K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2009, 18:31   #1
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Kan mobning føre til psykiske lidelser?????

Ved du hvad voksenmobning er?
Har du oplevet voksenmobning?

Følg debatten her, og giv eventuelt din mening til kende.
http://www.dr.dk/nyheder/penge/jobli.../02/104533.htm
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 11:26   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Har allerede postet indlæg #25

Tak for linket

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 20:04   #3
bibielisabeth
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Lokation: jammerugt
Alder: 60
Indlæg: 3
Styrke: 0
bibielisabeth er ny på vejen
Unhappy JA

Hejsa. Ja det mener jeg det kan, har selv været ude for en rigtig grov mobber.Jeg er af den overbevisning at ,han bærer en del af skylden for mit dårlige helbred..
bibielisabeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 16:52   #4
Viva
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
Viva er ny på vejen
rædselsfuldt

Ja jeg ved om nogen hvad mobning gør ved et menneske !!
Jeg har i flere år været udsat for grov mobning, udfrysning, overfusninger og bevidst sabotage af mit arbejde af en kollega, som jeg arbejder i team sammen med og flere gange var jeg meget tæt på at komme alvorligt til skade. Ingen af mine kollegaer eller ledere på arbejdspladsen greb ind selv om jeg gentagne gange bad dem om hjælp.
jeg er blevet forvandlet fra en selvsikker, udadvendt glad og positiv person til en sygemeldt, usikker, rystende, grædende, selvmordstruet kvinde med voldsomme angstanfald.
Mit liv er ødelagt ......og for hvad ?? Fordi min kollega ikke kunne lide mig !!
Viva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 19:23   #5
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Medlemsmøde d.15 november i Odense

Kære Viva!!
En trist historie du kommer med der, som jeg desværre selv kender alt for godt, som mobberamt.
Ja, voksenmobning er som kommer til *******t, en hverdag med den mest ultimative ødelæggende og meningsløse oplevelse, man kan forestille sig, at blive mobbet, med en hverdag som mobberamt på deres arbejdsplads med vanærer, chikane og mobning..
Jeg er desværre selv mobberamt, noget af min historie er online på landsforeningens Voksenmobning Nej Tak! web-side. Der er et link der til

Jeg ved at landsforeningen Voksenmobning Nej Tak!, holder et medlemsmøde d.15 november i Odense, hvor du er velkommen som medlem af foreningen, jeg skal selv til mødet, læs mere på foreningen web-side http://www.voksenmobningnejtak.dk, hvor der bla. er oplæg om forskningsrapport fra NFA, anmeldelse af arbejdsskade til ASK, paneldebat, networking latterevent, aftensmad/middag for dem der måtte ønske at deltag i det, og med mere. + der er mulighed for samkørsel til mødet i Odense og hjem igen

Vel mødt som medlem og for nytilkomne medlemmer, af landsforeningen Voksenmobning Nej Tak!
Go`aften
Bla.bla

Ps. I mellem dig og mig, Viva! og alle jer andet på k10, så opfatter jeg personligt mobber som syge i deres hoveder og som mindre begavet mennesker, og det er ikke noget jeg siger offentligt, jeg ønsker en dialog, jeg har arbejdet under en akademisk ledelse som mobbet mig på et lokalt museum. se link
Mennesker med succes bliver mobbet - metroXpress 30 september 2009
"Hvis man er dygtig, ser godt ud og har en lykkelig familie, er der for nogle to muligheder: Man kan selv blive lige så dygtig, eller man kan ødelægge vedkommende. Mange vælger det sidste"
http://www.metroxpress.dk/dk/article...3-83/index.xml

Sidst redigeret af bla-bla; 20-10-2009 kl. 19:32.
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 10:32   #6
Mælkebøtten
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mælkebøttens avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2009
Lokation: Hedensted
Alder: 50
Indlæg: 23
Styrke: 16
Mælkebøtten er ny på vejen
Hej!!
Uanset om det er børn eller voksne som mobber / bliver mobbet, så er det ganske forfærdeligt..

Min historie ligner meget VIVA's, og det er ikke noget jeg ønsker for nogen som helst. Det gør så ondt langt ind i sjælen, og sætter sine spor.

Har et barn som blev mobbet ud af skolen, og han måtte skifte skole - Heldigvis, siger vi nu, for nu går det godt..

Som jeg prøver at forklare mit barn - Det siger meget mere om den som mobber, end den som bliver mobbet.. Nemlig at de er usikre på dem selv, ikke kan lide sig selv, ikke er særlig kloge - For når de mobber andre, så siger de om sig selv at de er en kæmpe idiot.

Spejlet er et godt virkemiddel ..Sig til den der mobber; Se dig i spejlet makker - for jeg er nemlig ikke dum

Men ondt gør det nu alligevel..

Mælkebøtten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået fp pga psykiske lidelser ? Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 01-12-2012 10:02
Hjælp til psykiske lidelser Sandie75 Alt det andet 8 19-04-2010 19:02
Nytilkendelser på baggrund af psykiske lidelser Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 29-08-2008 01:21
Psykiske lidelser, alder og førtidspension zuza Nyt om loven 10 28-08-2008 23:15
Halvdelen af nye førtidspensionister har psykiske lidelser Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 18-07-2008 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension