K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2011, 18:45   #1
mulle59
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
mulle59 er ny på vejen
Question sygeopfølgningsplan--sanktion ?

Hej alle

Er i tvivl om det er det rigtige sted jeg skriver dette indlæg på- men nu prøver jeg.
Er fleksvisiteret siden marts 2008 til højest 12 timer pr. uge, incl. skånebehov.

Som de fleste af Jer herinde har mn sag været længe undervejs, utallige skift af personer på Jobcentret, stakkevis af lægepapirer osv.

Ved sidste indkaldelse her i jan. hos endnu en ukendt person var beskedden at de havde indstillet mig til pension. De eneste der lige skulle opdateres var (IGEN;IGEN;IGEN) mine lægepapirer. De ville dog kun indhente udv. heldbredsundersøgelse hos egen læge. Underskrev dette.

Det blev en kort samtale da sagsbehandler (ikke min--min--ikke min ???) havde sendt mødeholder en mail om min situation og at denne sagsbehandler nu er på min sag.'
Skal lige sige at jeg hvergang indkaldelse er modtaget har ringet og "brokket" mig over igen at skulle udlevere mit liv til en totalt fremmed person.

Ved mødet får jeg som fortalt at jeg indstilles til pension og ved spørgsmålet om der er efter paragraf 18, svares der ja. Det kan så undre at personen her ikke ved jeg er fleksvisiteret. Dette finder hun ud af da jeg aflevere fleksjobbevis- dagbog fra virksomhedspraktik + andre papirer som jeg tvivler på de var i besiddelse af.

Modtager kort efter den omtalte blanket. "meddelelse om generel helbredsundersøgelse. Studser da der som årsag til denne undersøgelse står skrevet "i anledning af Flexjob". Datoen på denne er selvsamme dato hvor jeg var til mødet. (posten overgår sig selv). Dagen efter modtager jeg atter en, men nu står der intet i feltet som anledning. Det er simpelthen tomt. Ja det sjove er at også denne er dateret samme dag som både mødet og forrige blanket.

Forsøger herefter forgæves at få fat i både sagsbehandler og mødeholder.

Der går kun lige et par dage da ringes jeg op af endnu en ny person. Sørme om ikke han skal overtage min sag, da sagsbehandler har for travlt. Denne person er vikar.

Min grænse er ved at være nået da han fortæller at jeg nu skal vurderes med hensyn til om jeg kan indstilles til pension. Og så vil måske lige se om det er min psyke der giver smerter. Desuden koster jeg dem jo penge da jeg er fleksvisiteret siden 2008 og de derfor ikke får refusion på mig. SYND.
Hertil kommer andre for mig
grænseoverskridende ting i samtalen.

Enden på samtalen er at jeg oplyser datoen for min tid hos lægen til den udv. lægeundersøgelse. Sagen er nemlig den at jeg overholder alt hvad jeg er blevet bedt om.

Efter denne samtale går der nu igen kun et par dage. Jeg modtager så et brev vedr. sygeopfølgningsplan- I medfølgende brev står. "Sådan en skal foreligge når du ikke kan stå til rådighed" !!!!!I selve skrivelsen "det har ikke været muligt at tilknytte (mig) til arbejdsmarkedet.
Det skal lige siges at jeg selv har fandt stedet til arbejdsprøvning som kom til at strække sig over næsten et år. Igen på grund af skiftende personer på Jobcenteret. Selv fandt stedet hvor jeg var i virksomhedspraktik. Har mødt op til alle mere eller mindre formålsløse tiltag, kurser, jobklubber. Mødt op til samtlige samtaler, sommetider pr. tlf. (dette var Jobcentret der selv sagde at det så var godt nok og i den forstand en samtale).

Nu kan jeg se i brevet at der står skrevet at min første sygedag er den dag jeg var til møde i Jobcentret. Jeg mindes altså ikke jeg sygemeldte mig.
Under oplysning om fravær hvor der står om jeg har søgt læge i sygeperioden, står der sørme nej. Til spørgsmålet "har du tidligere været fraværende af samme årsag, står der sørme også nej !!!
Problemet er at jeg har været syg i mange år og det er bestemt ikke blevet bedre. Egen læge er viden om min sygdom og jeg har bestemt været hos ham.
Gad vide hvad det egentligt er jeg er sygemeldt med ?
Skal så lige skrive "mine sidste sygedag", eller "hvornår jeg forventes at være rask". Tillige skal denne jo underskrives og ved denne underskrift gives der tilladelse til at indhente oplysninger fra andre end min egen læge.

Jeg er simpelthen ved at tabe hovedet i alt dette. Prøver virkeligt at finde ud af hvad det er de er ude på. Jeg afskyr at skulle være så mistænkelgt da det slet ikke er min natur. Skal lige fortælle at jeg sideløbende med dette forløb, skal styre et par stykker mere, mindst lige så hårde. Har generelt en meget stærk psyke, meeeen nu er jeg altså ved at være træt og slidt.

Så søde mennesker herinde I har så mange gode svar, kan I mon hjælpe mig og fortælle om denne sygeopfølgningsplan bringer mig nærmere en pension, er en sanktion (for noget som intet har på sig), eller en anden måde en få refusion fra staten på.

Kan fortælle om mig selv at jeg er fleksvisiteret på kontanthjælp som stadig betaler fuld fagforening (er endt i det brømte sorte hul) og egentligt ikke kan finde ud af hvor jeg reelt hører til med hensyn til paragraffer.

Takker på forhånd.

mulle59
mulle59 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 21:12   #2
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Velkommen

Mit første råd er at du skal søge akt indsigt, så du ved hvilke papirer sagsbehandleren har. Du kan bruge formularen her: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf På den måde bliver det lettere at gennemskue hvad sagsbehandleren har gang i. Mulle59 skrev "Nu kan jeg se i brevet at der står skrevet at min første sygedag er den dag jeg var til møde i Jobcentret. Jeg mindes altså ikke jeg sygemeldte mig.
Under oplysning om fravær hvor der står om jeg har søgt læge i sygeperioden, står der sørme nej. Til spørgsmålet "har du tidligere været fraværende af samme årsag, står der sørme også nej !!!"
De rubrikker du nævner, lyder som en sygemelding - Hvem har underskrevet den? Hvis det er en sygemelding skal den underskrives af dig.
En anden helt afgørende ting er at du har et godt samarbejde med din læge. Held og lykke med det
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 23:05   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære mulle59

Velkommen til k10.

Jeg kan godt forstå at du mistænker jobcentret for det værste.

Sådan får de fleste det, når de har været udsat for rigtig dårlig sagsbehandling.

I Arbejdsevnemetodebogen kan du se, hvordan det burde have været gjort.
Du finder den her : http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
(står under Nyttige Links på k10´s forside)

Du skal som det første gøre sagsmishandleren opmærksom på,
at du IKKE er sygemeldt !

Dernæst skal du, som Ida skriver, sørge for at få aktindsigt, så du kan se,
hvad der er af papirer i din sag.

Du nærmer dig de 60 år, har du indbetalt til efterløn og fleksydelse ?

Måske regner sagsmishandleren med at trække tiden mest muligt,
og håber på at du smutter ud af systemet på din fleksydelse i løbet af et års tid ?

Når du ved, hvad der står i dine papirer, kan du overveje,
om du skal satse på selv at søge en førtidspension efter §17,
på det foreliggende grundlag.

Det kan jo blive interessant at se, om din forrige sagsbehandler har gjort notat om,
at der stiles mod at indstille dig til førtidspension.

Der skal nok komme brugbare svar til dig af de ærede medlemmer herinde.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Regler sygemelding / sygeopfølgningsplan archibald Alt det andet 15 08-02-2012 08:03
Sygeopfølgningsplan archibald Alt det andet 8 24-10-2011 11:10
Sanktion fra jobcenter socialstud Alt det andet 3 20-04-2010 09:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension