K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2011, 15:17   #1
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Kære alle i kloge hoveder :-D

Jeg ved godt at der er blevet spurgt om dette emne før, jeg har bare ikke helt forstået det...

Jeg er blevet tilkendt pension 1/3 2011, dog med kontrol om 5 år

Jeg stresser allerede nu ved tanken om jeg skal hele møllen igennem igen

Hvad pokker tror I der kommer til at ske om 5 år?? På det tidspunkt er jeg over 40 år.

Grunden til jeg er kommet på pension er, at jeg har en senhjerneskade.

Glædelig jul til Jer alle ))



Ups

mente selvfølgelig

Glædelig jul til Jer alle
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 15:20   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Ups

mente selvfølgelig

Glædelig jul til Jer alle
De indhenter en lægeerklæring, og er der ikke sket store forbedringer, så gør de som regel ikke mere ved det :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 15:25   #3
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Er det ved egen læge, eller skal Jeg møllen igennem igen? I min verden har jeg været ved mange læger... ved godt jeg slet ikke skal klage... min sag er gået hurtigt....
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 15:40   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Oftest er det fra egen læge de henter oplysningerne...

Nu kender jeg jo lidt til din sag, så tror ikke du skal være bekymret :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 15:43   #5
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Tak )) Resten bliver sendt til dig i aften )) Skal bare lige have Ulrik hjem fra julefrokost, håber han kan ramme tasterne

sorry, der er noget galt med mine ikoner... mener selvfølgelig ikke
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 15:51   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Oftest er det fra egen læge de henter oplysningerne...

Nu kender jeg jo lidt til din sag, så tror ikke du skal være bekymret :-)
Hvor har du den information fra? Der står ingen steder hvad der gemmer sig under den kontrol.
Pensionen er givet på baggrund af vurdering af arbejdsevne og ikke kun af helbred og lægelige erklæringer.

Jeg ville ikke være så optimistisk med henblik på den kontrol om 5 år.

Jeg synes at folk burde gøre sig bevist om, at deres liv kan blive vent på hoved om 5 år.

Hvis jeg fik pension med kontrol ville jeg helt sikkert bede på skrift om en forklaring på, hvad der menes med det, sådan lige nøjagtigt.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 15:54   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Hvor har du den information fra? Der står ingen steder hvad der gemmer sig under den kontrol.
Pensionen er givet på baggrund af vurdering af arbejdsevne og ikke kun af helbred og lægelige erklæringer.

Jeg ville ikke være så optimistisk med henblik på den kontrol om 5 år.

Jeg synes at folk burde gøre sig bevist om, at deres liv kan blive vent på hoved om 5 år.

Hvis jeg fik pension med kontrol ville jeg helt sikkert bede på skrift om en forklaring på, hvad der menes med det, sådan lige nøjagtigt.

Det har jeg fordi jeg har udført dusinvis af den slags kontroller... Og skriver lægen at der ingen ændringer er i helbreddet, så har jeg rimelig godt belæg for at arbejdsevnen nok heller ikke er ændret.

I de få tilfælde hvor der var indikationer på bedring i borgerens tilstand, kunne jeg f.eks. finde på at sætte en kort arbejdsprøvning igang...

Ingen, heller ikke kommunerne er interesseret i at starte en stor process, for bare at konstatere at der er status quo...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 15:59   #8
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
min sagsbehandler søgte 3 år til mig men fik 5 år - fik faktisk aldrig helt årsagen der til....

Heldigvis er der 4 år til, og jeg håber da virkeligt at jeg er på arbejdsmarkedet igen, meget gerne tilbage i mit gamle erhverv hvor jeg arbejde mellem 70-80 timer i ugen..... Meeeen det er nok naivt at håbe, min neuropsyk siger, at skal jeg gøre mig håb om noget, bliver det et skånejob... Jeg ville bare så gerne...

jeg hader bare usikkerheden... jeg er en pige som helst vil kende fremtiden 100 %
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 15:59   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Muligvis du har været med til genvurderinger, men vi taler om tidsperspektiv på 5 år. Hvem ved hvordan situation ser ud i DK om 5 år? Ingen. Men allerede nu kan man nemt vurderer at stremninger er på vej.
Allerede nu er der blevet vedtaget, at det blive en komision som skal genvurdere pensioner og ikke kun enkelte læger.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 16:05   #10
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Muligvis du har været med til genvurderinger, men vi taler om tidsperspektiv på 5 år. Hvem ved hvordan situation ser ud i DK om 5 år? Ingen. Men allerede nu kan man nemt vurderer at stremninger er på vej.
Allerede nu er der blevet vedtaget, at det blive en komision som skal genvurdere pensioner og ikke kun enkelte læger.
Jojo, men jeg gider ikke arbejde med krystalkugler og skrækscenarier i forhold til måske/måske ikke i fremtiden...

Måske vinder Picasso den store Lotto på onsdag, og så forsvinder forudsætningerne for hendes spørsmål jo også...

Jeg vil meget hellere fokusere på hvad vi kan gøre her og nu, for at afhælpe et problem her og nu...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension med kontrol og A-kasse Reika Alt det andet 3 19-04-2013 18:04
Er tilkendt pension med kontrol om 3 år Reika Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 22-03-2013 03:18
Pension med kontrol gitte12 Alt det andet 9 07-06-2010 18:45
pension med kontrol gitte12 Alt det andet 17 27-04-2010 15:14
Kontrol, kontrol, kontrol... zuza Det er da strengt ! 0 07-12-2007 03:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension