K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2009, 00:27   #51
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af forvired Se meddelelser
Ved ikke hvordan kan jeg klare de 25 timer på kursus i næste uge. Så skal jeg nok øge antal af dolol igen, når jeg skal vandre og lave gymnastik.
Måske den ny læge vil hjælpe mig på en anden måde - håber jeg.

Som helenekr også skriver, du skal dælme da ikke øge din medicin for at kunne klare kursus eller afprøvning, du skal da vist også lære at sige fra.
Nu kan jeg overhovedet ikke huske hvilken ydelse du er på o.s.v., men hvis du ikke kan klare at være på kursus i 25 timer, så kan du ikke klare det, basta .
Mød op så vidt du overhovedet kan klare det, og sig så fra når du ikke kan klare mere, læg dig og tage et hvil hvis det kan klare det, og ellers så tag hjem.
Skriver du dagbog? Ellers så kan du godt begynde NU.

Jeg har selv lige været i praktik, med øgede smerter til følge (kan nok ikke helt undgås), nogle få gange tog jeg mere medicin og skrev efterfølgende i min dagbog, at den øgede medicin blot gør mig mere "bims" (og altså ikke forbedrer min arbejdsevne).

Når du føler at du har behov for mere medicin, så skal du analysere situationen, hvad har gjort at du nu har behov for mere medicin?
Var det fordi du blev på kurset for længe?
Så må du gå tidligere hjem i morgen, for ikke at nå dertil hvor du har behov for så meget medicin.
Tag evt. en sygedag eller to for at komme ovenpå igen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 08:29   #52
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej Trold

jeg har indtil nu mødt på kursus hver dag, men efter ca. 2,5 time var jeg færdig og var nødt at sove og hvile. Men de kommer og vækker mig.
Du har ret Trold jeg er nødt at lære at sige fra - det har jeg svært med.
Jeg skriver dagbog og har afleveret til min sagsbehandler sidst vi mødt til opfølgningsmøde. Nu venter jeg på svaret fra hende, da min rp blev udarbejdet uden mig og jeg er ikke enig med indholdet - har sendt mail til hende.
Hun bearbejder mig at jeg er apatisk og kan ikke finde ud hvad jeg vil i fremtiden på arbejdsmarkedet. Men jeg har bare ikke noget idee hvad kan jeg arbejde med kun med en hånd og beruset - har svaret at jeg kan spile gitar med den venstre hånd som ryster helt vildt.

Jeg er lantidssygemeldt (nov.08) pga. spasme angina, slidtgigt, hypermobilitet, depression og udelægt venstre ulnaris nerve.

Skal til min ny læge i dag og håber meget på mere hjælp fra ham.

Hilsen
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 17:52   #53
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Ang. aktindsigt. Har brug for hjælp!

Har modtaget mail fra min sagsbehandler, hvor hun bl.a. svarer:

Spørgsmålene som jeg har stillet:

1) Kan man blive flyttet fra kat. 3 til kat. 2, når jeg har fået det markant værre, end da jeg var i kategori 3?
Svar:
”Ja, det kan godt passe, at du er blevet flyttet fra kategori 3 til kategori 2, selvom du har fået det værre.
Kategori 3 betyder at det er en længerevarende sygdom, hvor kommunen ikke kan gøre noget for at hjælpe dig tilbage på arbejdsmarkedet. (f.eks. hvis du havde brækket et ben og skulle være sygemeldt i tre måneder, og derefter var klar til at vende tilbage til arbejdsmarkedet på fuld tid)
Kategori 2 betyder, at det er en langvarig sygdom, hvor din arbejdsevne kan være truet, og at der derfor kan være behov for hjælp fra kommunens side - eksempelvis ved hjælp af en afklaring som du er i gang med nu.”


Mener I at det er korrekt fortolkning af loven?

2) Mit næste spørgsmål til hende var:

I alle opfølgningsplaner jeg har modtaget står der, at jeg er "fuldt uarbejdsdygtig i forhold til ethvert erhverv". Hvorfor skal jeg så igennem et afklaringsforløb for arbejdsevnen?

Svar:
”Vi skriver at du er fuldt uarbejdsdygtig, fordi du i øjeblikket ikke er i stand til at arbejde. Grunden til, at du skal være derude er, at vi skal finde ud af, om du kan holde til at arbejde fuld tid eller ej.”

Det er for mig lidt firkantet svar. Hvad mener I?

3) Ang. min ressourceprofil har jeg skrevet:

Et andet kapitel i sagen er min ressourceprofil, som jeg mener vi skal revidere sammen, da der bl.a. i "helbredsmæssige forhold" mangler nogle af mine sygdomme, da mangler mine kommentarer og jeg er ikke enig med indholdet.

Svar:
”I og med at det er et stykke tid siden, ressourceprofilen er blevet skrevet, så synes jeg også godt vi kan opdatere den.
Det, jeg har gjort siden sidste samtale er, at scanne din sygdomshistorie ind på sagen, som jeg så vil klippe ind i ressourceprofilen. På den måde vil den være fuldt opdateret, men hvis du synes der er behov for at tilføje mere, kan vi sagtens det. Jeg kan også sende dig en kopi af ressourceprofilen i næste uge, så du kan se hvordan den ser ud nu.”


Hvad mener I jeg skal gøre nu? Er det nok når jeg modtager den opdateret rp, kan jeg bare skriver mine kommentarer på, underskriver og sender tilbage eller....?
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 18:16   #54
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Til Forvired.
Jeg ved ikke hvorfor du er sygemeldt. Men ved at blive flyttet fra kategori 3 til 2, mener jeg kommunen har pligt til at følge op på din sag hver 4. uge i stedet for hver 8. uge. Hvis man fx. er stress-sygemeldt orker man måske ikke alle de kontakter, der kan virke som en kontrol, men omvendt sørger man flexjob, eller førtidspension, kan de hyppige kontakter være en fordel så man ikke syltes i systemet.

Jeg synes det lyder som om du har en lydhør sagsbehandler, der erkender at din resourseprofil trænger til en opdatering. Og når du får den til gennemlæsning, så har du jo mulighed for at se om der mangler noget.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 19:14   #55
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af forvired Se meddelelser

Hvad mener I jeg skal gøre nu? Er det nok når jeg modtager den opdateret rp, kan jeg bare skriver mine kommentarer på, underskriver og sender tilbage eller....?
Når du modtager din rp så kigger du den igennem og ser om du er tilfreds med den som den er, og hvis den er det så kan du skrive den under.

Hvis der derimod er noget du er uenig i eller noget der mangler, så kommenterer du på det, d.v.s. du skriver hvad du er uenig i og skriver hvordan du mener det skal være, og tilføjer det som du mener der mangler.

Når du så har kommenteret på din rp, så returnerer du den til sagsbeh., som så skal se om hun er enig i dine kommentarer, hvis hun IKKE er enig, så skal hun redegøre for det, skriftligt i rp.

Når sagsbeh. har gjort det, så skal du have den igen, og se om du denne gang kan godkende den.

Først når du kan godkende den som den er skal du underskrive den.

Hvis du føler dig presset til at underskrive den (som jeg gjorde), så skal du ikke bare skrive den under (som jeg gjorde).
Jeg fortryder at jeg ikke skrev "læst men ikke godkendt" ovenover min underskrift.

Kig her, og bliv lidt klogere : http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 20:55   #56
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Tak velcro og Trold

for jeres svar på min indlæg og råd.
Så venter jeg på den ny rp med stor spænding.

__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2009, 14:48   #57
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
rp

hej

mener helt klart at et eller andet sted i loven står, at rp skal udarbejdes personligt, og i samarbejde mellem dig og sagsbehandler, derefter skal den renskrives og sendes til dig til partshøring, hvor du skal indskrive kommentarer og ændringer og som igen skal indskrives og fremsendes og derefter skal du underskrive din rp, også er den lovligt godkendt.

og prøv lige at se denne super vejledning jeg har fundet, derstår præcist svar på dine spørgsmål og også hvad sagsbehandlerens indsats skal være

http://www.ladk.dk/jura/Blandet/beke...eskrivelse.htm
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 21:07   #58
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej shylock

og mange tak for din svar og link med lovgivning. Den er nemrer at forstår i hver fald for mig.
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 00:19   #59
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Question Kan man få aktindsigt i sin journal hos læge og hvordan?

Jeg har lige skiftet til ny læge og skal snart til en generel helbreds-undersøgelse.

Min tidligere læge var meget glemsomt f. eks: har glemt at sende henvisning til en speciellæge og i en lægeattest til kommunen har skrevet kun om en af mine flere skavanker - fik den først at se i aktinsigt fra jobcentret .

Nu har jeg bestilt tid hos min nuværende læge (helbredsundersøgelse), men er usikkert på at min tidligere læge har skrevet i min journal om alle diagnoser jeg fik fra hospitalet og andre speciellæge.
Jeg vil gerne være sikker at denne gang alle diagnoser er med i den ny lægeattest.

Kan jeg søge om aktindsigt (?) hos sin læge eller har i andre forslag?
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 00:54   #60
wipo
Føler sig hjemme på K10
 
wipos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 31
Styrke: 15
wipo er ny på vejen
Du kan til hver en tid få en kopi af din journal hos lægen.
Det har man ret til.
Jeg bestilte min en uges tid før jeg skulle til læge. så jeg lige havde tid til at læse den igennem.

Sidst redigeret af wipo; 05-08-2009 kl. 00:58.
wipo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsskade - forløb - forbedret sagsforløb zuza Et godt link! 4 12-03-2016 07:50
Verdens værste sagsforløb Siv Alt det andet 4 14-12-2011 22:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension