K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2009, 11:18   #1
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
Gældsanering

hejsa nogle der ved noget om dette, da min samlever skylder en masse penge væk, har han så søgt om gældsanering, han er på FP og jeg kontanthjælp, alt det han skylder væk er fra før min tid men han har så fået afslag da de regner min indtægt med også altså min kontanthjælp. Han fik at vide hvis vi gik fra hinanden eller jeg fik job på alm vilkår altså fuldtidsjob som jeg så ikke lige gør da jeg venter på afgørelse ang flexjob på 15 timer ugenligt, kunne de gå ind og give ham det men ellers ikke. Nu er det sådan at han er psykisk syg har en diagnose og er i diskret psykiatrien i vores kommune og han har været til møde før i retten ang gældsanering og fik at vide han godt kunne få det når man fik FP, det var der ikke noget ivejen for og nu kan han ikke, vi har boet sammen igennem snart 4 år og det er først inden for et år at der er søgt og har fået at vide op til flere gange at an sagtens kunne få det og nu laver de det hele om.
Har så nu siddet og regnet på det og når alle udgifter er betalt og hus holdingspenge trukket fra er der 1977 tilbage til medicin psykosemedicin, bustransport,tøj, tandlægen osv.
Synes det er så uretfærdigt at vores kommune ikke har styr på noget som helst og man skal gå psykisk ned men det er så dyrere at have folk indlagt på en psykiatisk afdeling end at det er at give folk gældsanering, har jeg hørt.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 11:28   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har han prøvet at søge eftergivelse af gæld , det er noget andet og det er så kun hvis det er offentligt gæld , privat gæld er straks lidt svære .. men er det offentlig eller privat gæld han har .... ?
  Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 11:31   #3
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Det er korrekt at man regner samlevers indtægt med
uanset om det er gæld fra før man flytter sammen

Det er også korrekt man skal være i arbejde for at man kan få gældssanering
hvis man er arbejdsløs kan man ikke søge gældssanering før man er i arbejde igen.
Grunden er at det beløb man bliver sat til at betale i 5 år, regnes ud fra et bestemt beløb man har at leve for
og så har man jo pludselig mere hvis man kommer i arbejde

FP regnes som sådan på samme måde som når man er i arbejde
så når du er på kontanthjælp er det som understøttelse og så går det ikke....

Har du undersøgt hvis du får et fleksjob om det ikke er regnet for det samme som alm. arbejde?

Ellers er der kun at flytte hver for sig til gældssaneringen er gået igennem og så flytte sammen igen tja det er rigtig træls at omgås reglerne på den måde
men det kan være nødvendig for at få et normal liv efter
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409

Sidst redigeret af jomfruen; 12-10-2009 kl. 11:35. Årsag: glemte noget
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 11:43   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvordan kan man søge om at få eftergivet gæld til det offentlige???????
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 11:54   #5
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa han skylder både privat og offenligt, han betaler 45% i skat isteden for de 40% da de offenlige trækker deres penge den vej igennem, han har så fået henstand for alt det andet inden for de private men de vil ikke give henstand mere, så girokortene propper sig op i postkassen og han er i fogedretten også men der er som sagt ikke noget at komme efter siger de.
Vi har tænkt tanken om at flytte fra hinanden men det koster i indskud et andet sted og det er penge vi ikke har og kan ikke spare op, låne i banken eller få kommune garanti eller hvad et nu hedder desværre.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 11:58   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr kan ikke lige huske det (det er et par år siden jeg fik det at vide )

Men læs evt her http://www.sandudvalg.dk/Menu/Hjeml%...ning/G%C3%86LD

Også hvis man har været på kontanthjælp i 4 år og kommer i fleksjob kan man søge om at få eftergivet noget af sin gæld men det fortæller kommuner og stat ikke det skal man selv være obs på ...

Og har du offentlig gæld kan jeg kraftigt anbefale dig at gå ind og læse den her tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...givelse+g%E6ld
  Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 12:21   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er heldigvis kommet ud af skattegælden, men jeg er i kraftig licensrestance

Kan ikke lige tyde hvad de mener om dét.......bare irriterende at have det hængende over hovedet.

Okay, ringede lige til SKAT. Jeg kan ikke få eftergivet gælden, fordi jeg samtidig også skylder til privat firma. De kan KUN eftergive gæld, hvis man udelukkende og KUN skylder til det offentlige. Istedet hedder det så gældssanering.......

Hun anbefalede mig at søge advokatbistand - så jeg er hoppet af igen, og fortsætter som jeg plejer......orker INTET af den slags.

Sidst redigeret af Stezu; 12-10-2009 kl. 13:25. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 12:32   #8
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa er der ikke noget med at hvis ens gæld er stiftet inden samlivets begyndelse at der er nogle regler for dette ang gældsanering, det snakkede mine forældre om men de var ikke sikker nogle herinde der ved noget om dette ?
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 12:57   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nille60
Det snakkede hun også om igår inde hos SKAT, men sagde at hun ikke kendte reglerne, så derfor kunne hun kun råde til (gratis) advokatbistand angående hvor gamle lånene var mm....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gældsanering? ladytass Politik og Samfund 9 03-06-2012 18:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension