriftsindsamlinger, når du er derinde, kør lidt derned, til hvor der står: Gensidig forsørgelsespligt, sæt din underskrift, og støt op om dette.
Der handler om, hvis du skal på pension, er du samboende med en', gift, der bliver din pension beregnet af ægtefælles indkomst. DVS. Tjener den anden part kr. ?, bliver din pension nedsat efterflg. Mener, det er inde på hjemmesiden: Borger.dk, man kan lave beregningerne.
Ikke nok med, man er ramt på den ene eller anden måde, og har været nødtil - tvunget til, at forlade arbejdsmarkedet, man bliver tilmed ramt økonomisk. Har været ude og læse hist & pist på nettet, om hvor familier, først bliver ramt af sygdom ell. lign., dernæst kan blive tvunget til at gå fra hus & hjem. Jeg tror det er de færreste i dagens DK, der kan undvære den ene indtægt, hvis man har hus ell. lejlighed evt. børn.
Jeg tror det er de færreste i dette forum, der har bedt om enten fleksjob, eller pension, =men er gjort uarbejsdygtig af den ene eller anden årsag.
Jeg syntes vi herinde, skal gøre fælles front, =lade det sprede sig som ringe i vandet til familie, venner, kollegaer o.lign.
En ting er sikkert, der er ingen, der ved hvad dagen i morgen bringer, - gudskelov for det, men det kan ske for hvem som helst, hvor som helst at blive/være uarbejdsdygtig.
Knus Lotus.

Sorry det er lidt uden for emnet,

men din tekst er meget svær at læse, da bogstaverne er mindre end eller.
Tror det er den skrift type du har valgt, jeg har i hvert fald svært ved at læse den selv med briller på.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 20:33   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også problemer med at læse Lotus tekst - også selvom Lotus engang i mellem skriver med større bogstaver.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 21:11   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Lotus

Tak fordi du tager underskriftindsamlingen op her under de forskellige emner, jeg har selv kun skrevet om det under politik og samfund, som jo er noget langt nede på siden når man gerne vil nå flest muligt.
Web har heldigvis været så venlig at sætte linket på forsiden.

Kjersti er inde på det helt rigtige, da de fleste af os har en facebookprofil er det en god ide at invitere alle sine venner til at skrive under og muligvis også invitere dem til at blive medlemmer af gruppen GENSIDIG FORSØRGELSESPLIGT - NEJ TAK

Ellers er her igen et link direkte til Underskriftsindsamlingen

Jo flere gør netop det, jo hurtigere får vi de 3.000 underskrifter der skal bruges.

Mange Tak



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 22:24   #7
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hva er der nogen der ved hvad der blev til med Landsforeningen for Førtidspensionister, de havde en underskrift indsamling igang om samme emme for laaangtid siden

det er denne her jeg tænker på http://www.fibromette.dk/5237328
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?

Sidst redigeret af Peacock; 21-10-2009 kl. 22:31. Årsag: tilføje
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 23:12   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ved det ikk jeg skrev under men fandt aldrig ud af hvor mange det endte op med (har hørt at det ikke var mange ) men hvad der videre sket det ved jeg ikk
  Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 09:24   #9
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg kan ikke....

....sige, hvad der skete med den forige underskriftsindsamling, om den bare løb ud i sandet, eller om der kom noget ud af den?! Jeg har heller ikke tænkt mig at gøre mange tanker omkring det, jeg ser fremad, med denne underskriftindsamling for øjet og som målet.

Men hvad jeg kan sige er, at hvis man opretter en underskriftsindsamling så er det ikke nok at sætte sig tilbage og vente på at folk skriver under, den skal passes og plejes, der skal hver eneste dag bruges tid på at få underskriftindsamlingen synliggjort overalt hvor det er muligt, på facebook, i debatter, i diverse blogge, her på K10, i forskellige fora, osv. Underskrifterne kommer ikke af sig selv.

Derfor er det også så vigtigt at f.eks. de der allerede har skrevet under, også går på facebook og invitere andre til at skrive under, og opfordre dem til ligeledes at invitere deres venner, så det netop kan det, sprede sig som ringe i vandet.

Tusinde tak



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 09:34   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ragdoll, lige et spørgsmål.....

Kan man godt udskrive sådan en underskrift indsamling, og så gå fra dør til dør??

Jeg skal jo med ungerne ud til halloween, og kunne jo snildt få nogle underskrifter med på vejen.....

Bare endnu en strøtanke herfra - dem får jeg jævnt mange af, hahahaha.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gensidig forsørgelsespligt..... Chas Politik og Samfund 32 30-05-2012 00:50
Artikel på EB om Gensidig forsørgelsespligt Ragdoll Politik og Samfund 9 14-05-2012 11:58
Gensidig forsørgelsespligt! FrkSilverfox Politik og Samfund 29 23-12-2011 11:09
gensidig forsørgelsespligt når begge på FP? sane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 04-03-2011 09:45
Gensidig forsørgelsespligt Hammershus Politik og Samfund 35 09-12-2009 11:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension