K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2009, 10:03   #1
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Exclamation Hjælp Hørenedsættelse

Er der nogen af jer der har hørenedsættelse og har noget erfaring på det område.

Jeg er henvist til det offentlige sygehus ang. jeg evt. skal have høreapperat
har meget støj i det ene øre og kan ikke høre med det øre samtidig en mindre hørenedsættelse på det andet

men men der er mega lang ventetid her i Århus omkring 2 år

Har indtil videre ventet et halvt år nu og ikke engang fået en tid

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om det vil være det rigtige at gå til en privat ...kan se det offentlige giver tilskud dertil ....eller er der nogen der har været igennem denne mølle og hvis.... har kendskab til en god privat i Århus området

Håber der er nogen der kender til dette
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 10:18   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej Jomfruen .... Både Viper og jeg er tunghøre og er begge udstyret med høreapparater. Desuden lider jeg mere eller mindre af tinitus (støj i ørerne) .. kan ofte være slem i meget lange perioder.

Du skal ikke vente i to år; men finde et andet sted ... evt. en privat, for det gør Viper og jeg næste gang vi skal have skiftet høreapparaterne ud.

Vipers fader gik til en privat i Holbæk og er meget glad for sine høreapparater, som han dog også har betalt en lille del af selv, for at få nogle høreapparater der kunne indstilles til enkelt samtale og til samtaler i grupper, hvor flere mennesker taler på en gang.

Det er nemlig problemet med de høreapparater, der bliver udleveret på sygehusene. De er helt umulige i grupper. De kan simpelthen ikke bruges, så jeg ville finde en privat og forhøre mig om mulighederne, hvis jeg var dig.

Det skal lige tilføjes at mit er arveligt og Vipers høretab er pga. arbejdsulykke (eksplosion).

Held og lykke og varme hilsner fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 13:26   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, er selv hørehæmmet. Synes næsten du skal prøve at kontakte hospitalet og høre, om der ikke snart kommer en tid, det kan være de har glemt dig... Det skete nemlig ved mig en gang. Jeg kontaktede dem, og det lød som om, de prøvede at skjule det. Der kom nemlig en tid kort efter...
Hvis du vil købe høreapparat i det private, skal du være opmærksom på, at der kun gives en vis max tilskud for pr. høreapparat fra det offentlige (kommunen), dvs. man kan risikere at betale for resten af beløbet. Man skal søge før man køber. Det er forskelligt, hvad folk ønsker. Du kan altid henvende dig til en privat og forhøre dig nærmere...

Held og lykke...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 13:29   #4
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Hej Jomfruen

Jeg er uddannet audiologiassistent ( dem der laver høreprøver og tilpasser høreapparater ), og hvis jeg var dig, vil jeg prøve at gå til en privat forhandler, dem der sidder der er også uddannet, og har en masse viden om høreapparater.. Og de fleste steder i det private kan man prøve apparatet inden man køber det.. Du får tilskud fra det offentlige, og hvis du er medlem er Danmark giver de også tilskud.

Mvh Chihuahua
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 14:13   #5
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej Jomfruen

Jeg er selv meget hørerhandicapet, har kunstig hørelse på begge øre. Jeg taler en del med ander der bruger høreapparater, og de siger at det går hurtiger at bruge en privat.
Jeg har læst et sted at kommunen skal give samme tilskud om det er en privat eller hospitalet, jeg tror det er på hørerforeningens hjemmeside http://www.hoereforeningen.dk/ du kan prøve at kikke på deres side, og hvis jeg finder det skriver jeg det til dig her på din tråd.

Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 14:40   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der køre hver dag i reklameblokken på tv 2 reklame for høreapperat hvor man kan bestille tid (nummeret står i reklamen) og man kan komme til med det samme og de siger det er gratis da det er kommunen der betaler skal prøve at lægge mærke til hvad det hedder næste gang jeg ser reklamen ...

Og så fandt jeg det sørme

http://www.auri.dk/Default.asp?DocID...1Template3.asp

Ved ikke om det er noget , men måske værd at prøve ..

Om omkostninger her http://auri.dk/?docid=102&mpid=2&sub=81

Sidst redigeret af Hejdien; 07-10-2009 kl. 14:42.
  Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 14:50   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Der køre hver dag i reklameblokken på tv 2 reklame for høreapperat hvor man kan bestille tid (nummeret står i reklamen) og man kan komme til med det samme og de siger det er gratis da det er kommunen der betaler skal prøve at lægge mærke til hvad det hedder næste gang jeg ser reklamen ...
Ja undskyld jeg siger det her, men jeg hader deres reklamer, for det er IKKE altid gratis. Det kommer da an på, hvad man køber. Som sagt får man kun MAKS tilskud for pr. høreapparat fra kommunen, når man køber hos private, så reklamer er vel selvfølgelig til for at lokke folk dertil.... På nogen af reklamerne i TV står der endda også, hvor meget tilskud der er fra kommunen, men ofte i meget små skrift.......
Det er forskellige private der reklamerer...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 15:00   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Oki har ikke selv behovet har lagt mærke til den fordi de siger , kan du ikke høre så ring

Men har sat div priser osv ind så kan man tage det med i sine overvejelser hvis det er noget der kan bruges
  Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 15:14   #9
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Tusind tak for hjælpen

Vil prøve at finde en privat mon der er nogen der kender til dem der er i Århus?

Curls har kontaktet sygehuset og er også blevet omvisiteret og det er ikke nogen fejl
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 20:21   #10
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Man får tilskud fra kommunen, men selvfølgelig er det en forretning i det private, det skal man ikke glemme, og jo mere høreapparatet skal kunne jo dyre bliver det.. Men de har altid apparater som dækker tilskuddet, og som sagt så vil jeg tro at du ved de fleste private kan få det på prøve inden du køber det.. men prøv at gå ind og snakke med dem hvordan det er, når du finder et sted :O)

Prøv at gå ind og kigge på www.hca.dk der skriver det lidt om hvad kategori man kan få høreapparater i, og hvad de kan i forhold til prisen.. Bare et forslag, så har du lidt på fornemmelsen hvor priser ligger i det private.. Håber det er til lidt hjælp

Sidst redigeret af Stezu; 07-10-2009 kl. 23:56. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension