K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2009, 20:20   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Question Sygedagpenge stop

Hejsa

Kan de godt stoppe mine sygedagpenge, mens jeg venter på behandling ?
Jeg har ikke fået noget afklaringsforløb?
Fik af vide sidst at jeg var syg at de mente at jeg sagtens kunne bestride et fuldtidsjob som tandplejer (som er min udd) jounalist eller receptionist ved ikke lige hvor de 2 andre fag kommer ind fra
Jeg raskmeldte mig og arbejdede 2½ mrd indtil jeg faldt om.
Jeg skal til neurolog og han vil sikkert sende mig videre til mr scanning. En special læge har konstateret fibermyalgi og hypermobilitet.
Nu er egen læge og kiropraktor bange for enten en diskosprolaps som sidder meget skidt eller sclerose. Men jeg venter og venter på div undersøgelse og mener at min sygedagpenge vist stopper i november.
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2009, 21:52   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære gunell .... Jeg mangler lige et par oplysninger.

Hvor længe har du været på sygedagpenge i denne omgang?

Har du anmodet om aktindsigt?

Har du en opdateret ressourceprofil?

Prøv at gå op øverst på siden og tryk på den bobbel, hvor der står "forumregler" ...... Der kan du læse mange gode råd om, hvordan du bruge siden her

Med venlig hilsen Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 21:20   #3
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Unhappy Svar

Jeg har været sygemeldt fra august 2006 - december 2006 ( dårlige led fibromylagi) og igen fra april 2007 -oktober 2007 ( pga graviditet, også led problemer og ingen livmoderhals ) hvorefter jeg gik på barsel indtil november 2008. Blev opereret i knæet midt i min barsel (oktober) og efter barsel blev jeg atter sygemeldt. Forsøgte at søge fleksjob men det mente min sagsbehandler ikke at jeg var "syg" nok til. Raskmeldte mig og arbejdede 2½ måned som afløser. Indtil jeg så faldte om. og har nu været sygemeldt siden 10 august 2009.
Er virkelig så ringe pt. at jeg er helt bange for at jeg aldrig skal blive normal mere :O(
Er sendt til alverdens undersøgelser som har vist div.(galdesten, brok og cyster) jeg mener jo selv at det er min ryg.
Har været til neurolog i dag og er total skuffet. Blev undersøg 10 min. han mente ikke at det var noget neurologisk. Han ville overhovedet ikke høre min sygehistorie og ville kun undersøge hvad jeg var blevet henvist for nemlig nedsat kraft i højre arm (det var egen læge og kiropraktor som mente det) jeg har ikke opserveret det selv. Men har så ondt i ryggen og så har jeg mange problemer med min vejrtrækning ( måske lidt panikangst???? har dog ingen problemer med at være sammen med andre eller hanle osv?)

Jeg søgte om sagsakt i april 2009 og fik en mappe fyldt med fejl. Skrev fejlene op og sendte tilbage, sagsbehandleren oplyste at de ville rette dem, sidenhen hørte jeg ikke mere.Og ja jeg blev jo raskmeldt.

Undskyld det lange indlæg men det er nogengange svært at forklare sig i korthed
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 21:40   #4
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Gunell.
Blev du slet ikke undersøgt af neurologen? Jeg har været hos flere neurologer, både som patient og pårørende. Nogle har også været meget overfladiske og andre har været mere grundige og lavet en ordentlig neurologisk undersøgelse. Prøv at se her, hvor der er en gennemgang http://www.sdu.dk/~/media/45D98744A7...CD189D9B3.ashx

Hvis du ikke er blevet ordentligt undersøgt, kan lægen jo ikke udelukke om du fejler noget.

Kan fortælle at pårørende af sin neurolog fik at vide at han bare var deprimeret. Selv om vi som pårørende kunne se at det var helt galt og musklerne svandt mere og mere. Til sidst lykkedes det endeligt at få personen til en anden neurolog, der straks kunne se det var helt galt. Og diagnosen var pludselig alt andet end positivt, nemlig ALS (meget hurtigt udviklende muskelsvind med en gennemsnitlig levetid på under 3 år).

Så sidder du nu og tænker at du slet ikke blev undersøgt, så bed om at blive henvist til en anden neurolog.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 21:57   #5
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Ja fik undersøgt reflekserne, skulle gå på line osv.
Men ingen snak, ingen forhistorie og det tog 10 min.alt ialt. ( tog sgi 1½ time hver vej dertil)
Kan desværre ikke åbne dit link.
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2009, 23:15   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvad står der i din ressourceprofil ?
Hvordan er kommunen kommet frem til at du kan arbejde fuldt tid inden for dit felt ..

hvis du har diagnosen fib så viser den sig jo meget forskelligt ved forskellige mennesker , jeg har selv diagnosen og har fået den for nylig ,men det første min læge sagde var da at ja det forklare jo meget...

Jeg har andre diagnoser også men siden 06 er det bare blevet værre og værre med helbreddet og til sidst fik jeg så diagnosen sekundær fib og tro mig , jeg har ikke halvdelen af den energi eller styrke eller noget andet som jeg havde for bare tre år siden ....

Så hvis du har fib så er det da meget modigt af kommunen at sige at du godt kan klare dit gamle job i 37 timer ...

Hvordan er de kommet frem til det og hvad siger din læge til det ...
  Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 09:18   #7
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Ressourceprofil ? er det, det samme som en opfølgningsplan ? Det er det eneste jeg har.

Der står : Der er veldefinerede skånehensyn og en funktion indefor tandklinikfaget vil være i overensstemmelse med skånehensynene.
Pt. kontakt til arbejdsmarked siden 1999 har ang. kun været meget beskedent, hvorfor pt. identitet kan være et problem for pt. ( ja jeg arbejdede så fuld tid som tandplejer indtil 2003, derefter fuld tid som omsorgsmedhjælper i 2004, gravid/barsel og 30 timer som medhjælper i 2006, gravid/barsel, fuld tid som medhjælper 2007, gravid/barsel, så forstår ikke bemærkningen til sidst?)
Der står envidere: Hun overvejer fremover at få et arbejde som receptionist, da hun har erfaring fra dette område ifb tandklinikfaget. ( det ved jeg så ikke lige hvor kommer fra, det er ALDRIG noget jeg har nævnt, da jeg ingen erfaring har )

Ja der er fyldt med fejl.

Reumatologen skriver : vi ved at pt. er hypermobil og har fibromyalagi. Der er ikke tvivl om at pt.s funktionsniveau er nedsat i en grad at hun ikke kan udfylde et fuldtidsjob.
( der fik jeg så af vide på jobcenteret at speciallæger havde det med at overdrive ???)

egen læge skrev :Primært er der ingen tvivl om diagnosen hypermobilitet stillet ved mig og reumatolog XXXXXXXX , der envidere mener at pt har en fibromyalgi. Denne lidelse er i.ø netop helt internationalt anerkendt. Pt. funktionsniveau er nedsat i forhold til et slev ikke fysisk belastende arbejde.

Hvad kan jeg så gøre ? Har bedt om psykologbehandling da jeg er helt nede pt.
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 09:57   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Gunell
Har været til neurolog i dag og er total skuffet. Blev undersøg 10 min. han mente ikke at det var noget neurologisk.

den skuffelse skulle vil aldrig have været på Hillerød sygehus.
2 gange blev jeg undersøgt af samme læge med en 2 års mellemrum og varighed 10 min.
overså to diagnoser og det hele måtte være psykisk.
total ubruglig og man burde klage, hvis man bare havde kræfterne til det.


skynd dig og bede om en anden neurolog hos egen læge.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 11:46   #9
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Nææ det var i

Ølstykke jeg var til neurolog. Har idag bedt min læge om henvisning til reumatolog. Hvem skal jeg ellers få til at se på min ryg ? Beder bare om at få scannet den åndsvage ryg.

Jeg stoler snart ikke på nogen mere.

MTVRV1 hvis jeg må spørge? hvilke undersøgelser foretog den neurolog du var til? Og hvordan fik du en diagnose?
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2009, 12:30   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
min sygdom er meget kompliceret og måske den eneste i landet som har det.
har vil været hos 50-60 læger, har ikke rigtig tal på det.
men fik netop samme behandling. ingen snak og lidt reflekser og ud af døren.
efterfølgende havde han skrevet det må være psykisk betonet. Uden at sige et ord til mig. først overså han jeg havde øresten(BBPV). anden gang vil han ikke sende mig til en ny scaning af hjernen. for jeg fejlede jo ikke noget. jeg sagde så til ham at han havde overset den første diagnose. Den eneste kommentar(hvordan går det så med det).
har en slags cyster(ikke kræft) i lillehjerne og andre steder, som gør jeg mangler balance og påvirker mit nervesystem. med rysten i hele kroppen og øjne ved den mindste fysisk aktivitet. Det vedfører også en træthed. der ud over to skæv ryg og to pulaps som ikke kan fjernes. som den sidste ting problemer med synet.
har ellers altid arbejdet indtil maj 2008.

Alle læger har været søde og flinke undtagen den ene nerolog. Det tog dem 7 år og finde min diagnose, fik den i juni måned 2009. Det er så løbende blevet dårligere fra 2002.
venter svar på FP og den ventetid er snart ved at gå mig på nevnerne. håber på svar engang i november. har været i arbejdesprøvning og alle læge papir på stort set ingen arbejdsevne.

Mit råd er bare blive ved et presse på hos lægerne, ellers sker der intet. I dette system er der ingen som hjælper dig. hverken læger kommunen, man skal gøre alt selv.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension