K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2009, 15:49   #1
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Venstre lover danskere en plads på solsiden

- Alle kan regne med en plads på livets solside, hvis de arbejder hårdt, passer deres pligter, svarer enhver sit og opfører sig ordentligt, sagde Venstres politiske ordfører Peter Christensen i sin tale. Og det førte til flere angreb fra oppositionen.

Inviterer på rundrejse
SFs formand Villy Søvndal inviterede Peter Christensen på en rundrejse i Danmark. Blandt andet til Lindøværftet, Man Diesel i Frederikshavn og Danfoss' virksomheder på Nordborg. - Og dér gå ud og forklare de mennesker, der lige har fået fyresedlen.

- Den udtalelse er for mig det mest soleklare bevis på, at den her regering fuldstændig har mistet blikket for, hvilken skyggeside mange befinder sig på i øjeblikket, sagde Socialdemokraternes finansordfører Morten Bødskov.

Læs mere her og deltag i debatten på dr.dk
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/200...2.htm?rss=true
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 17:30   #2
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg kan ikke gøre for det, men jeg HADER bare den regering!!!!!!

Det var bare det jeg ville sige" .

Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 19:08   #3
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Det er desværre sådan, at man ikke er herre over sygdom.
Hvem ville være syg, leve på en sten, hvis man kunne arbejde, ja jeg spørger bare
Tror det ville være sundt for diverse politiker, at komme ud at se den virkelige verden ikke bare en dag eller to men 1/2 - til 1 år. Se hvordan det at leve på en minimums indtægt, ikke at kunne give ens børn det samme som andre o.s.v.
At vente på at komme i behandling, sygehus, miste arbejde o.s.v. o.s.v.
Så fik tingene nok en anden lyd.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 20:16   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
undskyld mig, har kun én ting at sige til den siddende regering:

Gid jeres r.. må klø og jeres arme være for korte!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 22:00   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Jeg kom til at sende en mail til omtalte Peter Christensen
og skrev han ikke kunne være sin udtalelse bekendt..
mon han svarer??

uf jeg ville ønske jeg kunne opfinde et torturredsskab til at hænge på nakken og skuldre af de der uvidende mennesker, så kunne de forsøgsvis mærker smerter og jag som vi andre må døje med hver eneste dag.. og for hver gang de piver skrues op for styrken, med ordene du ser da frisk nok ud og ganske velplejet..

nå, hov det er vist noget af det man ikke må....
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 00:08   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tja... og nu viser Oprah sin udsendelse om "de lykkelige danskere".

Måske hun skulle have tjekket k10.

Gad vide, om vi får lov til at se den udsendelse i DK.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 11:18   #7
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tja.. jeg plejer jo ikke at se oprah, men vi kan da håbe på at den familie hun besøgte var en fra k10 hihi.. det var det så nok ikke..

jeg fik svar fra Peter Christensen ca 5 min efter. han skrev tilbage.. citat:
Jeg tillader mig at sende min tale til dig, så du kan se ordene i sammenhæng. Grundlæggende handler min pointe om, at vi ikke ser alle mennesker som ofre, men frie mennesker der selvfølgelig har indflydelse på eget liv, også når landet befinder sig i en svær tid som nu.

Med venlig hilsen
Peter Christensen
så kan man jo tage den som man vil. og talen har jeg ikke gidet læse endnu.. fnis..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 16:38   #8
Henriette_Dyrr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 13
Styrke: 15
Henriette_Dyrr er ny på vejen
ya ya ya....jade jade jade. Venstre siger også; "Mennesket før systemet". Men gang på gang på gang ser vi at det er lige omvendt. Altså Systemet FØR Mennesket. Personligt ser jeg da frem til at oplevet mennesket komme før systemet. Tror bare ikke det bliver i vores livstid.

KH
Henriette
Henriette_Dyrr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 18:25   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
idiot!

ti hi, det må da kaldes rene ord for pengene:

3F kalder venstre-ordfører for idiot:

http://www.dr.dk/nav/tekstttv/ side 165

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 19:19   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Buster ja og jeg kunne ikke lade være , kunne desværre ikke finde den skarpe mands adresse men skrev til lo og att til ham så må vi se om han får den ...

MEEEEEN lad os konstatere at Peter Christensen ikke er en idiot men en jubel idiot og lad os konstatere at 3 F glemmer og gemmer gamle medlemmer som bliver syge ....

Og lad os så lige konstatere at vi nu er ved at runde den 3500 medlemmer herinde og lad os slå fast at hvis vi gider og vi forener os så kan vi faktisk høres hvis vi begynder at protestere ... så lad os da snart komme igang

Nå tilbage til mailen her er den ---
Citat:

Lad mig tillade mig at komme med min kompliment til din skarpe iagttagelse evne og her hentyder jeg naturligvis til udtalelse omkring Peter Christensen og kommentar om at han er en idiot efter hans tale på folketingets talerstol hvor han hævder at alle dansker kan få en plads i solen ..

Nu udtaler du dig jo på vegne af alle de arbejdsløse så lad mig da som stemme for alle de ledige flekser tilføje at ordet idiot ikke er ligefrem rammende , jeg hælder mere til jubelidiot det viser desværre hvor meget eller retter hvor lidt manden ved om det at være dansker i det danske system ..

Hvis en ordinær arbejdsledig føler sig ramt og til grin efter en sådan udtalelse så forestil dig at være flekser evt visiteret til 13 timer om ugen ledig på 3 år og mange gange på kontanthjælp uden mulighed for at komme ud af denne ydelse for jobbene er der ikke arbejdsgiveren er der ikke og systemet er der ikke for en , ja så kan vi vist kun konstatere at Peter Christensen ikke er en idiot men en kæmpe jubel idiot ..

Som et af vores syge meldte medlemmer som følte sig trådt på skrev til Peter Christensen så følte hun sig ramt og følte sig til grin , og svaret fra Peter Christensen det var som følger

Jeg tillader mig at sende min tale til dig, så du kan se ordene i sammenhæng. Grundlæggende handler min pointe om, at vi ikke ser alle mennesker som ofre, men frie mennesker der selvfølgelig har indflydelse på eget liv, også når landet befinder sig i en svær tid som nu.

ÅH ja sådan et svar gør det ganske klart for os der befinder os i et system hvor retssikkerhed er en by i rusland hvor vi rammes af sanktioner den ene gang efter den anden , hvor vi må gå fra hus og hjem osv osv at dem der skummer fløden af vores arbejde ikke aner hvad der røre sig her på bunden af samfundet , og hvor er det synd ...

Nu har du så meldt klart ud hvad du syntes om Peter Christensen og jeg har meldt klart ud hvad jeg mener om Peter Christensen og så kan jeg så kun give Johanne smidt Nielsen ret når hun fra taler stolen siger .. hvad ønsker du af Danmark "DEMOKRATI OG RETSSIKKERHED for alle ..."

Og så kan jeg igen håbe på at mit jule ønske går i opfyldelse , lad fagforeningerne også kæmpe for de svageste og dem der trods alt har været deres medlemmer i mange år indtil de ikke kunne bruges mere og desværre er beviset på at hvor der er en vilje er der en vej ikke passer for alle danske borgere og som åbenbart ikke går med i Peter Christensens drømmeverden om frie mennesker med indflydelse på deres liv..

Det er vi nemmelig ikke , vi er mennesker overladt til et system der ikke fungere , sagsbehandlere som ikke kender loven , private aktøre som lære os at kaste med æg , og ikke mindst et system der er til for systemets skyld og ikke mennesket ..

Med venlig hilsen
xxx
www.k10.dk

Denne mail er offentliggjort på http://www.k10.dk/showthread.php?t=10111 hvor også evt svar vil blive offentligjort ...
Og hov læs lige her også http://www.jv.dk/artikel/751413

Skulle vi dog ikke lige sende Peter Christensen en mail også , kan jo være at idioten kan vise vej til solen .... he he he
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Varighedsbegrænsning, Mette F. lover intet dudde Politik og Samfund 3 14-01-2013 09:03
Faxe Kommune lover dusør! buster Politik og Samfund 2 13-02-2012 00:36
1.plads til DK i ulighed! buster Politik og Samfund 1 25-08-2011 18:58
Så er ferien på plads Simmer Dit og Dat 17 14-06-2010 14:24
Minister lover krigsveteraner kontanthjælp Webmaster K10 Nyheder 0 10-06-2010 03:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension