K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2009, 14:15   #1
møffe2012
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
møffe2012 er ny på vejen
Afslag på flexjob.

Så har jeg fået svar fra ankestyrelsen hvor de stadfæster kommunens afgørelse om afslag på flexjob. Da jeg på et tidspunkt har kunnet arbejde 22½ time i arbejdsprøvning er jeg ikke dårlig nok til flexjob er nu i virksomhedspraktik med løntilskud dvs. jeg kun får løn for de timer jeg magter. Hvad skal jeg gøre for vi kan ikke leve af de håndører jeg tjener. Er der nogen gode råd til hvordan jeg kommer videre??
møffe2012 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 14:39   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
var det måske en ide med en revalidering til et mere skånsomt arbejde
  Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 14:43   #3
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej møffe2012.

Husker ikke lige din sag. Derfor spørger jeg dumt.

Hvorfor kan du ikke få godkendt flex på 22½ time, når en arbejdsprøvning har vist, at det er det, du kan klare?

Mig bekendt er du et oplagt emne til flex. Hvor har de fra, at du ikke er dårlig nok til flex?

Kan da godt være, der er noget, jeg har misforstået.

Der er en anden i dette forum i dag, der har fået en melding om, at 16 pr. uge er for lidt til flex. Kunne lide at vide, hvilket timeantal man skal ramme, for at det er lige i øjet.

Jørgine

Nu har jeg været inde at læse din sag igennem, fordi jeg blev lidt nysgerrig. Her står jeg af, fordi jeg ikke ved nok om regler og love i forhold til det, du har været igennem i 2 kommuner og med revalidering.

Håber, du får hjælp fra anden side.

Jørgine.

Sidst redigeret af Stezu; 20-10-2009 kl. 21:41. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 15:31   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg formoder at de 22½ time er uden nogen nævnværdige skånehensyn ?

Hvis det er med skånehensyn så trækker de jo tiden yderligt ned, tror at det store problem er at kommunerne ikke ønsker at tilkende fleks , pga refusion
  Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 15:33   #5
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
ØØØHH, Møffe, er der nogen plan for hvordan du skal blive selvforsørgene, for nu bliver jeg da helt forvirret

Er der nogen som helst forslag om revalidering, sådan som Hejdien er inde på?

Kan du skrive lidt om afgørelsen og dens præmisser, for ellers ville jeg da godt nok anke den til ankestyrelsen, for det var da Beskæftigelsesankenævnet du fik den åndssvage afgørelse fra, ikk'?
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 17:32   #6
møffe2012
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
møffe2012 er ny på vejen
Jo det er beskæftigelsesankenævnet som har truffet afgørelsen. De er enig i at min arbejdsevne er varigt nedsat, men har vedlagt et brev om en sag ang, en kvinde som havde en hjernetumor som kunne klare 32 timer som fik tilkendt flex af beskæftigelsankenævnet, kommunen klagede over afgørelsen og fik medhold da de kun kan betale løntilskud med 2/3 eller halvdelen...I mine arbejdsprøvninger har der været skånehensyn og i min nuværende praktikplads med løntilskud er der også de skånehensyn som skal være. Jeg arbejder 20 timer om ugen og må hver dag hjem og sove 2-3 timer efter arbejde, hvilket jobkonsulenten mener er meget normalt. nogle dage må jeg bare tage afsted uanset hvor dårligt jeg har det for jeg har ikke råd til at blive hjemme. Jeg tror nok kommunens plan er at jeg skal være i praktik et halvt år og så mener de jeg skal ansættes på normale vilkårSystemet stinker!!!
møffe2012 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 17:44   #7
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Hvis det fremover skal være standarden at man ikke kan få fleksjob medmindre ens arbejdsevne er 50% eller lavere, så bliver der dælme MANGE der ikke kan få fleksjob.

Hvis den afgørelse skal stå ved magt, må man altså maksimalt arbejde 18,5 timer om ugen for at kunne få fleksjob.

Mit råd vil være: KLAAAAAAAAAAAAG !!!!!!! Skynd dig at klage videre til ankestyrelsen og det kan næsten kun gå for langsomt.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 21:05   #8
Hannah
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2009
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hannah er ny på vejen
Jeg tror at du måske har spillet dine kort forkert.... Du har været for ærlig... Du skulle nok have sygemeldt dig nogle flere gange i din arbejdsprøvning... De er åbenbart ligeglade med at du ikke kan være noget for familien når du kommer hjem, men bliver nødt til at ligge og hvile i flere timer, og at du har brugt den energi du har til rådighed, på "jobbet"... Det er forøvrigt en lam forklaring din jobkonsulent kommer med, at det er meget normalt at skulle hvile i flere timer hver dag efter job.... det var der jo ingen af os der gjorde, da vi var "raske"..........
Jeg håber at det ender med en tålelig løsning for dig...
Har desværre ikke noget godt råd til dig.. udover at du måske skal få din læge mere ind over..
Held og lykke..
Venlig hilsen Hannah.
Hannah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 21:07   #9
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Uha det er sandelig ikke godt, for jeg arb. 22½ time om ugen.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 21:27   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg forstår det sådan, at beskæftigelsesankenævnet mener, at du kan arbejde EFFEKTIVT mere end 50 procent, og at du derfor ikke kan få fleksjob.

Hvis din arbejdsprøvning viser, at dine timer er INKL. pauser og skånehensyn og derfor IKKE overstiger 50 procent EFFEKTIVT, så bør du klage over afgørelsen.

Hvis din arbejdsprøvning viser, at du kan arbejde MERE end 50 procent EFFEKTIVT, så FORLANG en rimelig plan for, HVORDAN du bliver selvforsørgende - 37 timers løn - med det helbred, du har.

Man er IKKE hjulpet til selvforsørgelse ved arbejde laaangt under 30 timer pr. uge. Selvforsørgelse svarer til fuldtidsarbejde, ikke deltid (medmindre man var deltidsansat før sin sygdom).

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afslag på flexjob - stop for sygedagpenge giverikkeop Spørgsmål ang fleksjob 6 15-02-2012 00:04
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
afslag fra kommunem på flexjob. lille my Din historie 15 01-07-2011 14:07
afslag på flexjob for anden gang GitteRasmussen Spørgsmål ang fleksjob 6 09-12-2009 22:30
afslag på flexjob mulle203 Spørgsmål ang fleksjob 10 09-11-2009 09:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension