K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2009, 12:49   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Møde med visitationsudvalg 9-10

jeg har netop fået brev, hvori der står at et medlem af udvalget vil være til stede, og det vil min nye sagsbehandler også....

Må han være der, kan jeg give en protest over det??

Jeg skal inden den dato bruge hvad der PRÆCIS skal stå i et afslag, please??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2009, 16:38   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Øøøøeeeh, Maj-Britt, står der i brevet nogen begrundelse for, hvorfor et medlem af pensionsudvalget skal deltage, for den har jeg godt nok ikke læst eller hørt om før

Man plejer da at få tilbudt at deltage til mødet med pensionsudvalget inden de træffer afgørelsen om pension, hvor det er forskelligt hvad folk vælger ... den der, har jeg aldrig stødt på før; men hvis jeg var dig ville jeg sq da skrive og spørge, hvad formålet, begrundelse osv. er for udvalgsmedlemmets deltagelse, hvis der ikke er skrevet en sådan.

Kan jo være at du har skræmt din nye sagsbehandler, så han mener han har behov for bisidder ... Nej, spøg til side ... Håber der er nogen der kan hjælpe dig, for det er da noget mærkeligt noget

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2009, 16:46   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Dén har jeg aldrig hørt om før, så jeg må siges at være på bar bund!! Så jeg kan heller ikke en gang greje om det kan vendes til din fordel...

Står der mere i brevet???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2009, 18:20   #4
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Dén har jeg aldrig hørt om før, så jeg må siges at være på bar bund!! Så jeg kan heller ikke en gang greje om det kan vendes til din fordel...

Står der mere i brevet???
Der står helt præcis:

I forbindelse med din ansøgning om førtidspension efter §17 indkaldes du herved til møde på jobcenter den 9 oktober kl. 11.30.

På mødet vil jeg og et medlem af visationsudvalget xxx xxx være til stede. Mødet forventes at vare ca. ½ time.

Vh Min sagsbehandler.

Brevet undrer også mig, så jeg ringede til BM, og den venlige herre der undrede sig også. Han kunne ikke yderligere svare mig på, hvad kommunen har gang.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2009, 19:40   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Okay! Jeg TROR at din sagsbehandler gerne vil have en second opinion - et par ekstra øjne og ører med på mødet. Jeg ser det ikke som en fare for din sag, men indrømmer at det aldrig er behageligt når de er to, og man selv er en....

Grunden til de ekstra ører kan være, at din sagsbehandler ikke selv kan vurderer din sag.

Omvendt kan det så fremme din sag, at én fra visitationsteamet ALLEREDE ér repræsenteret - istedet for at du og din sagsbehandler holder møde alene, og hun derefter skal lave møde med dem fra visitationsteamet.....

Hvad er det mødet skal handle om helt konkret - er det en form for partshøring?

Jeg kan ikke lige overskue at søge på dine indlæg da jeg simpelthen har så ondt, og jeg kan ikke lige huske hvor i din sag du er. Beklager min manglende opdatering.

.......kan være jeg får det lidt bedre når pillerne virker, så prøver jeg selv at søge.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2009, 20:01   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hvis det var mig ville jeg sende sagsbehandleren en mail (alternativt aflevere et brev mod kvittering) og bede om at blive oplyst om mødets dagsorden.

Hvis det, af en eller anden grund, ikke kan lade sig gøre, eller hvis du ikke får svar, så vil jeg mene, at du er i din gode ret til (når du er mødt op til mødet og har fundet ud af hvad det skal handle om), at bede om et nyt møde, med den begrundelse at du ikke har haft mulighed for at forberede dig på det der foregår.

--------------------------------------------------------------------

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Kan jo være at du har skræmt din nye sagsbehandler, så han mener han har behov for bisidder ... Nej, spøg til side ...
Det skal du slet ikke grine af, Hyanna.
Jeg har et par gange oplevet, at der har deltaget en person mere ved møder med en sagsbehandler, og senere fundet ud af, at det var en faglig konsulent.
Og første gang jeg var til samtale med den sagsbeh. jeg har nu, da oplyste hun mig faktisk om, at en af hendes kolleger havde tilbudt at gå med som hendes bisidder.

Jeg ku' virkelig godt tænke mig at vide, hvad der står om mig, i deres interne notater.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2009, 22:01   #7
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg har talt med min gamle sagsbehandler, der er stoppet her i kommunen, så hun giver gode råd på sidelinien :-)

Hun siger at det møde er normal procedure herude, på det møde afgøres min FPsag, ene og alene af den medarbejder fra vistationsteamet, og hun siger at der har været MEGET ballade omkring det, idet det åbenbart ikke er tilladt.

Den bliver nu givet videre til min borgmester og en fra SF, der sidder med de vise ord.

Desuden har kommunen overhovedet INGEN hjemmel til at forlange et rygestop. De kan tilbyde og intet andet.

Helene, ja, det er partshøring, den måde, det gøres på herude, og den går ikke, så jeg må kridte banen op en gang mere.

Trold, god ide, jeg vil straks mandag morgen sende en mail med ønske om mødets dagsorden.

Spørgsmålet er:

Kan pensionsnævnet uddelegere opgaven omkring FP-afgørelser til en medarbejder fra vistitationsteamet??

Altså, jeg er typen, der godt kan lide kamp, jeg har heldigvis psyken til det, så jeg ser frem til slagsmålet.

God week-end herinde, jeg skal på hundeudstilling i Brøndbyhallen både lør-søndag, så kigger først ind mandag morgen ( hvor knægten fylder 12, moars store dreng).
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2009, 00:16   #8
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
NETOP, Trold ... derfor er jeg virkelig ked af du ikke rigtig har læst, hvad jeg egentlig skriver i HELE min meddelelse, for JEG synes godt nok, at hele den 'seanse' stinker langt væk ...
Men har jo godt nok aldrig hørt eller læst noget lignende ...

Så, derfor ville jeg sq da stadig spørge ind til det, hvis det var mig

Glad for at du, trods alt har nogen, der er klar over, hvad f..... der foregår i din kommune, Maj-Britt

Mega- Hyanna

PS: Der er sq så meget, der ikke er til at grine af; men hvis JEG skulle vælge, så vil jeg sq godt nok have lov til at grine af kommunerne en gang i mellem, når jeg er klar over, at det er en stærk person, som Maj-Britt, som er ude for 'Kommune Cirkus'
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2009, 00:19   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser

Altså, jeg er typen, der godt kan lide kamp, jeg har heldigvis psyken til det, så jeg ser frem til slagsmålet.
Nøøj hvor jeg fryder mig over din kampgejst, bliver helt misundelig.
Jeg vil ønske dig god kamp (gid jeg kunne være en flue på væggen).

I pensionslovens §20, stk. 3, står der: "Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig overfor den eller de personer, der skal træffe afgørelsen."

https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=20625#K3

Sidst redigeret af Trold; 19-09-2009 kl. 00:25.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2009, 00:36   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
NETOP, Trold ... derfor er jeg virkelig ked af du ikke rigtig har læst, hvad jeg egentlig skriver i HELE min meddelelse, for JEG synes godt nok, at hele den 'seanse' stinker langt væk ...
Men har jo godt nok aldrig hørt eller læst noget lignende ...

Så, derfor ville jeg sq da stadig spørge ind til det, hvis det var mig
Vi er da fuldstændig enige, Hyanna.
Jeg har heller aldrig hørt om den "model" før, og lurede også en ekstra gang.
Du kan tro at jeg har læst (og mener også at jeg har forstået) hele dit indlæg.
I mit indlæg opfordrer jeg også Maj-Britt til at få styr på hvad det møde reelt skal dreje sig om.
Beklager hvis jeg alligevel har misforstået.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
møde Susanne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 18-03-2013 01:53
Møde Jeanett Alt det andet 10 10-01-2012 10:56
Møde med SB! FrkSilverfox Alt det andet 24 13-07-2011 17:34
til møde men syg nille60 Spørgsmål ang fleksjob 8 04-02-2010 22:42
Møde med div. sagsbehandler Delph Alt det andet 14 26-02-2009 13:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension