K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2009, 21:27   #1
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Hvordan tolker man

dette: når sociale og helbredsmæssige forhold taler for det. , i forbindelse med pension. Det jeg tænker på er , hvad regner man som sociale forhold ? Er det , at man har fast ophold på hjørnet med sin guldbajer i hånden , er det at man er alene mor med 3 børn de bor i en 2 vær. og er på kontanthjælp med diverse sygdomme??? Vi har diskuteret hvordan man tolke de sociale forholde , så er der en der har lyst til at forklare ??
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 22:19   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu har du ikke givet ret meget at arbejde med, så den er svær at svare på når den er taget ud af sammenhængen.....

Men normalt betyder det sociale forhold, alt hvad vedrører netværk, børn, familie, hjemmet......

Om det skal læses positivt eller negativt, må resten af din beskrivelse kunne besvare

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 22:48   #3
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Det de mener, det er bare hvordan dine sociale forhold er.
Jeg sad selv og undrede mig meget over den, for den står også når man skal udfylde til resourseprofil.

Det er rent psykologi! Hvordan er du social? Har du familie eller venner som bakker dig op/støtter dig?
Hvis du feks er en enespænder, kan du godt være meget svær at få rask igen, flere undersøgelser viser at folk med et godt bagland er nemmere at omgåes, nemmere ved at blive rask, få arbejde osv.

Det er derfor de vil vide det, så det handler ikke om du har et fast forhold nede på hjørnet med en guldbajer
Det handler praktisk talt bare om, Hvordan er du social, og hvor social er du.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 22:57   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man kan gå helt amok i de der papirer og sidde og analysere i evigheder!!

Bare vent, omlidt sidder i og tænker over ,,når sociale og helbredsmæssige forhold taler FOR det.....

Skulle der ikke have stået ,, når sociale og helbredsmæssige forhold taler MOD det.....



Sådan sad jeg selv.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 23:02   #5
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Helt korrekt Helenekr.

Jeg har udfyld utallige af papire både fra kommunen, arbejdsskadestyrelsen osv.
Mange gange så kan de vende og dreje tingene på de mest finurlige måder, for at se om de kan "gennemskue" folk på en måde, rent psykisk.
Hvis i lægger mærke til det næste gang i udfylder en attest af en eller anden art, så prøv og læg mærke til at de faktisk stiller de samme spørgsmål bare på andre måder og med andre ord.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 23:08   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
PRÆCIS Gigipi, den har jeg også luret! Kært barn har bekendt mange navne....

Jeg er forhåbenligt færdig med flere analysere nu hvor førtidspensionen endelig er tilkendt.

Tror jeg har læst ressourceprofilen en halv million gange, for ikke at tale om speciallægeerklæringen, psykologens vurdering, lægekonsulenternes udtalelser og progressionsrapporten - og nu tilkendelsen og vurderingen fra pensionsteamet. Mangler bare datoen fra socialudvalget....som jeg med garanti heller ikke kan nøjes med at læse 10 gange!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 23:11   #7
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Tillykke med det Helenekr, du kom igennem psykologien
Jeg kæmper stadig! Men jeg har dog luret dem, så mig kan de ikke rende om hjørner med.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 23:23   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, efter 21 år på kontanthjælp som psykisk syg kom jeg i gennem!!

Bedre sent end aldrig!

Synes også selv det hele begyndte at gå MEGET lettere, da jeg for alvor begyndte at stå stejlt - og se deres fiduser som værende pure opspind og tågesnak, istedet for at blive bange.

Men jeg er faktisk stadig så oprevet over hele sagen, at jeg endnu ikke kan nyde min frihed. Det tager tid at komme sig efter en tur i vridemaskinen.


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan tolker i dette? sniffeline Dit og Dat 4 14-10-2010 07:47
Hvordan ser en syg ud ?!? Bare Mig Alt det andet 20 18-06-2010 12:42
Og hvordan tolker man så lige det..........? pusle Alt det andet 5 08-12-2008 15:28
Hvordan vil jeg stå? mumle_mund At søge førtidspension 17 06-03-2008 23:14
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension