K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2009, 10:12   #1
legolas74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
legolas74 er ny på vejen
leglihed

Hej er der nogen der ved om hvordan man i gennem sin kommune kan få hjælp til en anden bolig på grund af helbredsmæsige årsager ikke kan bo i sin nuværende bolig. Er det i samarb. med ens egen læge og kommune. I mit tilfælde drejer det sig om at jeg ikke har luft til at gå på trapper op til trejde sal.


Hvordan gør jeg

Hilsen Henrik
legolas74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 17:55   #2
legolas74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
legolas74 er ny på vejen
leglihed

Er der ikke nugen der ved noget om det jeg spurgte om b. 17/10.
angående leglihed hvem skal jeg henvende mig til.

Hilsen Henrik
legolas74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 19:56   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan evt henvende dig til din kommune/sagsbehandler, som muligvis kan fortælle dig hvor du kan blive skrevet op i netop din kommune og/eller om du skulle have andre muligheder...

Det hele kommer jo an på din situation.


Synd du måtte vente på svar
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 22:18   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hej Henrik

For mit vedkommen....der måtte jeg skrive mig op til en anden lejlighed....og vente på at der kom en i stueplan...altså uden trapper...

Jeg søgte så et boligindskudslån og fik det betalt på den måde...

Jeg kunne ikke få hjælp til det på anden måde...

Jeg ville nok gøre som helenekr skriver....kontakt din sagsbehandler og få at vide om der evt kunne gives noget hjælp fra kommunens side af...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 09:27   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Henrik jeg har boet i en bolig der var ubeboelig pga skimmelsvamp og trods, og selv her skulle jeg skrives op i alle boligselskaber i kommune og derefter kom jeg på akut listen hos kommunen, men selv der blev jeg overhalet hvis der kom en der reelt var boligløs (jeg var ikke fordi jeg boede i en skurvogn i haven og betalte min husleje ) så der er ingen tvivl om at kommunen ikke har nogen mulighed for at give dig en lejlighed , du skal søge på lige fod med alle andre og det kommunen så evt kan gøre er at de kan anvise dig en, det skyldes at de har anvisningsret til en vis procentdel ...

Men det er vigtigt at du får dig skrevet op hurtigst muligt ...

Måske kommunen har nogen handicapboliger det ved jeg at min kommune har men også at man skal være MEGET handicappet for at komme i betragtning til dem ...
  Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 10:35   #6
legolas74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
legolas74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Du kan evt henvende dig til din kommune/sagsbehandler, som muligvis kan fortælle dig hvor du kan blive skrevet op i netop din kommune og/eller om du skulle have andre muligheder...

Det hele kommer jo an på din situation.


Synd du måtte vente på svar
min situation er jeg røg på intensivafdelling hvor lægen sagde at jeg ikke ville overleve et astmaanfald som det igen. takker for dit svar.

Hilsen legolas
legolas74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 11:53   #7
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Tak skævben, Legolas ... Har du fået udskrift af din journal, og hvor er din læge i al det her?

Få evt. den læge til at skrive, at du var livstruet, og at du ikke klarer sådan et anfald igen. Så går du på kommunen og beder dem hjælpe dig med at finde en lejlighed ... de have en akutliste

Og så må du sørge for at blive skrevet op i de forskellige boligselskaber, som de andre opfordrer dig til, sådan at din kommune kan se at du selv søger med lys og lygte!

Held og lykke fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 13:24   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kommunernes akut liste består i at de har råderet over en vis andel af de lejligheder der er i det socialebyggeri , det er derfor man skal skrives op ...

Men med en sådan melding legolas så er det måske værd at søge en handicap bolig hvis de er til at få ...

Jeg ved at nogen kommuner har om handicap boliger på deres hjemmesider kan du ikke finde noget så send mig en pb om hvilke kommune du bor i så skal jeg se om jeg kan finde noget , du kan feks kigge på Hvidover og se hvad de har skrevet om handicapboliger og sådan noget burde din kommune også have ... http://www.hvidovre.dk/Default.aspx?ID=2578
  Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 14:45   #9
legolas74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
legolas74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Kommunernes akut liste består i at de har råderet over en vis andel af de lejligheder der er i det socialebyggeri , det er derfor man skal skrives op ...

Men med en sådan melding legolas så er det måske værd at søge en handicap bolig hvis de er til at få ...

Jeg ved at nogen kommuner har om handicap boliger på deres hjemmesider kan du ikke finde noget så send mig en pb om hvilke kommune du bor i så skal jeg se om jeg kan finde noget , du kan feks kigge på Hvidover og se hvad de har skrevet om handicapboliger og sådan noget burde din kommune også have ... http://www.hvidovre.dk/Default.aspx?ID=2578
tak for dit svar jeg bor i almentboligbyggerri har kone og en stor hjemmeboende datter mit ? var bare om komandovejen om det er ens egen læge der skal skrive en udtagelse til kommunen eller i samarbjde med dem.Jeg regner med at have et så lavt nr. når der bliver en stueleglihed ledig der vor jeg bor , men bare for en sikkerheds skyld vil jeg blande kommunen ind i det .

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Tak skævben, Legolas ... Har du fået udskrift af din journal, og hvor er din læge i al det her?

Få evt. den læge til at skrive, at du var livstruet, og at du ikke klarer sådan et anfald igen. Så går du på kommunen og beder dem hjælpe dig med at finde en lejlighed ... de have en akutliste

Og så må du sørge for at blive skrevet op i de forskellige boligselskaber, som de andre opfordrer dig til, sådan at din kommune kan se at du selv søger med lys og lygte!

Held og lykke fra Hyanna
tak for dit svar jeg har et lavt nr. der hvor jeg bor og regner med at jeg har førsteret når der bliver en stuelejlighed ledig så det er bare komandovejen jeg var intereseret i for en sikkerheds skyld.

Hilsen legolas

Sidst redigeret af Stezu; 20-10-2009 kl. 21:46. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv til flere brugere i samme indlæg
legolas74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 18:35   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Husk at du kan komme på den interne liste, hvis det drejer sig om en 'byttelejlighed' i din ejendom - der går det ikke altid efter nummer, men efter behov. Så ring da til boligselskabet.

Hvis du har boet i dit lejemål i 3 år, så må du også bytte din lejlighed til en helt anden, og også på tværs af andre boligafdelinger!!!
Du kan bytte din bolig på www.bl.dk det er gratis at oprette en annonce, og du har frie hænder til at bestemme slagets gang....
Den metode har jeg altid selv brugt, når jeg har ville flytte. Og har somregl flyttet inden 3 mdr.

Bare et par tips ekstra til en akut situation.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension