K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2010, 15:57   #1
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 35
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Lidt om flexjob

Er det svært at finde et flexjob og hvor kan man lede ?

Hvor lang tid har det taget for "dig", fra du fortalte sagsbehandler at "du" ville søge flexjob, til "du" fik flexjob bevillingen ?

I hvilket slags arbejde, er det lettest at finde et flexjob ?
Kontor, rengøring, eller ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2010, 16:07   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tidsrammerne er så forskellige som der er flexer nesten .
Afklaringerne er jo ikke ens.

Jeg ved ikke hvor der er lettes at få job,det kommer jo også an på hvad man er visiteret til,og jobet skal godkendes til dig af komunen.
men hel og lykke med dig og din sag.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2010, 16:24   #3
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Hej Solost..

Det var min kommune der visiterede mig til et fleksjob efter en lang sygedagpenge periode - jeg vidste ikke at man selv kunne søge kommunen om et fleksjob? desuden har jeg hørt - at det er enormt svært at blive godkendt til et fleksjob i dag - desværre.

Det er nu 4 år siden jeg blev godkendt til et fleksjob og det er IKKE lykkedes hverken kommunen eller jeg selv at finde et fleksjob der passer til mine skånehensyn - så nemt er det i hvert fald ikke for mit vedkommende - men held og lykke til dig.

Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2010, 16:32   #4
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 35
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Hej Solost..

Det var min kommune der visiterede mig til et fleksjob efter en lang sygedagpenge periode - jeg vidste ikke at man selv kunne søge kommunen om et fleksjob? desuden har jeg hørt - at det er enormt svært at blive godkendt til et fleksjob i dag - desværre.

Det er nu 4 år siden jeg blev godkendt til et fleksjob og det er IKKE lykkedes hverken kommunen eller jeg selv at finde et fleksjob der passer til mine skånehensyn - så nemt er det i hvert fald ikke for mit vedkommende - men held og lykke til dig.

Tullee

Jeg ved heller ikke om man direkte kan søge selv, men hvis man beder om det, SKAL sagsbehandleren vel undersøge om det er en mulighed for en?

Ja, men jeg synes nu at lige meget hvad det er, så siger folk at det er meget svært at få, men et eller andet skal man jo have. Kan jo ikke bare være på kontanthjælp resten af livet. Og med handicappet, autisme tror jeg også godt de ved, at ordinær fuldtidsbeskæftigelse, ikke er en mulighed.

Hold da op, ja 4.år - det er lang tid. Må jeg spørge hvad dine skånehensyn er ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 07:38   #5
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Hej SoLost

Jeg er midt i processen.

Nov. 2008 blev jeg sygemeldt pga. sammenbrud og depression.
Dec. 2008 fik jeg diagnosen ADHD med div. komorbide diagnoser.
Mar. 2009 fyret fra mit.
Aug. 2009 bevilliget skole 2½ timer/ugentligt i 26 uger, til at lære om mit handicap.
Nov. 2009 holdes møde med Jobcenter om fremtiden og at jeg ikke kan vende tilbage til nuværende erhverv. Jeg mener at fleksjob kan være løsningen for mig, da jeg gennem de sidste 10 år er gået lige så stille ned i arbejdstimer for at kunne klare mig. Jobcenter går med på at jeg skal arbejdsprøves og at det bliver indenfor min anden uddannelse (kontor).
Feb. 2010 møde med anden aktør, som skal stå for det.
Apr. 2010 sted fundet.
Jun. 2010 arbejdsprøvning færdig.
Juli. 2010 Jobcenter har modtaget rapporten og afventer statusattest fra psyk.

Nu venter jeg så til ultimo august, hvor sagsbehandler har fået alle papirerne og gennemgået det hele og træffer så beslutning om jeg skal indstilles til fleksjob. Skal så til møde med sagsbehandler, hvor min fagforening også er med. De har været med undervejs og har været en uvurderlig støtte.

Jeg regner bestemt ikke med, at det bliver nemt at finde et job. Det vil det heller ikke være med et ordinært job, men jeg er optimistisk. Jeg vil lede efter et alle de steder jeg kender til. Via nettet, Jobcenter og evt. anden aktør.

Som skrevet er det jo ikke afgjort endnu, men har fået at vide at jeg kan forvente afgørelse inden stop af sygedagpenge ultimo september. Jeg har ingen fornemmelse af hvad de hælder til, så jeg er spændt og har sommerfugle i maven og tør slet ikke tænke på hvis det bliver et nej. Så der kommer til at gå 1 års tid fra jeg bragte det op, til afgørelsen.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
det der med flexjob- hvem vurderer dig? Og lige lidt mere til :) Chin Spørgsmål ang fleksjob 3 29-08-2009 10:14
Hjælp til lidt afklaring ang. Flexjob, pension Hans1979 Spørgsmål ang fleksjob 3 23-07-2009 18:40
?? findes der flexjob på lolland og lidt om mig gitte64 Dit og Dat 1 05-01-2009 00:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension