K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2015, 11:20   #1
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
skulderskade

jeg faldt ned af trappe oktober 2013, blev opereret marts 2014 men er i dag i den situation at jeg ikke må arbejde i butik,fabrik,kontor og da jeg er ufaglært 58 år og kun kan bruge eller belaste venstre arm vil det være svært at finde et Flex job jeg kan klare forsikring sagde 5 % men jeg har nu anket til arbejdsskadestyrelsen er der nogen der har erfaring med det. jeg kan ikke klare hverken rengøring eller madlavning mere så kan ikke forstå at det kun blive sat så lavt har talt med en advokat som siger at når jeg ikke har noget i min forsikring som specielt drejer sig om erhvervsevne er der ikke noget at gøre mvh beth57
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2015, 11:26   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
er du sygemeldt nu? hvad siger kommunen? tænker du/i fleksjob?

Lige meget hvad skal du altid anke men sidder du fast i systemet, sker der sikkert ikke noget i din sag før du er kommet vidre.

Selv om du anker nu og får afslag kan du altid bede om at få din sag genoptaget når du er kommet vidre i systemet
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2015, 11:35   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Her er menskade tabellen. Skulder er på side 52

http://www.ask.dk/~/media/ASK/pdf/Ta...112012pdf.ashx

der kigges ikke så meget på havd du kan/ikke kan men om skulderen har nedsat bevægelighed og der kigges også på hvilken medicin man spiser, da det er med til at fastsætte hvor store smerter man har
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2015, 11:44   #4
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
Thumbs down

går på smerteklinik på grund af at jeg ikke kan tåle smertestillende medicin og er derfor i en sitution hvor jeg har et valg imellem pest eller kolera tager jeg det ligger jeg i sengen på grund af at jeg intet kan tager jeg det ikke har jeg konstant smerter i skulder og arm så ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre

og jeg er sygemeldt og skal til at i arbejdsprøvning med henblik på flexjob
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2015, 11:47   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære beth57

Du skal nu ud på en lang vandring i det sociale system. Det skal du være forberedt på.

Læs og følg disse råd for nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Du er kommet til skade ved fald fra en trappe.

Du har anket den lave 5% mensats til arbejdsskadestyrelsen.

Vil det sige, at ulykken skete på din arbejdsplads og at du skriftligt har en anerkendelse fra Arbejdsskadestyrelsen at de har accepteret det som en arbejdsskade? S.U.

Har du været igennem en arbejdsprøvning?

Har du søgt aktindsigt ved Arbejdsskadestyrelsen for at kontrollere at de har alle korrekte oplysninger?

Hvilken indkomst er du på nu?

Hvis det er sygedagpenge, siden hvornår?

Blev du fyret i forlængelse af uheldet?

Modtager du nogen form for behandling nu?

Har du selv betalt noget af behandlingen?

Du nævner fleksjob. Er du i udredning ved kommunen?

Hvad siger din sagsbehandler?

Hvor i landet bor du ca?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-01-2015, 11:53   #6
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
det skete hjemme og jeg var arbejdsløs da det skete er stadig på sygepenge og kommunen vil ha mig i arbejdsprøvning og taler om 3 timer om dagen til at starte med og vil så prøve at finde et flex job jeg er kommet under noget der hedder 69 ugers afklaring og går som sagt på smerteklinik og går til selvbetalt massage behandling

og bor i holstebro er måske lidt naiv men synes faktisk jeg møder stor forståelse ved kommunen for min situation ihvertfald indtil nu
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2015, 12:10   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du nævner at du har klaget..

Kære beth57

..... til Arbejdsskadestyrelsen.

Beskriv venligst hvem og hvorfor du har anket/klaget til.

Siden hvornår har du været på sygedagpenge, dato år?

Jeg forstå at kommunen er i gang med udredning til fleksjob, hvor du snarligt skal påbegynde en arbejdsprøvning.

Kommunen er kommet med et udspil på 3 timer om dagen.

Nu skal du begynde at sætte dig ind i lovgivningen.

Fleksjob. Som du skal læse og forstå

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...else/fleksjob/

Det er udelukkende dit helbred, som bestemmer hvor mange timer du kan arbejde. Mange før dig har gjort den fejl at indtage mere medicin end ordineret, for at vise de godt kunne arbejde flere timer end helbredet kunne.

Den fælde må du ikke falde i.

Hvis du har tilknytning til en fagforening, skal du kontakte denne.

http://www.3f.dk/fagforening/syg/arbejdsproevning

Når du har skrevet et svar, har du muligheden for i nogle timer at redigere dit indlæg ved at trykke på "rediger" nede i højre hjørne.

Det er for at undgå for mange små indlæg i din tråd. Øv dig.

Naiv?...... Nej, det er godt at være naiv. Mange kommuner udfører en særdeles professionel og empatisk sagsbehandling, ingen tvivl om det.

Men derfor skal du selv kende til lovgivningen fordi hvis kommunen ændre adfærd senere i dit forløb, er det for sent for dig at rette op på fejl, som koster dig op til år ekstra, før en afgørelse.

Hilsen Peter

PS

Du nævner selvbetalt massage.

Hvis du opnår resultater og smertelindring er alt vel godt, men du skal kende reglerne og mulighederne:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Din indkomst: http://medarbejdercare.dk/den-nye-sy...el-er-i-kraft/

Sidst redigeret af phhmw; 25-01-2015 kl. 12:25.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-01-2015, 19:59   #8
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
Jeg har gået sygemeldt siden januar 2014 og har anket min sag til Arbejdsskadestyrelsen men igennem min forsikring for det sagde de at det skulle gå den vej når jeg ville anke deres afgørelse kommunen er ved nu at finde et sted hvor jeg kan komme i arbejdsprøvning hvad mener du med at jeg skal få min fagforening med på banen også
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2015, 20:57   #9
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Som jeg læser det har du bedt Arbejdsskadestyrelsen = ASK om en "vejledende udtalelse" da du og dit forsikringsselskab ikke er enige om din tilkendte mengrad af forsikringsselskabet.

Det er den mulighed du har, for at få en uvildig vurdering, når det er en privat "ulykkesforsikring" du har og det drejer sig om en ulykke i den fritid.

Hvis du eller Forsikringsselsskabet ikke er enig i ASK´s "vejledende udtalelse" om mengrad, hører sagen efterfølgende hjemme under domstolene (en retsag).

Her har du mulighed for hjælp fra en evt. retshjælpsforsikring du måtte have.

Har du undersøgt ALLE dine forsikringer og om du har nogen, hvor der er tilknyttet erhvervsevne tab på ?
Har du undersøgt ALLE dine ulykkesforsikringer dvs. om du har flere, hvor der kommer udbetaling fra ?
F.eks. privat, via fagforening eller via dit gamle arbejde ?

Sidst redigeret af lgkh62; 25-01-2015 kl. 21:01.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2015, 07:55   #10
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
smerte massage

i forbindelse med min skulderskade og da jeg ikke tåler smerte medicin er jeg begyndt på massage ved fys, som gør at det ikke låser i kroppen min sagsbehandler siger at jeg ikke kan søge om helt betalt fys da vi bor i hus er der nogen der har erfaring med det
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension