K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2010, 20:04   #31
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære EE

Ja det må du nok spørge om. Efter jeg er kommet på kontanthjælp var det første hun sagde, at jeg skulle arbejdsprøves, for det var jeg heller ikke blevet på sdp. Jeg skal til møde om det d. 17/11, så nu må vi se hvad der sker.
desuden har min læge henvist mig til en psykriater p.g.a. min depression men de har ferielukket til d. 22/11, så det må jeg så vente på, jeg er ellers ikke begejstret for den slags, men hvis det er nødvendigt i min sag, ja så må jeg jo bare gøre det.

Knuzzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 20:09   #32
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det handler om at blive afklaret, jeg fatter bare ikke hvorfor dette ikke kan ske medens du er på sygedagpenge!!??

De kan da ikke bare stoppe dine sdp. fordi de mener at du ikke er syg, hvor har de det fra ??

Hvad med din fagforening, jeg har selv haft min fagforening inde over i 2007 i min sdp. sag, det var så HK Kbh, men det hjalp ikke, så du skal simpelt hen også rykke op i dem, det holder jo ikke at du skal gå for lud og koldt vand, samtidig med at du skal føle dig nedgjort, hvad har de gang i ????

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 20:16   #33
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære EE

Jo jeg har min fagforening Krifa til at køre sagen for mig. De har sagt, at der er adskillige ting, der ikke er i orden. Halsnæs kommune har til d, 7/12 til at svare os.

Ja det er dælme svært at få enderne til at hænge sammen når jeg er gået ca. 7000 ned udbetalt og min mand er førtidspensionist med den diskusprolaps, så de modregner det der er ovder det dobbelte at kontanthjælpen.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 20:20   #34
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Tillæg til det andet jeg skrev.

Vi har søgt om enkeltydelser og det eneste vi kunne få til er medicin og boligsikring ved vi ikke om vi kan få, der er 4 - 6 ugers ventetid på svar.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 20:21   #35
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Jeg skal absolut ikke virke klogere end din fagforening, jeg har faktisk den samme og de har også virket meget energiske overfor mig, da jeg kun har haft dem i min ftp. sag, men jeg har ikke haft brug for dem.

Hvad skriver de til kommunen omkring sdp. stop, jeg har aldrig hørt om at man kan eller har stoppet dem under vejs eller før de 52 uger, ikke for at det skal være en hvile pude, men vi går jo til samtaler ved sbéren ikk?

Beklager, men hvad skriver din fagforening som klage og hvilket stk. i §27 bruger de som forlængelse i din sag ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 20:29   #36
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære EE

De henviser til §19 omkring partshøring, SM D-10-05 og § 10.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 20:33   #37
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hvad står §27 for ???
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 20:41   #38
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tlf. dame,

check lige K10´s forside for sygedagpenge stop, §27 er din bibel desangående.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 20:48   #39
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære EE

Mit problem er, at jeg kun har været sygemeldt siden 1/4 og at de pludselig har sagt at nu er jeg rask, på trods af at jeg ikke er det og Krifa siger også, at jeg ikke kan blive raskmeldt hos dem.
Den eneste ændring i min sygesag er, at jeg har fået det værre og det er også derfor min læge har henvist mig til psykriater.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 21:44   #40
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej tlf dame!

Det er rigtigt, hvad EE fortæller, at § 27 i Lov om sygedagpenge er vigtig! Søg i Nyttige links øverst på K10s forside og i links øverst t.v. på K10s forside.


§ 27 i Sygedagpengelov handler om mulighed for forlængelse af sygedagpenge udover varighedsgrænsning, 52 uger.


Dine sygedagpenge skal forlænges, fordi du slet ikke er nået til varighedsbegrænsning på 52 uger, og du stadig er syg og slet ikke er afklaret lægefagligt og socialfagligt ved arbejdsevnemerode med ressourceprofii, der er partshørt af dig.


Det står i § 28 i Sygedagpengelov:

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Det skal fagforening hjælpe med!


Senere ved varighedsbegrænsning kan det blive aktuelt videre at søge om ordinær forlængelse af sygedagpenge efter § 27 stk 2 og 4 i Sygedagpengelov - i samråd med fagforening og sagsbehandler:


Kapitel 9 – Forlængelse af sygedagpengeperioden

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.


Og her videre om vigtige love og §-er , som jeg igennem sygedagpengeperiode under udredning mod fleks/ftp opdagede, var særligt vigtige:



Lov om Sygedagpenge – med særligt fokus på § 27 og § 28:

http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=5a39c4835e

Lov om Social pension – med særligt fokus på § 17 § 18 § 19:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126569


Retssikkerhedslov – med særligt fokus på § 4 § 5 § 7a:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126303

Lov om aktiv beskæftigelsesindsats – om fleksjobmulighed: § 69 – 74:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=128679

Socialrådgivernes lærebog om at skrive ressourceprofil:

http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Regler, som skal overholdes, før sygedagpengestop:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Og Helsingørdom, der fastsætter, der ikke må henvises til ordinær beskæftigelse/arbejdsprøvning på kontanthjælp, med vurdering for syg til revalidering og fleks og for rask til førtidspension:

http://www.avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf


Og se videre under Nyttige links øverst på K10’s forside og brug K10's søgefunktion, eller søg på google.


Held og lykke med klar lægefaglig og socialfaglig dokumentation af din sag i samråd med læger og fagforening - på vej mod ftp (eller fleks?)!

Sidst redigeret af Katharina; 13-11-2010 kl. 22:01.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension