K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2011, 15:52   #401
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Ja det skulle jeg, vi fik et infomøde, samt lagt et skema med hvad vi skal deltage i.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 18:53   #402
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen godt at du kom på kommunen, så der kan komme gang i sagerne.

Forstår ikke hvorfor du ved bliver på aktivering, hvad siger din sagsbehandler i kh. til det hele, du skulle jo egentlig være sdp. og i afklaring der !!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 20:19   #403
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Ja det var godt jeg gik derop, hende jeg talte med sagde, at det skulle være afgjort indenfor denne måned, så jeg håber inderligt...

Mht. aktivering, så er det sb på kth, der har sendt mig ud i det og som min sb hos krifa sagde, så viser jeg dem, at jeg er samarbejdsvillig og forhåbentlig kan de bruge det til at se, hvor meget min arb. evne er.

Ang. sdp, så kan jeg ikke få dem, før de har afgjort, om jeg får en forlængelse.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2011, 20:41   #404
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Hejsa EE

Ja det var godt jeg gik derop, hende jeg talte med sagde, at det skulle være afgjort indenfor denne måned, så jeg håber inderligt...

Ang. sdp, så kan jeg ikke få dem, før de har afgjort, om jeg får en forlængelse.
Jamen det er jo ok nyheder, men hvis jeg var dig, ville jeg følge op på dem.

Har du modtaget differencen på kh. og sdp. som kompensation, eller sidder denne også stadig "fast"?

Jeg ved ikke hvad reglerne er i forhold til at sdp. skal være genetableret og man i det mindste får bekræftet at en stilling tagen til evt. forlængelse er igang, men den har du krav på at blive informeret om. Ikke mindst omkring refusionen imellem kh og spd.

Så jeg ville, for god ordensskyld, skrive til jobcenterchefen eller den sagsbehandler jeg havde fået tildelt, evt. med cc til begge. De må om nogen vide hvad status er, for det har du krav på at vide. Du har ligeledes krav på at vide om du skal stoppe dit aktiverings forløb i kh., da du ikke har vidst bedre har du fortsat dette, men det er jo ikke meningen.

Det kan sagtens blive en pæn mail, hvor man ikke træder nogle over tæerne, men blot spørger til hvad man har krav på. Har du ikke det sådan at du ønsker nogle svar og et tidsperspektiv for din sag ?

Desværre er det ikke altid at fagforeningerne har fingrene med i spillet og aner hvad der foregår, ofte er det kommunerne, der sylter, for de har simpelt hen ikke tid og ressourcer til at behandle vores sager, så stakkels dem kan vi jo kun sige.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 14:57   #405
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Ja jeg har fået mine penge, så der er ikke noget problem med det

Nu har jeg endelig fået at vide, hvem min nye sb er på kommunen, og der er lagt besked til ham, at han skal ringe til mig.

Han skal jo lige have sat sig ind i min sag.

Mht. til min aktivering er det noget kh har sat i værk, med henblik på vurdering af min arb. evnevurdering til deres afgørelse, om jeg kan blive forlænget på sdp.

Det kan også være, at de vil have nye lægepapirer, da dem de har er for gamle.

ja det sidste er jeg helt enig med dig i, men de har sagt, at jeg skulle få besked om sagen, formentlig i slutningen af ugen, så nu må jeg bare vente.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 20:15   #406
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja ventetid er der nok af

Mens du venter kunne du jo skrive en mail til din nye sagsbehandler ang. dine spørgsmål til din sdp. sag og din nuværende situation i kh. regi. Derved kan du bede ham om at oplyse dig hvornår I kan mødes.

Det er jo ren og skær opfølgning, så han ved at du er opmærksom på din sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 20:56   #407
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Ja jeg fik jo at vide igår hvad han hedder, så jeg kan nok finde hans mailadr. på kommunens hjemmeside, så det vil jeg gøre på torsdag, hvor jeg har tid...

Jeg kan jo sende en kopi af det jeg skriver i din beskedboks, så du kan kigge på det inden jeg sender den ind, hvis der er noget der skal rettes.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 21:11   #408
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Td,

Jeg har kun fået positiv respons, når jeg har skrevet til jobcenteret, borgmesteren og sagsbehandlerne i øvrigt. Det kommer jo også med i ens sag at man selv følger op ved evt. afslag. Det kan jeg se ved de aktindsigter jeg har fået.

Du må gerne sende mig en pb. hvis du vil omkring din mail til din sbér, så kigger jeg gerne på denne. Mit forslag vil være at du skriver nogenlunde som flg.

Hej xx.

Jeg kan forstå på jobcenter xx at du er min sagsbehandler fremover i forbindelse med sygedagpenge.

Som det fremgår af min sag, har beskæftigelsesankenævnet pr. xx anmodet om, at xx kommune genoptager min sygedagpenge sag med tilbagevirkende kraft fra xx til xx. I denne forbindelse afventer jeg fra jobcenter xx, at høre hvorledes status er omkring evt. forlængelse af mine sygedagpenge.

Pt. er jeg tilknyttet afklaring i kh. afsnittet, men formoder at jeg skal "overflyttes" til sdp. afd. I denne forbindelse og i forhold til min sag i øvrigt finder jeg det optimalt, at vi kan mødes og gennemgå hvad der videre skal ske i min sygedagpenge sag og afklaring videre frem.

Jeg ser frem til at høre fra dig omkring dato for møde mm.

Mvh.

td.
cpr. nr.

Det var bare et forslag, ganske bramfrit. Du kan få hans mail adr. ved at ringe til jobcenteret reception, så det er ligetil og meget nemmere end at ringe til ham.

Måske kan du bruge noget at det til noget ellers sender du bare hvad du har.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 09-08-2011 kl. 21:18.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 22:08   #409
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Det ser bare kanon godt ud, det du har skrevet, det vil jeg bestemt benytte mig af
Du skal helt sikkert få en tb.melding

Stort knuzzz og tak for hjælpen

TD
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 23:07   #410
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes rolig du kan sende det udkast som Enteneller har lavet!

Derudover SKAL du skrive dig bag øret, at de juridrisk HAR stoppet sygedagpengene, UDEN at du har fået en afgørelse på dette!
Du skal efter min bedste overbevisning have genoptaget sygedagpengene, indtil afgørelse forelægger, enten fratagelse eller forlængelse!
De har udsat afgørelsen, uden at de har meddelt dig dette, således at du kan få klageadgang!

Det lyder helt absurt, at de vil afvendte en afklaring, som du IKKE engang er sat i, men derimod en AKTIVERING, 2 helt forskellige ting!

Kan ikke forstå hvor din fagforening er i dette?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension